Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 26.02.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(7.5) Půjčeno:15x 
BK
Brno : Masarykova univerzita : Paido, 2006
410 s. ; 23 cm

objednat
ISBN 80-210-4201-X (Masarykova univerzita ; brož.)
ISBN 80-7315-132-4 (Paido ; brož.)
Edice pedagogické literatury
Obsahuje bibliografii na s. 385-402 a rejstřík
Anglické resumé
000020678
OBSAH // I SOCIOLOGICKÝ POHLED NA SPORT 7 // 1 Úvodem 7 // 2 Sport-sociálně-kulturní fenomén 15 // 3 Konceptuálni diskuze na téma sport 19 // 4 Teoretická východiska sociologie sportu 31 // ? SPORTA SOCIALIZACE 47 // 1 Nezastupitelnost socializačního působení sportu 47 // 2 Socializace: vrcholový sport versus rekreační sport 55 // 3 Socializace na půdě sportovního klubu 65 // 4 Negativní jevy sportovní scény. Násilí, agresivita, zastrašování, hostilita 69 // 5 ? problematice sportovních Subkultur 79 // 6 Komunální úloha sportu 85 // 7 ? problematice tzv. sedavé společnosti 91 // ? SPORT A MLÁDEŽ 97 // 1 Z historie školní tělesné výchovy 101 // 2 Vznik a rozvoj organizovaného sportu mládeže 105 // 3 ? problematice sportovní motivace 113 // 4 Perspektivy zájmu dětí a mládeže o sportovní aktivity 117 // 5 Význam aktivního sportu dětí a mládeže 125 // 6 Neformální, hráčsky řízený sport 129 // 7 Formální, dospělými řízený sport 131 // 8 Mládežarůznost sportovní participace: silné a slabé stránky 135 // 9 Mládež a doping 139 // 10 Mládež a doping v českém kontextu 153 // 11 Sport a mládež: perspektivy dalšího směřování 165 // IV SPORT A VOLNÝ ČAS 167 // 1 Co je volný čas? 167 // 2 Volný čas: prostor prožívání 171 // 3 Volný čas, hra, rekreace, sportovní turistika 175 // 4 Sportovní volnočasové aktivity: cesta kondičního růstu 181 // 5 Volný čas, hodnoty, sport 185 // 6 Současná
česká společnost a sport 193 // V SPORT A MASOVÁ MÉDIA: // PŘÍPAD KOMERCIONALIZACE VRCHOLOVÉHO SPORTU // 1 ? charakteristice masových médií // 2 Průmysl sportovních potřeb: globální byznys // 3 Fascinace vrcholovým sportem // 4 Fascinace sportem: časová a prostorová dimenze // 5 Mediální sport: případ rostoncí komercionalizace // 6 Vrcholový sport jako forma masové kultury // 7 Sport jako konzumní hodnota: fenomén sportovního fandovství // 8 Násilí na stadionech // 9 Mediální sport - aréna zábavy? // 10 Specifika sportovního zpravodajství: mediální tvář vrcholového sportu // VI SPORT A GLOBALIZACE // 1 Globální aspekty soudobého sportu // 2 Globalizace versus Olympismus // 3 Sportovní migrace: aktuální téma // 4 Politické aspekty sportu // 5 Sport versus životní prostředí // Vn ŽENY A SPORT // 1 Úvodem // 2 Feminita versus maskulinita: velké téma soudobé sociologie sportu // 3 Ženy a sport v historické perspektivě // 4 Kulturní aspekty účasti žen na půdě sportu // 5 Sport pro všechny: multikulturní výzva // 6 Sportovní emancipace žen v kontextu nerovností rasy a etnika, homofobie a seniorství // 7 Ženy a sport na prahu nového tisíciletí // 8 Ženy ve sportu v České republice // 9 Ženy-sportovkyně v tiskových médiích // VID BUDOUCÍ VÝVOJ SPORTU (OTAZNÍKY A VYKŘIČNÍKY) // 1 Co lze očekávat? // 2 Budoucnost profesionálního sportu // 3 Růst zájmu o zážitkové, rekreační a alternativní
sporty // 4 Evropské perspektivy směřování sportu

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC