Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 22.06.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(10.3) Půjčeno:31x 
BK
Vyd. 1.
Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2006
87 s.

objednat
ISBN 80-7368-242-7 (brož.)
Nad názvem: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou
Na obálce nad názvem: ESF
Studijní materiály kurzů projektu RLZ CZ.04.1.03/3.1.15.1/0127 "Podpora efektivity vzdělávání v Moravskoslezském kraji"--Rub tit. l.
Pro další vzdělávání pracovníků ve školství
Obsahuje bibliografické odkazy
Čeština - didaktika - texty učební
000023024
Obsah // obsah...3 // SLOVO ÚVODEM...5 // POZNÁMKY PRO PRÁCI S VÝUKOVÝM TEXTEM...6 // VYSVĚTLIVKY K POUŽÍVANÝM SYMBOLŮM...7 // 1 SOUČASNÝ ČESKÝ JAZYK VE ŠKOLSKÉ PRAXI...9 // 1.1 Jazyková kultura v ČR a současná škola...9 // 1.1.1 Spisovnost a nespisovnost...9 // 1.1.2 Jazyková kultura a jazyková správnost...9 // 1.1.3 Několik názorů na jazyk a mateřštinu...10 // 1.1.3.1 Pomocné údaje z Akademického slovníku cizích slov.12 // 1.1.4 Základní publikace o češtině a jazykové kultuře...12 // 1.2 Norma a kodifikace, kodifikační změny a výhledy...14 // 1.2.1 Aktuální pravopisná kodifikace a její proměny...14 // 1.2.2 Hlavní jysy českého pravopisu...14 // 1.2.2.1 Zapamatujte si o pravopisných pravidlech...15 // 1.2.2.2 Aktuality a tipy-část pro zájemce...16 // 1.2.3 Shrnutí ? nynější pravopisné kodifikaci...16 // 1.3 Česká slovní zásoba a její rozvoj...17 // 1.3.1 Rozšiřování slovní zásoby...18 // 1.3.1.1 Tvoření slov...18 // 1.3.1.2 Přejímání slov z cizích jazyků...18 // 1.3.1.3 Přejímání výrazů z nespisovných útvarů národního jazyka ...20 // 1.3.1.4 Sémantické tvoření...21 // 1.4 Obtížnější pasáže mluvnického učiva...21 // 1.4.1 Morfologie...21 // 1.4.1.1 Pojmy MLUVNICE a PRAVOPIS...21 // 1.4.1.2 Vybraná témata z českého tvarosloví...22 // 1.4.1.3 Literatura ? části 1.4.1...26 // 1.4.2 Syntax a intejpunkce...27 // 1.4.2.1 Syntaktická teorie v současnosti...27 // 1.4.2.2 Jak
se liší věta od výpovědi?...28 // 1.4.2.3 Gramatický větný vzorec...29 // 1.4.2.4 Vlastnosti výpovědi...31 // 1.4.2.5 Věta a větné členy...!...32 // 1.4.2.6 Interpunkce v české větě a souvětí...34 // 1.4.2.7 Shrnutí části 1.4.2...36 // 1.4.2.8 Řešení úkolů z části 1.4.2...37 // 1.4.2.9 Literatura ? části 1.4.2...39 // 1.5 Nové doplňkové zdroje a pomůcky pro učitele češtiny...40 // 1.5.1 Využití elektronických zdrojů v hodinách češtiny...41 // 1.5.1.1 Literatura ? části 1.5.1...42 // 3 // 2 MODERNI DIDAKTIKA CESKEHO JAZYKA A LITERATÚRY A JEJÍ UPLATNĚNÍ VE ŠKOLE...43 // 2.1 VÝUKA ČEŠTINY V R VP A Š VP...43 // 2.1.1 Literatura k části 2.1...45 // 2.2 Práce s texty a komplexnost přístupu ? mateřštině...45 // 2.2.1 Literatura ? části 2.2...47 // 2.3 Problémové situace ve výuce ČJ na SŠ a VOŠ...48 // 2.3.1 Žáci se specifickými poruchami učení v CJ...48 // 2.3.1.1 Dyslexie...48 // 2.3.1.2 Dysgrafie...48 // 2.3.1.3 Dysortografie...49 // 2.3.1.4 Současná legislativa...49 // 2.3.1.5 Školská praxe...50 // 2.3.1.6 Literatura ? části 2.3.1...51 // 2.3.2 Čeština v multikulturním prostředí...51 // 2.3.2.1 Literatura ? části 2.3.2...55 // 2.3.2.2 Řešení úkolu z části 2.3.2...55 // 2.4 Nové impulsy pro výuku ČJ na SŠ a VOŠ...56 // 2.4.1 Mediální výchova a manipulativní komunikace...56 // 2.4.1.1 Literatura ? části 2.4.1...59 // 2.4.1.2 Řešení úkolu z části 2.4.1...59 // 2.4.2 Mluvená
komunikace ve škole...60 // 2.4.2.1 Literatura ? části 2.4.2...62 // 2.5 Slohová a komunikační výchova na SŠ a VOŠ v aktuálních // PODMÍNKÁCH...62 // 2.5.1 Slohová výuka a rozvoj komunikačních dovedností...62 // 2.5.2 Testové úlohy, jejich typy...63 // 2.5.3 Komplexní rozvíjení komunikačních dovedností...65 // 2.5.4 Literatura ? části 2.5...67 // 3 LITERÁRNÍ VYCHOVÁ NA SS a VOS v KONTEXTU DOBY 69 // 3.1 Nové pohledy na výuku literatury na SŠ, seznámení s novými // DIDAKTICKÝMI PUBLIKACEMI A ODBORNOU LITERÁRNĚVĚDNOU PRODUKCÍ 69 // 3.1.1 Diskuse o pojetí výuky českého jazyka a literatury na SŠ...69 // 3.1.2 Proměna matuňtní zkoušky z českého jazyka a literatuty...71 // 3.1.2.1 Literatura ? části 3.1.2...74 // 3.1.3 Nová didaktická a odborná literárněvědná produkce...74 // 3.1.3.1 Literatura ? části 3.1.3...76 // 3.2 Problematika interpretace uměleckého textu... 77 // 3.2.1 Práce s uměleckým textem a rozvoj komunikačních dovedností... 77 // 3.2.2 Literárněvědná a literárněvýchovná interpretace...78 // 3.2.3 Fáze liter árněvý chovné inteipretace...79 // 3.2.4 Inteipretačnípostupy...82 // 3.2.5 Literatura ? části 3.2...84 // 3.3 Využití uměleckého textu v jazykové a slohové výuce...84 // 4

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC