1 Vybrané teoretické předpoklady aktivní výuky -- Aktivní učení jako prostředek efektivního vyučování -- Požadavky na práci učitele -- Požadavky na výuku z pohledu žáka -- Dotazník: Podpora žáků -- Motivace žáků k učení -- Učební cyklus -- Umění žáků učit se -- Podpora aktivního učení -- Učební styly -- 2 Aktivní výuka formou skupinových vyučovacích metod teoretická část -- Skupinové vyučovací metody -- Využití skupinových metod pro dosažení klíčových kompetencí -- Přehled skupinových vyučovacích metod -- Charakter práce žáka -- Charakter práce učitele -- Pracovní skupiny -- Začlenění žáků do výuky -- Podmínky výuky -- Hodnocení práce ve skupinách -- 3 Aktivní výuka formou skupinových vyučovacích metod praktická část -- Brainstorming (bouře mozků) -- Snowballing (sněhová koule) -- Buzz Groups (muší skupiny, bzučící skupiny) -- Role Play (hraní rolí) -- Rounds (kolečka) -- Carousel (kolotoč) -- Návštěvníci -- Diskuse -- Debata -- Case Study (případová studie, studium na případu) -- Goldfish Bowl (akvárium) -- Mentální mapování (myšlenkové mapy, pavučina, vědomostní mapy) -- 4 Další metody aktivní výuky -- Seminář -- Prezentace seminární práce -- Prohlášení/výroky/výsledky -- Jeden proti všem -- Svědectví -- 5 Pedagogické hry -- Rozhodni se -- Co se hodí -- To si myslím -- Správný postup -- Rozdílné pohledy -- Výukový kvíz (soutěž)
-- 6 Rychlé hry na zopakování a upevnění látky -- Řekni mi víc -- Tenis -- Výstava -- Soutěže -- Modifikace televizních a rozhlasových soutěží -- 7 Práce s textem -- Výzkumné týmy -- 8 Asertivní kladení otázek a žákovská ukázka -- Asertivní kladení otázek -- Studentská ukázka, demonstrace -- 9 Zpracování písemné práce -- 10 Dlouhodobé úkoly a projekty