Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(3.1) Půjčeno:65x 
BK
1. vyd.
Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1985
311 s. : il., noty ; 24 cm

objednat
Učebnice pro vysoké školy
Obsahuje bibliografické odkazy a jmenný a věcný rejstřík
000022936
Úvod (F. Sedlák) 5 // 1. Význam hudby a její funkce v lidském živote (F. Sedlák) 7 // 2. Základní otázky Didaktiky hudební výchovy (F. Sedlák) 10 // 3. Cíl, úkoly a obsah hudební výchovy na 1. stupni základní // školy (F. Sedlák) 14 // 3.1 Osnovy hudební výchovy 15 // 3.2 Některé problémy školní hudební výchovy 18 // 3.3 . Podíl hudební výchovy v etické a světonázorové výchově 19 // 4. Psychologické základy hudební výchovy (F. Sedlák) 23 // 4.1. Základy hudebního vývoje člověka 23 // 4.2. Závěry pro pedagogické řízení hudebního vývoje dětí 27 // 4.3. Problematika hudebních schopností 28 // 4.4. Klasifikace hudebních schopností 30 // 4.5. Poruchy hudebních schopností 32 // 4.6. Otázky hudebnosti a hudebního nadání 34 // 5. Nárys hudebního vývoje dítěte v předškolním věku (F. Sedlák) 38 // 6. Hudební připravenost dětí na počátku školní docházky (F. Sedlák) 43 // 7. Diagnostika v hudební výchově (F. Sedlák) 46 // 7.1. Prověrka hudebních schopností dětí při vstupu do školy 53 // 8. Rozvoj hudebních schopností žáků 1. stupně základní školy (F. Sedlák) 60 // 9. Didaktické zásady v hudebním vyučování (F. Sedlák) 72 // 10. Hudebněvýchovný a vzdělávací proces ve škole (F. Sedlák) 80 // P10.1. roblémy a organizace hudebněvýchovného procesu na málotřídních školách 84 // 11. Osobnost učitele hudební výchovy na základní škole (F. Sedlák) 87 // 11.1. Postgraduální studium učitelů 1. stupně základní školy 90 // 12. Vyučovací metody (F. Sedlák) 94 // 12.1. Procvičování, opakování učiva a upevňování hudebních dovedností 97 // 12.2. Prověřování a hodnocení (klasifikace) hudebních úkonů a vědomostí 99 // 12.3. Diferenciace žáků v hudebněvýchovném procesu 101 //
13. Hudebněvýchovné systémy usilující o komplexní hudební výchovu (F. Sedlák) 104 // 13.1. Orffův Schulwerk a jeho využití v naší hudební výchově 104 // 13.2. Hudebněvýchovný systém Zoltána Kodálye 107 // 13.3. Hudebněvýchovný systém D. B. Kabalevského 109 // 13.4. Hudebně pedagogické dílo E. Willemse 110 // 13.5. Systém Martenotův 111 // 13.6. Systém smyslově pohybové výchovy Carabo-Cone 112 // 14. Dětská hudební tvořivost a její význam v rozvoji hudebnosti dítěte (F. Sedlák) 115 // 14.1. Psychologická problematika dětské hudební tvořivosti 122 // 14.2. Pedagogicý přístup k dětské hudební tvořivosti 125 // 14.3. Vlivy prostředí a soustavné výchovy 126 // 14.4. Metodický postup v rozvoji dětských hudebně tvořivých projevů 129 // 15. Pěvecká výchova ve škole a její úkoly (F. Sedlák) 135 // 15.1. Charakteristika a zvláštnosti dětského hlasu 136 // 15.2. Hlasová zkouška a klasifikace dětského pěveckého projevu 139 // 15.3. Výcvik základních pěveckých dovedností a návyků 140 // 15.4. Pozornost žákům pěvecky málo rozvinutým 149 // 15.5. Hlasové poruchy u dětí 150 // 15.6. Zásady hlasové a duševní hygieny 151 // 16. Vokálně intonační činnosti a jejich funkce v hudebním // rozvoji dětí (F. Sedlák) 154 // 16.1. Z dějin vokální intonace 157 // 16.2. Přínos maďarské intonační metody Z. Kodálye 162 // 16.3. Souhrn podnětů z domácích a cizích metod pro intonační // výchovu na našich školách 166 // 16.4. Nástin intonačního postupu pro žáky 1.-4. ročníku 168 // 16.5. Základy sluchové analýzy 176 // 17. Hra na dětské hudební nástroje jako součást školní hudební výchovy (R. Siebr) 179 // 17.1. Popis a využití dětských hudebních nástrojů 180 // 17.2. Metodický postup při dětské instrumentální hře 189 //
17.3. Některé metodické pokyny ke hře instrumentálních doprovodů 194 // 18. Hudebně pohybová výchova (F. Sedlák) 200 // 19. Estetickovýchovná práce s písní (F. Sedlák) 205 // 19.1. Ideová a světonázorová výchova písní 209 // 19.2. Aktivizační prvky při osvojování písně pěveckou nápodobou 211 // 19.3. Ukázka práce s písní 213 // 19.4. Dvojhlasý a vícehlasý zpěv 216 // 19.4.1. Postup při zpěvu dvojhlasé a vícehlasé písně 220 // 20. Příčiny neuspokojivého hudebního rozvoje dětí (F. Sedlák) 222 // 20.1. Práce s žáky pěvecky a hudebně opožděnými a s žáky nadanými 224 // 21. Problémy hudebního vnímání a poslechu hudby ve škole (F. Sedlák) 227 // Základní poznatky z fyziologie hudebního slyšení 227 // Psychologické předpoklady hudebního vnímání 230 // Úloha a rozvoj hudebních schopností v poslechových činnostech // 231 // Význam prostorových i motorických složek a řečové zkušenosti // ve vnímání hudby 235 // Tvořivé (kreativní) prvky v hudebním vnímání 238 // Didaktický přístup k hudebnímu dílu 240 // Smysl a úkoly poslechových činností ve škole 240 // Sepětí poslechu hudby s ostatními hudebními činnostmi a s výtvarným projevem 240 // Rozbor a výklad hudebního díla. Analyticko-syntetická činnost posluchače 243 // Vnímání hudebně výrazových a formotvorných prostředků Současné nedostatky poslechu hudby ve škole 249 // Metodický postup při předváděni a výkladu hudebního díla // Ukázka metodické práce se skladbam: k poslechu hudby // 22. Plánování v hudební výchově (F. Sedlák) 260 // 23. Vyučovací hodina v hudební výchově (F. Sedlák) 262 // 24. Příprava učitele hudební výchovy na vyučování (F. Sedlák) 266 // 25. Práce s učebnicemi hudební výchovy a s metodickými příručkami (F. Sedlák) 270 //
26. Didaktická technika v hudebním vyučování (F. Sedlák) 273 // 27. Mimotřídní a mimoškolní hudební výchova (F. Sedlák) 279 // 27.1. Nepovinný sborový zpěv (F. Sedlák) 280 // 27.2. Instrumentální kroužky a skupiny (F. Sedlák) 282 // 27.3. Koncerty pro mládež a hudební besedy (R. Siebr) 283 // 27.4. Hudební výchova v pionýrských oddílech, družinách mládeže // a v letních pionýrských táborech (F. Sedlák) 286 // 28. Řízení hudebněvýchovné práce (F. Sedlák) 289 // 28.1. Ředitel školy, okresní školní inspektor a hudební výchova 289 // 28.2. Metodická sdružení, pomoc okresních a krajských metodiků 290 // 29. Studijní literatura (F. Sedlák) 294 // Rejstřík věcný 300 // Rejstřík osob 305
(OCoLC)39573068
cnb000028384

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC