Vhled do přípravy učitele -- Proces naplňování profesní identity -- Osobnost učitele a její utváření -- K typologii učitele -- Vyučovací styl v kontextu typologie osobnosti -- Empirické šetření v rámci typologie učitelů -- Interakční styl učitele -- Role učitele v kontextu změn a přípravy učitelů -- Teoretická východiska přípravy učitelů -- Požadavky na profesi učitele -- Pedagogické znalosti a dovednosti, komponenty evaluace -- činnosti učitele -- Klasifikace a deskripce profesních znalostí učitele -- Pedagogické dovednosti -- Komponenty evaluace činnosti učitele -- Cíl přípravy učitele profesní kompetence, profil absolventa -- učitelství -- Sebereflexe učitele v kontextu přípravy na profesi -- Reflexe pedagogické činnosti učitele -- Aplikace sebereflexe ve zjišťování počátečních -- a výstupních představ studentů učitelství -- Explicitační rozhovor jako reflexivní metoda pedagogické -- činnosti -- Vedení studentského portfolia -- Hospitace pedagogické činnosti -- Pedagogická praxe jako prostředí reflexe formování profesní identity -- Komunikativní dovednosti učitele -- Mluvený projev učitele -- Požadavky na mluvený projev učitele -- Vyučovací jazyk -- Zásady výslovnosti spisovného českého jazyka -- Nonverbální projev -- Psaný projev v edukačním procesu -- Grafická prezentace