OBSAH // Předmluva ...9 // Část první // Kruh mezi vyprávěním a temporalitou // I. APORIE ZKUŠENOSTI ČASU ...19 // 1. Aporie bytí a nebytí času...21 // 2. Měření času...30 // 3. Intentio a distentio...35 // 4. Odlišení vůči věčnosti...42 // II. DĚJOVÁ ZÁPLETKA...56 // 1. Melodické jádro: dvojice mimésis-mythos...58 // 2. Dějová zápletka: model souladu...67 // 3. Začlenění nesouladu...73 // 4. Dvě stránky básnické konfigurace...78 // III. ČAS A VYPRÁVĚNÍ...88 // Mimesis I...90 // Mimésis II...104 // Mimésis III...113 // 1. Kruhovost mimésis ...114 // 2. Konfigurace, refigurace a četba...120 // 3. Narativita a reference...121 // 4. Vyprávěný čas...128 // Část druhá // Dějiny a vyprávění // I. ÚSTUP VYPRÁVĚNÍ ...141 // 1. Ústup události ve francouzské historiografii...142 // 2. Ústup porozumění: „nomologický model“ // v anglofonní analytické filosofii...164 // II. OBHAJOBY VYPRÁVĚNÍ...177 // 1. Rozpad nomologického modelu...177 // 2. Argumenty „narativistické“...206 // III. HISTORICKÁ INTENCIONALITA...248 // Úvod...248 // 1. Přičítání singulární kauzality...257 // 2. Prvořadé entity historiografie ...270 // 3. Čas dějin a osud události...288 // Závěry ...314