Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.07.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(32.3) Půjčeno:97x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Portál, 2008
405 s. : il. ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-7367-475-5 (brož.)
Speciální pedagogika
Obsahuje bibliografii na s. 403-405
000019247
Honzíkova pohádka -- Úvod -- 1. kapitola -- Historický pohled na vývoj péče o lidi s autismem -- Ve světě -- V České republice -- 2. kapitola -- Strukturované učení -- Nejčastěji používané pojmy -- Principy strukturovaného učení -- Individualizace -- Strukturalizace -- Struktura prostoru -- Struktura pracovního místa -- Struktura času -- Vizualizace -- Vizualizace prostoru -- Vizualizace času -- Pracovní schéma -- Procesuální schéma -- Motivace -- Formy odměňování -- Způsob odměňování -- Cíle žetonového systému odměňování -- Shrnutí -- 3. kapitola -- Metody -- Metoda přiměřenosti -- Metoda postupných kroků -- Metoda zpevňování -- Metoda modelování -- Metoda nápovědy a vedení -- Metoda vytváření pravidel -- Metoda instrukce -- Metoda vysvětlování -- Metoda demonstrace -- Metoda napodobování -- Metoda povzbuzování -- Metoda ignorace -- Shrnutí -- 4. kapitola -- Speciálněpedagogická diagnostika -- Historie -- Diagnostické nástroje -- Psychoedukační profily (PEP-R, AAPEP) -- Edukačně hodnotící profily -- Edukační plán -- Zásady pro tvorbu plánů -- 5. kapitola -- Klíčové oblasti rozvoje -- Pracovní chování -- Komunikace -- Sebeobsluha -- Sociální chování -- Volný čas -- Závěr -- 6. kapitola -- Aplikace strukturovaného učení v různých obdobích věku dítěte -- Přístup rodičů k informacím -- Profesní úroveň odborníků -- Míra symptomatiky autismu u konkrétního dítěte
-- Intelektová úroveň dítěte s PAS -- Rodinné zázemí -- Vzdálenost odborných institucí od místa bydliště -- Vstřícnost institucí, které mohou poskytnout odbornou péči v místě bydliště -- 7. kapitola -- Včasná intervence -- Práce s dítětem při včasné intervenci (praktické ukázky) -- Postup při zajištění včasné intervence -- Speciálněpedagogické vyšetření -- Vyhodnocení vyšetření, stanovení priorit -- Sestavení intervenčního programu -- Rozpracování nácviků dílčích úkolů, -- popis a průběžné vyhodnocování záznamů -- Řešení problémového chování -- Příprava na přechod dítěte do předškolního zařízení -- Ukázky -- Ivanka -- Honzík -- 8. kapitola -- Předškolní péče -- Systém práce ve třídě pro děti s PAS v MŠ -- Skupinová integrace do mateřské školy -- Individuální integrace do mateřské školy -- Příprava na přechod k plnění povinné školní docházky Shrnutí -- 9. kapitola -- Povinnost školní docházky a základní vzdělávání -- Povinnost školní docházky -- Jiný způsob plnění povinné školní docházky , -- Základní vzdělávání -- Systém vzdělávání žáků s PAS v základní škole -- Základní škola speciální -- Základní škola praktická -- Základní škola -- Shrnutí -- 10. kapitola -- Střední vzdělávání -- Integrace studenta s PAS ve střední škole -- Kompetence asistenta pedagoga ve středních školách -- Specifika přístupu
při vzdělávání ve středních školách -- Shrnutí -- 11. kapitola -- Dospělost -- Roman -- Dan -- Petr -- 12. kapitola -- Poradenství a metodická pomoc pro klienty s PAS -- Služba cílená na klienta -- Služba cílená na zákonného zástupce -- Pomoc cílená na školy, školská zařízení a další zařízení, -- ve kterých jsou zařazeni klienti s PAS -- Shrnutí -- Pomůcky -- Závěr -- Přílohy -- Seznam použité a doporučené literatury

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC