Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 22.06.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(19.8) Půjčeno:79x 
BK
Biografie
Ostrava : Scholaforum, 1996
282 s., [16] s. obr. příl. : il., noty ; 21 cm

objednat
ISBN 80-238-0440-5 (v knize neuvedeno ; brož.)
Edice Konzervatoře Ostrava
Obsahuje bibliografie a jmenný rejstřík
000020699
Rekat.
Předmluva 3 // Uvedení do problematiky 8 // Periodizace dějin hudby 9 // Pravěké umění 14 // Vznik umění a počátky hudby // Hudba mimoevropských kultur // Starověké umění 17 // Umění Blízkého a Středního východu // Antické umění // Středověké umění 22 - Raný středověk (křesťanská antika, prerománský a románský sloh). Počátky duchovní lidové písně - Raná středověká teorie a notace - Probuzení Evropy - Umění tzv. barbarských kmenů - Umění prerománské a románské - Vrcholný středověk. Gotika (světská píseň umělá, trubadúři, minnesingři, meistersingři) - Raný evropský vícehlas - Ars antiqua - Ars nova - Anglický vícehlas pozdní gotiky - Nástrojová gotická hudba // Renesance 39 // Renesanční vokální polyfonie - Franko-flámská či nizozemská polyfonie - Rozšíření vokální polyfonie v Evropě - Klasikové renesančního vícehlasu (Palestrina a Lasso) - Renesanční instrumentální hudba - Hudební teorie a praxe renesance // Barok 53 // Vznik a vývoj opery (Florentská camerata - Římská operní škola - Claudio Monteverdi - Benátská opera Neapolská opera - Opera mimo Itálii - Francouzská opera - Gluckova reforma) - Barokní vokální hudba (Vznik nových barokních forem v Itálii - Rozvoj vokální hudby v ostatní Evropě) - Barokní instrumentální hudba - Klavírní a varhanní hudba - Vyvrcholení baroka, Händel a Bach - Hudební teorie a hudební praxe baroka - Interpretace barokní hudby // Klasicismus // Josef Haydn - Wolfgang Amadeus Mozart - Ludwig van Beethoven - Hudební tvorba v době velkých klasiků Interpretace klasické hudby // Romantismus // Zakladatelé romantismu (Schubert, Weber) - Rozvoj romantismu (Mendelssohn, Schumann, Chopin) - Doba virtuosů - Novoromantismus - Pokus o revolucionizaci umění u Berlioze, Liszta a Wagnera -
Klasickoromantická syntéza (Boj o rovnováhu německé hudby, Johannes Brahms, Anton Bruckner) - Vlivy realismu a racionalismu - Francouzská instrumentální hudba (Franck, Saint - Saëns, d’Indy, Fauré aj.) - Rozvoj národních škol (Ruská hudba, Glinka, Dargomyžskij, novoruská škola, Rubinštejn, Čajkovskij, Glazunov, Rachmaninov, Skrjabin aj., Česká hudba, Menší evropské národní školy - Polsko, Maďaři, Španělé, Anglie, Severské země aj.) - Romantismus v operní tvorbě (Německo, Rusko, Francie, Itálie) - Hudební život 19. století - K interpretaci romantické hudby // Hudba přelomu století // Francouzský impresionismus (Debussy, Ravel) - Německá hudba konce století - Rozklad romantismu (Strauss, Mahler, Reger, Busoni) // Vývoj hudby do poloviny XX. století // Základní umělecké proudy - Expresionismus - Konstruktivní a civilizační tendence - Očistné návraty novoklasicismu - Hlavní skladatelské školy a osobnosti (Schonberg, Berg, Webern, Stravinskij, Pařížská šestka, Hindemith, Bartók aj.) - Hudba mezi dvěma válkami (sovětská, maďarská, česká, polská, německá, francouzská, španělská, italská, anglická, americká) - Hudba po druhé světové válce (dodekafonie, seriální techniky, elektronika, konkrétní hudba, aleatorika, témbrová hudba, minimální hudba, syntézy a návraty, vývoj jazzu a rocku, významné skladatelské osobnosti) // Doporučená literatura 250 // Jmenný rejstřík (výběr se zvýrazněným tiskem) 254 // Notové příklady 263
(OCoLC)37250531
cnb000184640

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC