Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 22.06.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(10.8) Půjčeno:212x 
BK
Vyd. 1.
Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 1996
195 s.,58 s.příl. : il., noty

objednat
ISBN 80-7042-108-8 (brož.)
Dotisk 2002
Obsahuje ilustrace, noty, úvod, přílohy (Učební osnovy základní školy, hudební výchova 1.-4. ročník -- Říha, Josef: Zpíváme z not -- Lášová, Marie: O hudebních nástrojích ještě jinak)
Výchova hudební - didaktika - učebnice vysokošk.
000022978
Úvodem 5 // I. Základní pojmy z didaktiky hudební výchovy 6 // 1. Charakteristika a pojetí predmetu hudební výchova 6 // 1.1 Hudebně výchovný proces 6 // 1.2 Klasifikace hudebních schopnosti 8 // 1.3 Další pojmy z hudební psychologie 10 // 1.4 Etapy hudebního vývoje jedince 14 // 2. Didaktika hudební výchovy - úvod 19 // 2.1 Didaktické zásady v hudebním vyučování 19 // 2.2 Vyučovací metody, didaktické prostředky 24 // 2.3 Hodnocení a klasifikace 27 // 2.4 Osobnost učitele hudební výchovy 30 // 2.5 Hudební schopnosti, hudební činnosti 33 // 2.6 Organizace učebního procesu v hudební výchově 33 // 2.7 Učební osnovy, učební plány pro l. st. ZŠ 39 // II. METODIK A HUDEBNÍCH ČINNOSTÍ 41 // 1. Hlasová výchova 42 // 1.1 Dechová cvičení 43 // 1.2 Artikulační cvičení 47 // 1.3 Rozezpíváni - hlasová cvičení 48 // 1.4 Správné držení těla při zpěvu 51 // 1.5 Změny na dětském hlasu - hlasový šelest 52 // 1.6 Hlasová a duševní hygiena 54 // 2. Intonační výcvik 56 // 2.1 Rozvoj intonačních dovedností 57 // 2.2 Intonační metody 60 // 2.3 Metodické zásady při zpěvu podle not 65 // 2.4 Náměty pro intonační činnost 66 // 2.5 Číselná metoda a její využití 73 // 2.6 Intonační metoda ku-ku a její využití 76 // 2.7 Nácvik písně různými způsoby 78 // 3. Vícehlasý zpěv 84 // 3.1 Příklady sluchových cvičení 84 // 3.2 Rytmický dvojhlas 85 // 3.3 Přípravná dvojhlasá intonační cvičení 88 // 3.4 Lidový dvojhlas, kánon, umělý dvojhlas 91 // 3.5 Zásady nácviku dvojhlasu, metodický postup 93 // 4. Rytmická výchova 96 // 4.1 Vymezení pojmů 96 // 4.2 Rozvoj rytmického cítění . 97 // 4.3 Cvičení dělené pozornosti 102 // 4.4 Rytmický kánon 104 // 4.5 Práce s říkadlem 106 // 4.6 Hodnoty not a rytmická výchova 110 // 4.7 Hudební diktáty 114 //
4.8 Zábavná rytmická cvičení 118 // 5. Hudebně pohybová výchova 120 // 5.1 Hudebně pohybové činnosti 121 // 5.2 Rytmická deklamace a hra na tělo 123 // 5.3 Taktováni 127 // 5.4 Chůze 130 // 5.5 Vyjádření písně a hudby pohybem. // Hudebně pohybové hry. Dětské taneční hry. 133 // 5.6 Taneční výchova 134 // 6. Dětská hudební tvořivost 137 // 6.1 Elementární tvořivá činnost 138 // 6.2 Orffova škola. Česká Orffova škola 141 // 7. Poslech hudby 144 // 7.1 Struktura hudebního díla 144 // 7.2 Organizace poslechu 146 // 7.3 Knihy o hudbě pro mládež 149 // 8. Hudební nauka 151 // 8.1 Hudebně naukové poznatky pro zpěv 152 // 8.2 Hudebně naukové poznatky pro poslech 158 // 8.3 Zábavné hry, kvízy, hádanky (ukázky) 158 // 9. Instrumentální činnost 162 // 9.1 Nástroje Orffova instrumentáře 162 // 9.2 Instrumentální doprovody písní 165 // 9.3 Další možnosti nástrojové tvořivosti 168 // III. PRÁCE S HUDEBNĚ ZAOSTÁVAJÍCÍMI ŽÁKY // IV. VYUČOVACÍ POMŮCKY PRO HUDEBNÍ VÝCHOVU // Slovo na závěr // Přílohy

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC