Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.06.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(1.5) Půjčeno:3x 
BK
Vyd. 1.
Brno : Computer Press, 2007
266 s. ; 23

objednat
ISBN 978-80-251-1660-9 (brož.)
angličtina
Přeloženo z angličtiny
Obsahuje bibliografii na s. 232-235 a rejstřík
Programování - příručky
Software - vývoj - příručky
000013379
Úvodní slovo 11 // Předmluva 13 // Kdo by měl tuto knihu číst? 13 // Co dělá programátora pragmatikem? 14 // Jednotliví pragmatici a velké týmy 15 // Nikdy nekončící proces 16 // Jak je kniha členěna 16 // Jak jsme přišli pojmům na jméno? 16 // Zdrojový kód a jiné zdroje 17 // Stojíme o zpětnou vazbu 17 // Poznámka českého vydavatele 17 // Poděkování 18 // KAPITOLA 1 // Pragmatická filozofie 19 // 1 Můj zdrojový kód snědla kočka 20 // Přijímání odpovědnosti 20 // 2 Entropie softwaru 21 // Být schopen uhasit požár 22 // 3 Polévka ze sekyrky a vařené žáby 23 // A co na to vesničané 24 // 4 Dostatečně kvalitní’ software 25 // Zapojte do kompromisů uživatele 26 // Vědět, kdy přestat 26 // 5 Vaše portfolio znalostí 27 // Vaše portfolio znalostí 28 // Budujte své portfolio 28 // Cile 29 // Příležitosti k učení 30 // Kritické myšlení 30 // 6 Komunikujte! 31 // Ujasněte si, co chcete říci 32 // Poznejte své publikum 32 // 4 // Obsah // Zvolte správný okamžik 33 // Zvolte vhodný styl 33 // Dbejte na formu 33 // Zapojte publikum 34 // Naslouchejte 34 // Odpovídejte 34 // KAPITOLA 2 // Pragmatický přístup 37 // 7 Hříchy opakování 38 // Z čeho opakování pramení? 39 // Vynucené opakování 39 // Nechtěné opakování 40 // Opakování z netrpělivosti 42 // Opakování v týmu 42 // 8 Ortogonalita 43 // Co je ortogonalita? 43 // Neortogonální systém 44 // Výhody ortogonality 44 // Zvýšení produktivity 45 // Snížení rizika 45 // Projektové týmy 45 // Návrh 46 // Nástroje a knihovny 47 // Tvorba kódu 48 // Testování 49 // Dokumentace 49 // Život s ortogonalitou 49 // 9 Reverzibilita 51 // Reverzibilita 52 // Flexibilní architektura 52 // 10 Trasovací střely 54 // Kód zářící ve tmě 55 // Trasovací střely nezasáhnou vždy cíl 56 // Trasovací kód versus prototypy 57 //
11 Prototypy a poznámky 58 // Co se hodí testovat na prototypech 58 // Jak vytvářet prototypy 59 // Prototypy architektury 59 // Obsah // 5 // Jak prototypy nevytvářet 60 // 12 Oborové jazyky 61 // Implementace minijazyka 63 // Datové jazyky a imperativní jazyky 63 // Samostatné a integrované jazyky 65 // Snadný vývoj, nebo snadná údržba? 65 // 13 Odhady 66 // Jak přesný odhad je dostatečně přesný? 67 // Odkud se berou odhady? 68 // Pochopte, na co se vás ptají 68 // Vytvořte si model systému 68 // Rozložte model na komponenty 68 // Každému parametru přidělte hodnotu 69 // Vypočtěte odpovědi 69 // Sledujte svou odhadovací schopnost 69 // Odhady časových plánů projektů 70 // Co říci, když jste tázáni na odhad 70 // KAPITOLA 3 // základní nástroje 73 // 14 Síla prostého textu 74 // Co je prostý text? 74 // Nevýhody 75 // Síla textu 75 // Univerzálnost 76 // Snadnější testování 77 // Nejmenší společný jmenovatel 77 // 15 Hrátky s příkazovou řádkou 78 // Utility pro příkazovou řádku a systémy Windows 80 // 16 Vyšší škola editování 81 // Jeden editor 82 // Funkce editoru 82 // Produktivita 83 // Jakým směrem se dále vydat 84 // Jaké editory jsou k dispozici? 84 // 17 Správa zdrojového kódu 85 // Správa zdrojového kódu a sestavení 86 // Jenže náš tým správu zdrojového kódu nepoužívá 86 // Produkty pro správu zdrojového kódu 87 // 6 // Obsah // 18 Ladění 87 // Psychologie ladění 88 // Postoj k ladění 88 // Kde začít 89 // Strategie ladění 89 // Vizualizujte data 90 // Trasování 91 // Gumová kachnička 91 // Proces eliminace 92 // Moment překvapení 93 // Co zkontrolovat při ladění 93 // 19 Práce s textem 94 // 20 Generátory kódu 97 // Pasivní generátory kódu 97 // Aktivní generátory kódu 98 // Generátory kódu nemusí být složité 100 //
Generátory kódu nemusí generovat kód 100 // KAPITOLA 4 // Pragmatická paranoia 101 // 21 Programování na základě smlouvy 102 // Návrh na základě smlouvy 102 // Implementace návrhu na základě smlouvy 105 // DBC a havárie v pravý čas 106 // Jiná využití invariantů 107 // Dynamické smlouvy a agenti 109 // 22 Mrtvé programy nelžou 111 // Havárie je lepší než slon v porcelánu 111 // 23 Asertivní programování 112 // Aserce nechte zapnuté 113 // 24 Kdy používat výjimky 115 // Co je výjimečné? 116 // Jednou z možností jsou rutiny pro obsluhu chyb 117 // 25 Jak vyvážit prostředky 118 // Objekty a výjimky 120 // Vyvažování a výjimky 120 // Vyvažování prostředků v Jávě 122 // KAPITOLA 5 // Ohnout, nebo zlomit 125 // 26 Odstraňování závislostí a Demeterův zákon 126 // Minimalizace vazeb 126 // Demeterův zákon pro funkce 127 // Je mezi programy rozdíl? 127 // 27 Metaprogramování 130 // Dynamická konfigurace 130 // Aplikace řízené metadaty 131 // Program jako dodo mauricijský 133 // 28 Vazby v čase 134 // Pracovní postupy 135 // Architektura 137 // Návrh pro paralelní programy 138 // Čistší rozhraní 139 // Nasazení 140 // 29 Jde jen o pohled 140 // Vydavatel/předplatitel 141 // Model-pohled-ovladač 142 // Co se skrývá za GUI 143 // Někde vazby zůstaly (i po těch letech) 145 // 30 Tabule 146 // Některé implementace tabule 147 // Příklad aplikace 148 // KAPITOLA 6 // Když píšete program 151 // 31 Spoléhání na náhodu 152 // Jak spoléháme na náhodu při programování 152 // Programovat musíme s rozmyslem 154 // 32 Rychlost algoritmů 155 // Odhady algoritmů 156 // Symbol OO 156 // Odhad pomocí zdravého rozumu 157 // Rychlost algoritmů v praxi 158 // 33 Refaktorizace 160 // Kdy má smysl refaktorizovat l6l // Jak refaktorizujeme programy 162 //
34 Kód, který se snadno testuje // Jednotkové testování Testování na základě smlouvy Psaní testů jednotek Standardní testovací postupy Jak vytvoříme testovací okno Kultura testování // Zlobiví průvodci // KAPITOLA 7 // Předprojektová příprava // 36 Jak vydolovat zadání // Zadání musíme vydolovat Dokumentace zadání Diagramy případů užití Nadbytečné specifikace Myslete na budoucnost Ještě jeden malinký penízek ... // Veďte si významový slovník Text musí být dostupný // 37 Jak řešit hlavolamy // Stupně volnosti // Musí přece existovat snadnější způsob! // 38 Až budete připraveni, dřív ne // Správný úsudek, nebo zbytečné odklady? Náměty k zamyšlení // 39 Specifikační past // 40 Kroužky a šipky // Vyplatí se formální metody? // Měli bychom používat formální metody? // KAPITOLA 8 // Pragmatické projekty // 41 Pragmatické týmy // Žádná rozbitá okna Vařené žáby Komunikujte Neopakujte se // Ortogonalita 195 // Automatizace 197 // Vědět, kdy přestat 197 // 42 Všudypřítomná automatizace 198 // Vše automaticky 198 // Překlad projektu 199 // Automatizace sestavování 200 // Základy automatické administrativy 201 // Ševcova žena 202 // 43 Nemilosrdné testování 203 // Co testovat 204 // Jak testovat 206 // Ověřování systémů s grafickým rozhraním (GUI) 208 // Kdy testovat 209 // Utahování sítě 210 // 44 Vše je o psaní 211 // Komentáře v programu 211 // Spustitelné dokumenty 213 // Technická síla 214 // Výstupy můžete tisknout i tkát ... 214 //
Značkovací jazyky 215 // 45 Velká očekávání 216 // Komunikační předpoklady 217 // Čestné kolečko 217 // 46 Pýcha a předsudek 218 // PŘÍLOHA A // Zdroje 221 // Profesní společenstva 221 // Budování knihovny 222 // Knihy 223 // Internet 224 // Zdroje na Internetu 224 // Bibliografie 232 // PŘÍLOHA ? // Odpovědi ke cvičením 237 // Rejstřík 263

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC