Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 22.06.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

heneger (@@20120925-12:51:57@@) -- 
0 (hodnocen0 x )
(29) Půjčeno:29x 
BK
1. vyd.
V Plzni : Západočeská univerzita, 2008
152 s. : noty ; 30 cm + 1 CD

objednat
ISBN 978-80-7043-669-1 (brož.)
Na obálce pod názvem: Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Obsahuje bibliografii na s. 147-152 a bibliografické odkazy
000013477
Seznam zvukových ukázek na CD Předmluva -- Několik poznámek k problematice školní prezentace vážné hudby vzniklé po roce 1945 -- 1 Některé základní pojmy a jejich vztahy (tonalita, modalita, tématický sloh atd.) -- 2 Nástin vývojových tendencí moderní vážné hudby v prvních letech po roce 1945 -- komentář k ukázce č. I -- 3 Nové nebo významně aktualizované kompoziční metody -- 3.1 Mikrointervaly v tvorbě Aloise Háby a jeho atematický sloh -- komentář k ukázce č. 2 -- 3.2 Témbrová hudba (hudba témbrů) -- 3.2.1 Postwebernovské techniky multiserialismus a punktualismus (kompoziční techniky tzv. Nové hudby) -- komentář k ukázce č. 3 -- 3.2.2 Aleatorika komentář k ukázce č. 4 -- 3.2.3 Clustery a jejich využití v mikropolyfonii komentář k ukázce č. 5 -- komentář k ukázce č. 6 -- 3.2.4 Spektrální analýza zvuku a využití jejích výsledků pro kompozici (tzv. spektrální hudba) -- komentář k ukázce č. 7 komentář k ukázce č.8 -- 3.3 Elektroakustická hudba (EAH) a hudba syntetická (SH) -- 3.3.1 Základní pojmy EAH a SH -- 3.3.2 Etapy tvůrčího procesu EAH a SH -- 3.3.3 Stručný přehled základního vybavení elektroakustického studia, které se obvykle uplatňuje v jednotlivých etapách tvorby EAH a SH -- 3.3.4 Z historie EAH a SH ukázka č.9 (upozorněni) ukázka č. JO (upozornění) komentář k ukázce č.ll -- 3.3.5 Hudba a počítač -- 3.3.6 Soudobé kompoziční metody ve spojitosti s jinými
druhy umění. Bimedialita, polymedialita, multimediální produkce, hudba grafická -- 3.4 Soubor stylů „Nová jednoduchost a citovost (new simplicity)" jako reakce -- na nadměrnou poslucháčskou náročnost Nové hudby a aleatoriky -- 3.4.1 Výčet a stručná charakteristika často uplatňovaných kompozičních stylů a tématických okruhů Nové jednoduchosti a citovosti 3.4.1.1 Neo styly a polystylové kompozice komentář k ukázce ČA2 -- 3.4.1.2 Nový přístup k folklóru (neofolklorismus) komentář k ukázce č.13 -- 3.4.1.3 Inspirace jazzem a nonartificiální hudbou -- 3.4.1.4 Civilismus v obsahu skladeb a jejich zpracování. Barbarismus komentář k ukázce ČA4 -- 3.4.1.5 Minimální hudba (minimal musie) a její významní představitelé -- Steve Reich komentář k ukázce č.15 -- Philip Glass komentář k ukázce č.16 -- 3.4.1.6 Křesťanské inspirace a novodobá religiosní hudba odkaz na ukázku č.17 -- 4 Výběr významných skladatelských osobností vážné hudby 2. pol. 20. stol. a stručná charakteristika jejich díla -- 4.1 Francouzští skladatelé Olivier Messiaen a Pierrc Boulez. Řek Iannis Xenakis -- Olivier Messiaen komentář k ukázce č.17 -- Pierre Boulez odkaz na ukázku č. 3 -- Iannis Xenakis komentář k ukázce č. 18 -- 4.2 Významní polští skladatelé Witold Lutosławski, Krzystof Penderecki -- Witold Lutosławski odkaz na ukázku č.4 -- Krzystof Penderecki komentář k ukázce č.19 -- 4.3 Významné osobnosti severoamerické
hudby ve 20.stol -- 4.3.1 Průkopníci nových kompozičních směrů Charles Ives a Edgar Varése -- Charles Ives komentář k ukázce č. 20 -- Edgar Varése komentáře k ukázce č. 21 -- 4.3.2 Georg Gershwin, Aaron Copland, Leonard Bernstein a jejich inspirace v nonartificiální oblasti -- Aaron Copland komentář k ukázce č. 22 -- Leonard Bernstein -- 4.3.3 John Cage -- komentář k ukázce č.23 -- 4.3.4 Georg Crumb -- komentář k ukázce č. 24 -- 4.4 Další významní Evropané Ital Luciano Berio. Němec Karlheinz Stockhausen -- Maďar György Ligeti -- Luciano Berio komentář k ukázce č. 25 viz v textu na sír. 117 -- Karlheinz Stockhausen odkaz k ukázce č.ll komentář k ukázce č.26 -- György Ligeti odkaz k ukázce č. 6 komentář k ukázce č.27 -- 4.5 Skladatelé pocházející z prostoru bývalého Sovětského svazu -- Sofia Gubajdulina. Alfred Šnitke. Arvo Pärt -- Sofia Gubajdulina komentář k ukázce č. 28 komentář k ukázce č. 29 -- Alfred Šnitke komentář k ukázce č. 30 odkazy k ukázkám č.5 a č. 12 -- Arvo Part komentář k ukázce č.31 -- Doslov -- Použitá literatura

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC