Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.07.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(21) Půjčeno:42x 
BK
Vyd. 1.
Brno : Host, 2008
326 s. : il. ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-7294-260-2 (brož.)
Teoretická knihovna ; sv. 21
angličtina
Přeloženo z angličtiny
Obsahuje bibliografii na s. 288, bibliografické odkazy a rejstříky
000016988
[5] // OBSAH // Předmluva...9 ° 1 // 1/ ÚVOD...14 // Narativ a poetika...16 // Složky teorie vyprávění...18 // Je narativ sémiotická struktura?...21 // Manifestace a fyzický objekt...25 // Narativní vyvozování, výběr a koherence...27 // Nástin narativní struktury...30 // Komiks jako příklad...37 // „Čtení“ a „přečtení“...41 // 2/ PŘÍBĚH: UDÁLOSTI...43 // Posloupnost, kontingence, kauzalita...45 // Pravděpodobnost a motivace...49 // Jádra a satelity...54 // Příběhy a protipříběhy...57 // • Napětí a překvapení...60 // Čas a osnova...64 // Pořádek, trvání a frekvence...64 // Jak jsou manifestovány časové rozdíly...82 // Narativní makro struktura a typologie osnov...88 // 3/ PŘÍBĚH: EXISTENTY...100 // Prostor příběhu a prostor diskursu...100 // Prostor příběhu ve filmovém narativu...101 // Prostor příběhu ve verbálním narativu...105 // Existenty příběhu: postava...112 // Aristotelova teorie postavy...113 // [6] // Formalistické a štrukturalistické koncepce postavy...116 // Todorov a Barthes o postavě...118 // Jsou postavy otevřené, nebo uzavřené konstrukty?...122 // Za otevřenou teorii postavy...125 // Postava: paradigma rysů...132 // Typy postav...137 // A. C. Bradley a analýza postavy...140 // Prostředí...144 // 4/ DISKURS: NEVYPRÁVĚNÉ PŘÍBĚHY...152 // Reálný autor, implikovaný autor, vypravěč, reálný čtenář, // implikovaný čtenář, narativní adresát...153 // Hledisko
a jeho vztah ? narativnímu hlasu...? 158 // Hledisko ve filmu... 165 // Řečové akty vypravěčů a postav...ľ.. 168 // „Nevyprávěné“ záznamy obecně...173 // Nevyprávěné formy: psané záznamy...176 // Čistě řečové záznamy...181 // Samomluva...187 // Záznamy myšlenek: neuvozený přímý styl = vnitřní // monolog...189 // Proud vědomí = volné asociace...195 // Vnitřní monolog ve filmu...204 // 5/ DISKURS: SKRYTÍ A ODKRYTÍ VYPRAVĚČI...206 // Skrytí vypravěči...207 // Nepřímá a polopřímá řeč...*.. 209 // Manipulace s větami pro narativní účely: // Presupozice jako příklad...220 // Omezení vypravěčovy pravomoci v narativním přenosu.222 // Pohyblivý omezený přístup do vědomí versus vševědoucnost 227 ’ // Odkryté vyprávění: scénický popis...230 // Odkryté vyprávění: časové shrnutí...234 // Zpráva o tom, co postavy neřekly nebo si nemyslely...237 // Ethos a komentář...238 // Komentář...240 // Implicitní komentář: ironický a nespolehlivý vypravěč.241 // Komentář ? příběhu: interpretace...250 // Komentář ? příběhu: soud...254 // Komentář ? příběhu: zobecnění...257 // Komentář ? diskursu...262 // Narativní adresát...268 // ZÁVĚR...279 // O autorovi ...285 // Knižní práce Seymoura Chatmana...288 // Cesta Seymoura Chatmana od příběhu ? diskursu (Doslov)...289 // Příběh...292 // ...a diskurs...297 // Dohodnuté termíny...299 // Chatmanova teorie v kritické diskusi...303
// Poznámka překladatele ...309 // Jmenný rejstřík a rejstřík děl...310 // Věcný rejstřík ...322

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC