Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(32.7) Půjčeno:98x 
BK
2. vyd.
Praha : Karolinum, 2002
199 s. : il. ; 21 cm

objednat
ISBN 80-246-0319-5 (brož.)
Učební texty Univerzity Karlovy v Praze
Obsahuje tabulky, předmluvu, úvod, slovník
Bibliografie na s. 197-199
Diagnostika pedagogická - učebnice vysokošk.
Diagnostika psychologická - učebnice vysokošk.
000022283
OBSAH // PŘEDMLUVA K DRUHÉMU VYDÁNÍ ... 7 // ÚVODEM ... 11 // 1 PEDAGOGICKOPSYCHOLOGICKÁ DIAGNOSTIKA ... 13 // 1.1 Diagnostické schéma osobnosti žáka ... 17 // 1.1.1 Diagnostický model osobnosti žáka ve výchovné interakci ... 20 // 1.2 Hlavní kategorie proměnných v diagnostice ... // 1.2.1 Prostředí - formující a výchovní činitelé - požadavky // 1.2.2 Osobnost žáka jako struktura dispozic ... 31 // 1.2.3 Pedagogická interakce ... 32 // 1.3 Základní cíle a postupy pedagogickopsychologické diagnostiky ... 35 // 1.3.1 Etapy diagnostického postupu... 36 // 1.3.2 Obtíže pedagogickopsychologické diagnostiky a psychodiagnostické // strategie ... 37 // 1.3.3 Metody získávání a zpracování údajů ... 41 // 2 DIAGNOSTIKA ŠKOLNÍ ZDATNOSTI ŽÁKA ... 45 // 2.1 Prospěch jako komplexní údaj o žákově školní zdatnosti a úspěšnosti. 47 // 2.1.1 Stabilita prospěchu v čase jako doklad jeho validity ... 48 // 2.1.2 Prospěch jako diagnostický údaj o úrovni a struktuře zdatnosti žáka.. 50 // 2.1.3 Klasifikační průměr a vývoj prospěchu ... 51 // 2.1.4 Diagnostický pohled na práci žáka v práci učitele... 55 // 2.2 Úroveň a struktura žákových školních výkonů jako diagnostický údaj // o úrovni a struktuře poznávacích procesů žáka ... 57 // 2.2.1 Struktura a komplexy znalostí... 58 // 2.2.2 Didaktický test jako nástroj pedagogickopsychologické diagnostiky ... 59 // 2.2.3 Didaktický test jako diagnostický
nástroj v práci učitele ... 69 // 2.3 Diagnostik)’ rozumových schopností jako podstatné psychické dispozice // ovlivňující školní zdatnost a výkonnost žáka ... 70 // 2.3.1 Měření úrovně rozumových schopností v psychologii ... 72 // 2.3.2 Struktura a druhy rozumových schopností a jejich vztah ke školní zdatnosti . 74 // [3] // ? to // 2.3.3 Diagnostický údaj o úrovni a struktuře rozumových schopností žáka // v práci učitele ... // 2.4 Diagnostika pamčtní složky školní zdatnosti žáka ... // 2.4.1 Diagnostické metody zjišťování pamčtních dispozic žáků... // 2.4.2 Diagnostický přístup ? pamětním dispozicím v práci učitele ... // 2.5 Učební a kognitivní styl jako složka zdatnosti žáka ... // 2.5.1 Diagnostika kognitivních stylů ... // 2.5.2 Diagnostický přístup ? individuálním učebním a kognitivním stylům // v praxi učitele... // 2.6 Diagnostika motivační složky školní zdatnosti žáka ... // 2.6.1 Struktura motivačních dispozic ... // 2.6.2 Diagnostika motivačního zaměření a struktury zájmů ... // 2.6.3 Psychologická diagnostika motivačního zaměření, struktury zájmů a potřeb . // 2.6.4 Diagnostika motivačních dispozic žáka v práci učitele ... // 2.7 Výsledná diagnóza školní zdatnosti žáka ... // 3 DIAGNOSTIKA INDIVIDUÁLNÍCH ZVLÁŠTNOSTÍ SOCIABILITY // A MORÁLNÍHO ROZVOJE ŽÁKA PROSTŘEDNICTVÍM ANALYZY JEHO SOCIÁLNÍCH VZTAHŮ ... // 3.1 Sociabilita, morální
vyspělost, sociální a interindividuální vztahy ... // 3.1.1 Interindividuální dyadický vztah a jeho struktura ... // 3.1.2 Interindividuální vztahy jako východisko vývoje sociability ... // 3.1.3 Morální vývoj jedince a sociabilita ... // 3.2 Sociometricko-ratingový dotazník... // 3.2.1 Analýza a interpretace sociomctricko-ratingových údajů... // 3.3 Základní psychické dispozice v sociální oblasti a jejich diagnostika ... // 3.3.1 Sociálně motivační dispozice ... // 3.3.2 Sociálnč emotivní dispozice ... // 3.3.3 Sociálnč kognitivní dispozice ... // 3.3.4 Sociálně hodnotící dispozice... // 3.4 Diagnóza - shrnující charakteristika sociability... // 3.5 Diagnostika sociability a morálního vývoje v práci učitele a školy ... // 3.5.1 Další metody a diagnostické postupy ... // 3.5.2 Hlavní směry využití diagnostických závěrů ... // 4 VYBRANÉ INFORMACE O STATISTICE, STATISTICKÝCH POJMECH A POSTUPECH V PEDAGOGICKOPSYCHOLOGICKÉ DIAGNOSTICE // 4.1 Co je statistika ... // 4.1.1 Úrovně měření a druhy škál ... // 4.1.2 Statistické postupy ...;... // 4.1.3 Parametrické a neparametrické techniky - normální rozdělení četností ... // 4.2 Vybrané statistické postupy uplatňované v diagnostické praxi ...• • • • // 4.2.1 Popisná statistika. Pořadí, frekvenční tabulka, intervalové rozdělení četností, // grafické znázornění dat; průměr, medián, modus; rozptyl, směrodatná odchylka // 4.2.2 Využití
deskriptívni statistiky pro objektivizaci hodnocení v diagnostice // - normy. Výpočet percenti lo vých norem ... 178 // 4.2.3 Zjišťování a statistické vyjádření vztahü - závislostí. Korelační koeficienty . 182 // SLOVNÍK ... 189 // LITERATURA ... 197 // // [5]
cnb001173820

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC