Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 22.06.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(7.4) Půjčeno:52x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Academia, 2006
683 s. : il., portréty ; 27 cm

objednat
ISBN 80-200-1320-2 (váz.)
angličtina
Obsahuje rejstřík
000020958
Předmluva // Úvod: pochopení dějin umění ...13 // I. Jeskynní malby a megality ...19 // Rané jeskynní a skalní malby - První profesionální umělci -Neznámý účel jeskynních maleb - Megalitické umění -Carnae a Stonehenge - Touha po řádu // II. Starověký Egypt a zrození stylu ...28 // První kultury na starověkém Blízkém východě -Počátky egyptské civilizace - Hieroglyfy a zrození stylu -Mistrovská práce s kamenem - Umění, sdělování informací a kánon - Jak nahlížet egyptské umění // III. Paláce dávného Blízkého východu ...42 // Mezopotamské říše Babyloňanů a Asyřanů - Zikkuraty -Velcí perští králové - Persepolis - Palácové civilizace mykénského Řecka a mínójské Kréty // IV. Řecké umění: idealismus versus realismus ...54 // Srdcem říše se místo paláce stává město - Féničané -Kartágo - Vývoj řeckého chrámu - Řecké sochařství: archaické, klasické a helénistické - Touha po realismu - Malované vázy // V. Řím: umění zachycené v betonu ...79 // Etruští předchůdci - Vynález betonu - Nejlepší mosty v dějinách - Kupule a klenby - Sofistikovaná kanalizace -Nedocenění výtvarní umělci - Konstantin, monoteismus a umělecký úpadek // VI. Monoteismus: bazilika, mešita a hrobka ...99 // První baziliky - Sv. Sofie - Mozaiky: Ravenna, Sicílie, // Benátky - Ikony a ikonoklasmus - Arménské kostely - // Islám a první mešity - Hodža Sinán, největší islámský architekt -Alhambra: voda a zahradní architektura - Isfahán - Tádž Mahal // VII. Dynamika temných století v severní Evropě ...123 // První velké rukopisy: Durrow, Lindisfarne, Kells -Karolínské spisy - Církev, hlavní patron umění -Vybavení, zařízení a výzdoba kostelů - Mniši a kláštery -Klášter v Cluny - Normanské hrady a katedrály -Architektonická revoluce v katedrále v Durhamu //
VIII. Vrchol architektury katedrál ...144 // Význam středověké katedrály - Opat Suger a klášter Saint-Denis - Tónované sklo - Chartres -Bourges - Anglické katedrály - Španělské a německé katedrály - Významné náhody: Ely a Gloucester -Carcassonne - Dijon - Gent a Bruggy // IX. Zrod tvůrčí individuality pod vládou křesťanství ...170 // Tapiserie z Bayeux - Nástup realismu: sochy z Naumburgu -Claus Sluter - Gregor Erhart a Bernt Notke - Van Eyck -Bosch - Gutenberg: sazba a rozšíření knihtisku - Dürer // X. Nävrat a proměny řecko-římské kultury ...188 // Proč renesance začala v Itálii - Florencie: Brunelleschi a kupole katedrály - Alberti - Bramante -Architektura ve velkém měřítku: Sv. Petr - Michelangelo jako architekt - Benátky: Palladiová města a villy // XI. Apoteóza sochařství ...209 // Nicola Pisano - Ghibertiho dveře florentského baptisteria -Donatello - Verocchio a jeho ateliér - Michelangelovy sochy -Cellini // ??. Velcí mistři italského malířství ...225 // Počátky perspektivy - Obtíže při malování fresek -Italský odpor vůči olejomalbě - Cimabue a Giotto -Masaccio - Mantegna - Piero della Francesca - Botticelli -Konec zlatého věku Florencie // XIII. Římský vrchol umění a jeho zmatené důsledky ...248 // Raffael - Leonardo - Michelangelo - Benátská škola -Tizian a počátky mezinárodního umění - Tintoretto -Correggio - Grünewald, Altdorfer a další umělci severu -Holbein - Brueghel - Šíření italského umění // XIV. Nový realismus 17. století ...279 // Caravaggio a nový realismus - Carracciové -Guido Reni - Výzdoba kostelů a paláců - Guercino // XV. První velcí krajináři ...292 // Rubens - Van Dyck - Poussin - Claude Lorrain - Salvator Rosa //
XVI. Zlatý věk španělského umění ...306 // Španělská světová říše - Umění Aztéků a Inků -Mayské umění - Španělská architektura v Latinské Americe - Escorial - Ribera - Velázquez -Zurbarán a Murillo // XVII. Holanďané dosahují „dokonalého profesionálního malířství“ ...325 // Nový realismus: Jordaens a de la Tour - Frans Hals -Rembrandt - Don - Vermeer - De Hooch a Jan Steen -Saenredam - Ruisdael a Cuyp - Holanďané malují moře // XVIII. Města, paläce, kostely, zahrady ...352 // Bernini: proměna Říma - Ludvík XIV., mecenáš umění -Versailles: Le Brun a Le Nôtre - Wren a přestavba Londýna -Hawksmoor a Vanbrugh // XIX. Nádhera a tajemno 18. století ...369 // Watteau - Boucher - Chardin - Fragonard - Tiepolo -Guardi a Canaletto - Rakouské a sicilské baroko -Měšťanská elegance: Nancy a Bath - Anglická venkovská sídla -Edinburgh Roberta Adama - Hogarth - Královské akademie -Reynolds a Ramsay - Stubbs - Gainsborough // XX. NAvrat ke klasicismu a náboženství ...406 // Návrat klasicismu: Canova, David a Ingres - Návrat klasicismu v architektuře - První moderní muzea - Goya // XXI. Pronikání Západu do Asie: umění Indie, Číny a Japonska ...421 // Evropa objevuje Východ - Import asijských uměleckých stylů -Indické chrámové umění - Čínská hierarchie umění -Čínské bronzy, kaligrafie a porcelán - Korejské umění -Japonské umění - Hokusai // XXII. Akvarel a jeho celosvětové rozšíření ...444 // Vznik britské školy - Blake - Girtin - Cotman a Cox -Bonington - Turner — Constable - Delacroix -Rakouští autoři akvarelů - Američané: Whistler, Homer, // Sargent a Prendergast // XXIII. Romantismus a dějiny ...469 // Německé romantické umění - Viollet-le-Duc a Gilbert Scott - Pugin a návrat gotiky - Prerafaelité -Rossetti, Hunt a Millais - Morris a Burne-Jones -Hnutí Arts and Crafts //
XXIV. Divy amerického světa v obrazech ...489 // Cole - Durand - Church - Bierstadt - Homer -EáTcins - Inspirace evropskými styly: Whistler, // Cassattová a Sargent // XXV. Pozdní nástup a melancholická krása ruského umění ...510 // Surikov - Ajvazovskij - Malování lesa: Šiškin a Levitan -Repin - Kanadské a australské malířství // XXVI. Vnitřní rozpor v umění 19. století ...520 // Sociální realismus: Daumier, Millet a Courbet -Manet: dar představivosti - Degas - Toulouse-Lautrec -Realisté francouzského venkova - Pissarro, Renoir a Monet - Cézanne - Van Gogh // XXVII. Umění a realita industrializovaného světa ...545 // Anglický a francouzský realismus - Zorn, Menzel a Liebermann - Newlynská škola -Munch a Nolde - Rodin - Vuillard a Bonnard -Nahota jako inspirace - Umělci konce století // XXVIII. Mrakodrapy, Art Nouveau, art deco ...561 // Soukromé paláce: nezřízenost amerického bohatství -Mrakodrap - Secese, mezinárodní styl - Tiffany, Beardsley, Gaudi - Secese se proměňuje v art deco -Využití nových materiálů a barev // XXIX. Počátky módního umění ...583 // Móda, originalita a umění v Paříži počátku 20. století - Picasso - Kubismus, první významný příklad módy v umění -Picasso a Matisse - Abstraktní umění - Klee, Mondrian a Moore - Surrealismus a Dali - Anglický tradicionalismus: Lutyens - Americký realismus - Hopper - Rockwell // XXX. Vzkříšení primitivismu ...610 // Gauguin - Tetování a malování na tělo na Novém Zélandu a v Austrálii - Malování na tělo v Africe -Umění amerických Indiánů - Africké masky -Sošky z bronzu a slonoviny z Beninu -Moderní chápání primitivního umění //
XXXI. Nadvláda a zhoubné působení ideologického umění ...621 // Gropius a Bauhaus - Le Corbusier - Futurismus a italský fašismus - Nádherná nádraží - Nezdar nacistické umělecké politiky - Umění v sovětském Rusku - Architektura v letech 1940-1970 : tragické období -Konec modernismu // XXXIIn. Nebezpečí a možnosti dacätého prvního století // Vedoucího postavení se ujímají Spojené státy - Pollock, Johns, Rauschenberg a Warhol - Wyeth - Nárazový návrat realismu - Obchodní důvody úspěchu módního umění -Návrat mrakodrapu - Skvělé silnice, nádraží a mosty -Hollywood a Disney - Umělecké zahrady -Příliv peněz do umění: ochrana památek, historici, knihy a muzea - Výhled do budoucna // Rejstřík

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC