Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.07.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(5) Půjčeno:5x 
BK
Biografie
1. vyd.
Praha : Supraphon, 1988
179 s., [32] s. obr. příl. : il., portréty, faksim. ; 21 cm

objednat
Šansony - dějiny
000012447
Rekat.
Úvodem 7 // In margine lidového umění (Claude Roy: Úvod do radostí a prospěšností lidové poezie) 9 // 1 Od prvních stop ke goliardům a žonglérům 11 // Píseň před setkáním s chrámem / Církev přijímající i odmítající / Dnešní potíže s orální tradicí 13 // Dobrá dívka Eulalie / Interpolace a tropy / Sakrální a profánní / Liturgické hry / Kolektivismus písně / Goliardi / První profesionálové 16 // Píseň jako umění volného prostranství (Régine Pemoudová) 21 // La complainte — Žalobná píseň (Pierre Petit) 22 // 2 Od truvérského zpěvu k romanci 23 // 12. —13. století / Píseň se stává povoláním / Žongléři — minstrelové ménétrierové / Trubadúři a truvéři / Arabský vliv / Písně milostné a válečné 25 // 13. století (pokračování) / Lidové umění? Učené umění? / Písně přástevní / Dobové formy písně / Adam de la Halle / Vliv francouzské písně v Itálii / Polyfonie 28 // 14. —15. století / Písně, moteta a mše / Burgundský dvůr / Dva póly žánru a jejich prostupnost 31 // 16. století / Nový moment: tisková vydání / Prostupování žánrů a technik / Montaigne oceňuje lidovou píseň / První kabarety / Ronsard a píseň 34 // 16. století (pokračování) / Sborníky / Vaudevilly / Noěls — písně vánoční / Marot a hugenotské žalmy / Politické písně / Mazarinády a cenzura 39 // 17. století / Air de cour a také Molière / Ještě jednou voix-de-ville / Píseň jako umění prostředkující 45 // 17. a 18. století / Píseň v Paříži / Pont-Neuf / Trhy / Kabarety / Vaudeville / Chanson à boire / Romance / Rousseau / Garat / Klavír a harfa proti houslím a loutně / Umělá píseň a píseň-šanson / Konec jednoho světa 47 // Ústí tradice a poezie (Luc Bérimont) 53 // Žertéři a libertini 17. století (Robert Amaut) 54 //
Paříž, centrum písní (Henri Davenson) 55 // 3 Od prvního Sklípku k Bérangerovi a Pottierovi 57 // Pierre Laujon, písničkář — akademik / Dobová typologie písní 59 // Památný rok 1731 / Kabarety a sklípky v 18. století / Marseillaisa a revoluční písně / Sklípky ve století devatenáctém / Zpěvácké společnosti 60 // Béranger / Cenzura / Gogety: Zvířata čili Menažerie a Písničkárské kolbiště 67 // Pettier / Z Pottierovy autobiografie / Internacionála a písničkáři Komuny / Dědictví goget 73 // Kamarádství (Agricol Perdiguier: Kamarádovy vzpomínky) 82 // Z Bérangerových myšlenek (Pierre-Jean Béranger: Z předmluvy k Novým a posledním písním) 83 // Gogeta (Gerard de Nerval) 85 // 4 Od romantického zaujetí folklórem k Hydropatům a Chat Noir 87 // Nová věda: předmětem je folklór / Úloha romantických spisovatelů: Chateaubriand, Sandová, Nerval 89 // Umělecké vlastnictví / Autorská společnost / Komercializace / Původ současné písně / Koncertní kavárna / Thérésa / Paulus 91 // Umělecké kabarety na konci 19. století / Hydropati / Chat Noir / „Klasický“ šanson / Yvette Guilbertová 97 // Clément: nejen Čas třešní / Republikán a mluvčí Bruant / Montéhus, anarchista šansonu / Couté 102 // Venkovská veselka (George Sandová: Ďáblův močál) 104 // Chat Noir (Paul Bourget) 105 // 5 Od tradice kabaretu k „mikrofonovému“ stylu 107 // Co přišlo po Chat Noir / Kosmopolitismus / Triumf music-hallu / Velká revue a zvukové kino / Mistinguett / Chevalier / Bakerová 109 // Obchodník s písněmi ve 20. století / Rozhlas / Gramofonová deska / Reklama / Nové povolání 113 // Sešit s písněmi (Guy Erismann) 115 //
6 Od Edith Piaf k „literární písni“ 117 // Bilance sklonku 30. let / Velká jména: tragédka šansonu Piaf a „zpívající blázen“ Trenet / Šanson a poezie 119 // Líheň nových proudů / Capriová / Prévert / Váleěné návraty k lidové písni / Montand 122 // Saint-Germain-des-Prés / Gréco / Mouloudji / Ferré 124 // Brassens / Brel / Bécaud / Aznavour / ...a j iní 126 // Ferrat / Píseň mezi masami / Velcí šansoniéři a kritika společnosti / Otec Duval 129 // Impakt rocku / Idoly a Kámoši / Hallyday / Reakce: básníci zpěváci, „zpívaná poezie“ / Příklady a naděje 132 // Edith Piaf (Carzou) 136 // 7 Rozprava o pařížské „centralizaci“, o chápání šansonu v cizině a o šansonu jako folklóru Paříže, o aktuálním vědomí staleté tradice a o nové klasičnosti 137 // Francouzský šanson je šanson pařížský / Zánik regionální písně / Francouzský šanson v cizině / Potíže s definicí / Rozdílnost kritérií 138 // Paříž, její básníci a její písně 140 // Píseň v TEP a TNP / Iniciátor Donai čili repertoár od truvérů po Ferrého / Nová klasičnost Cory Vaucairové 142 // „Co říká?“ (Claude Roy) 146 // Řeč (Jacques Douai) 146 // 8 Situace 1971 149 // Tlak popu / Diktát masových médií / Vartanová, Mathieu a další noví lidé 151 // К otázce publika (Boris Viari: En avant la Zizique) 153 // 9 Po (bezmála) dvaceti letech čili cesta šansonu od květnové krize 1968 do poloviny osmdesátých let 155 // Velcí zestárli / Neodbytnost anglosaské pachuti / Revolta 1968 a paralelní hnutí / Francouzský model protestujícího folku / Regionalismus / Noví tradicionalisté / Rock po francouzsku / Zpěváci „na okraji“ i pokračovatelé „levého břehu“ a pařížské tradice / Úloha Akademie Charlese Crose / Akcé ministerstva kultury /
Národní centrum písně / Diktatura velkovýrobců kontra síla tradice 157 // Ceny Akademie Charlese Crose 1968’—1985 165 // Výběrová diskografie francouzského šansonu — LP z české a slovenské produkce 171
(OCoLC)39428625
cnb000045435

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC