Obsah // Úvod...5 // 1 Surdopedie jako samostatný obor...7 // Surdopedie jako disciplína speciální pedagogiky...8 // Surdopedie a její zařazení do systému věd...10 // 2 Kapitola o sluchu...17 // 3 Sluchové postižení a jeho některé pedagogické reflexe...27 // 4 Zásady surdopedické péče...35 // 5 Krátká výprava do historie...43 // 6 Segmenty komunikačního systému...59 // Diagnostika protokomunikačního chování...59 // Popis zpracování pomocí výpočetní techniky...67 // 7 K výstavbě komunikačního systému...71 // 8 Metody výchovy a vzdělávání...85 // 9 Komunikační techniky a sluchově postižení žáci v integraci...91 // 10 Poznámky k teorii výchovy sluchově postižených...97 // Základní výchovné principy a strategie...97 // Nejčastější potíže z pohledu teorie výchovy a surdopedie...107 // 11 Poradenství v surdopedii...117 // Raná péče...118 // Speciálněpedagogická centra...125 // Zásady pro tvorbu IVP...128 // 12 Školní integrace sluchově postižených z pohledu // komunikačních požadavků...131 // Cíle základní školy...132 // K teorii totální komunikace...133 // Popis výzkumu...134 // Totální komunikace a její uplatnění // v podmínkách integrace...139 // 13 Kochleární implantát, jeho možnosti a omezení...141 // Faktory ovlivňující úspěšnost při využití Cl...142 // 14 Kazuistika...147 // 15 Příklady tvorby Individuálního Výchovného Plánu...153 // 16 Přehled speciálních škol a školských zařízení // pro sluchově postižené v ČR...169 // 17 Kontakty na některé organizace a instituce...175 // 3 // 18 Výklad některých termínů používaných v surdopedii...181 // 19 Výběr právních podkladů se vztahem k výchově a vzdělávání sluchově postižených...187 // Použitá literatura...215