Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.07.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(6.5) Půjčeno:13x 
BK
Brno : Paido, 2003
191 s., [8] s. barev. obr. příl. : il. ; 23 cm

objednat
ISBN 80-7315-047-6 (brož.)
Edice pedagogické literatury
Obsahuje terminologický slovník
Obsahuje bibliografii na s. 175-178 a rejstřík
Anglické resumé
000019286
OBSAH // I. Sociologický pohled na sport 7 // 1. Úvodem 7 // 2. Sport - sociálně kulturní fenomén 11 // 3. Konceptuálni diskuse na téma sport 14 // 4. Teoretická východiska sociologie sportu 21 // K. Sport - historické souvislosti 29 // 1. Chronologie vývoje tělesných cvičení a sportu 32 // 2. Moderní doba a sport 41 // 3. Česko (slovenský) vklad do historie masových tělovýchovných vystoupení 49 // K. Sport a socializace 57 // 1. Nezastupitelnost socializačního působení sportem 57 // 2. Socializace: Vrcholový sport versus rekreační sport 62 // 3. Socializace na půdě sportovního klubu 70 // 4. Negativní jevy sportovní scény: násilí, agresivita, zastrašování, hostilita 74 // IV. Sport a mládež 79 // 1. Z historie školní tělesné výchovy 80 // 2. Vznik a rozvoj organizovaného sportu mládeže 83 // 3. K problematice sportovní motivace 88 // 4. Perspektivy zájmu dětí a mládeže o sportovní aktivity 91 // 5. Význam aktivního sportu dětí a mládeže 99 // 6. Neformální, hráčsky řízený sport 101 // 7. Formální, dospělými řízený sport 102 // 8. Mládež a různost sportovní participace: silné a slabé stránky 103 // 9. Sport a mládež: perspektivy dalšího směřování 107 // V. Sport a volný čas 109 // 1. Co je volný čas? 109 // 2. Volný čas; prostor prožívání 112 // 3. Volný čas, hra, rekreace, sportovní turistika 114 // 4. Sportovní volnočasové aktivity: cesta kondičního růstu 118
5. Volný čas, hodnota, sport 122 // 6. Současná česká společnost a sport 130 // 5 // VI. Sport a masová média: případ komercionalizace vrcholového sportu 135 // 1. K charakteristice masových médií 135 // 2. Fascinace vrcholovým sportem 137 // 3. Mediální sport: případ rostoucí komercionalizace 140 // 4. Vrcholový sport jako forma masové kultury 143 // 5. Negativní trendy komerčního vrcholového sportu 147 // 6. Mediální sport - aréna zábavy? 152 // 7. Specifika sportovního zpravodajství: mediální tvář vrcholového sportu 159 // ѴK. Budoucí vývoj sport (otazníky a vykřičníky) 161 // 1. Co lze očekávat? 161 // 2. Budoucnost profesionálního sportu 164 // 3. Růst zájmu o zážitkové, rekreační a alternativní sporty 168 // 4. Evropské perspektivy směřování sportu 173 // Literatura 175 // Jmenný rejstřík 179 // Glosář 181 // Summary V’ 188 // 6

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC