OBSAH // Úvod // 3 // Viliam Kratochvíl: // DIDAKTICKÉ STRATÉGIE na rozvoj intelektových schopností // žiakov vo výučbe dějepisu... 7 // Klasifikácia a taxonómia učebných cielov a úloh Metódy rozvíjania kognitívnych funkcií osobnosti žiakov Historický prameň ako prostriedok rozvíjania intelektových spôsobností (dovedností) žiakov Karikatúra ako historický obrazový prameň Fotografia ako historický obrazový prameň Simulačně hry ako prostriedok zážitkovej výučby // Václav Ulvr: // PRŮVODCE ČESKÝMI UČEBNICEMI pro výuku dějin // 20. století aneb Kam sáhnout ?... 56 // II. // Ludmila Adámková: // CESTA STALETÍMI - několik metodických poznámek a zkušenosti ze školního projektu ZŠ... 72 // Ivan Bauer: // ŘECKÝ SYMPOSION, čili o jedné z tváří dějepisu... 84 // Jana Dostálová: // O PRAVĚKU A STAROVĚKU historicky, výtvarně, hudebně a literárně - školní projekt pro žáky 6. třídy... 89 // Petr Namáček: // TERRA FELIX - TERRA DESOLATA - pátrání žáků škol Jičínska po historii jejich kraje... 101 // Jana Kučerová: // HODINY DĚJEPISU VE ŠKOLNÍ KNIHOVNĚ... 108 // Eliška Kunstová: // Seminář PRAGENSIE na gymnáziu... 125 // 5