Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 22.06.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(32.7) Půjčeno:96x 
BK
Vyd. 1.
Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2006
86 s. : il.

objednat
ISBN 80-7368-203-6 (brož.)
Nad názvem: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, katedra českého jazyka a literatury s didaktikou
Na obálce nad názvem: ESF
Studijní materiály kurzů projektu RLZ CZ.04.1.03/3.1.15.1/0127 "Podpora efektivity vzdělávání v Moravskoslezském kraji"--Rub tit. l.
Pro další vzdělávání pracovníků ve školství
Obsahuje bibliografické odkazy
Bibliografie na s. 86
Čeština - didaktika - texty učební
000023027
Obsah // OBSAH...3 // SLOVO ÚVODEM...5 // POZNÁMKY PRO PRÁCI S VÝUKOVÝM TEXTEM...6 // VYSVĚTLIVKY K POUŽÍVANÝM SYMBOLŮM // 1 SOUČASNÝ ČESKÝ JAZYK VE ŠKOLSKÉ PRAXI // 1.1 Jazyková kultura v ČR a současná základní škola // 1.1.1 Spisovnost a nespisovnost... // 1.1.2 Jazyková kultura a jazyková správnost... // 1.1.3 Několik názorů na jazyk a mateřštinu... // 1.1.3.1 Pomocné údaje z Akademického slovníku cizích slov // 1.1.4 Základní publikace o češtině a jazykové kultuře.. // 1.2 Norma a kodifikace, kodifikační změny a výhledy .. // 1.2.1 Aktuální pravopisná kodifikace a její proměny... // 1.2.2 Hlavní rysy českého pravopisu... // 1.2.2.1 Zapamatujte si o pravopisných pravidlech ... // 1.2.2.2 Aktuality a tipy - část pro zájemce... // 1.2.3 Shrnutí ? nynější pravopisné kodifikaci ... // 1.3 Česká slovní zásoba a její rozvoj... // 1.3.1 Rozšiřování slovní zásoby... // 1.3.1.1 Tvoření slov ... // 1.3.1.2 Přejímání slov z cizích jazyků ... // 1.3.1.3 Přejímání výrazů z nespisovných útvarů národního jazyka // 1.3.1.4 Sémantické tvoření ... // 1.3.2 Literatura ? části 1.3... // 1.4 Obtížnější případy mluvnického učiva... // 1.4.1 Morfologie... // 1.4.1.1 Pojmy MLUVNICE a PRAVOPIS... // 1.4.1.2 Vybraná témata z českého tvarosloví ... // 1.4.1.3 Literatura ? části 1.4.1... // 1.4.2 Syntax a interpunkce ... // 1.4.2.1 Syntaktická teorie v současnosti ... // 1.4.2.2 Věta
a větné členy... // 1.4.2.3 Interpunkce v české větě a souvětí... // 1.4.2.4 Shrnutí části 1.4.2 ... // 1.4.2.5 Literatura ? části 1.4.2 ... // 1.4.2.6 Řešení úkolů z části 1.4.2 ... // 1.5 Nové doplňkové zdroje a pomůcky pro učitele češtiny // 1.5.1 Využití elektronických zdrojů v hodinách češtiny ... // 1.5.1.1 Literatura ? části 1.5.1... // 1.5.2 Dodatek ke specifickým poruchám učení... // 1.5.2.1 Literatura ? části 1.5.2... // ...9 // ...9 // ,.9 // ,.9 // 10 // 11 // 12 // .14 // 14 // 14 // 15 // 16 16 .17 17 // 17 // 18 19 // 19 // 20 .20 20 20 21 25 // 25 // 26 27 29 // 31 // 32 32 // 34 // 35 // 36 // 36 // 37 // 3 // 2 MODERNI DIDAKTIKA CJ A JEJI UPLATNENÍ VE ŠKOLE ... 39 // 2.1 VÝUKA ČEŠTINY V R VP A Š VP...39 // 2.1.1 Literatura ? části 2.1...43 // 2.2 Práce s texty a komplexnost v prístupu ? mateřštině jako // ZÁKLADNÍ PRINCIP...44 // 2.2.1 Kritérium komplexnosti...44 // 2.2.2 Komunikace v předmětu český jazyk a literatura...45 // 2.2.3 Mezipředmětové vztahy a jejich využití při výuce mateřštiny 46 // 2.2.4 Učebnice českého jazyka pro 2. stupeň ZS a práce s výchozími texty 46 // 2.2.5 Literatura ? části 2.2...50 // 2.3 Problémové situace ve výuce ČJ na ZŠ...50 // 2.3.1 Čeština v multikulturním prostředí...50 // 2.3.1.1 Literatura ? části 2.3.1...53 // 2.3.2 Žáci se specifickými poruchami učení v ČJ...53 // 2.3.2.1 Dyslexic a její projevy...53 // 2.3.2.2 Dysgrafie a
písemný projev dysgrafiků...54 // 2.3.2.3 Dysortografie a její projevy...54 // 2.3.2.4 Současná legislativa ...55 // 2.3.2.5 Literatura ? části 2.3.2...56 // 2.4 Nové impulsy pro výuku ČJ na ZŠ...56 // 2.4.1 Mluvená komunikace ve škole...56 // 2.4.1.1 Literatura ? části 2.4.1 ...58 // 2.4.2 Mediální výchova a manipulativní komunikace...59 // 2.4.2.1 Literatura ? části 2.4.2 // 2.5 Slohová a komunikační výchova v aktuálních podmínkách ZŠ 62 // 2.5.1 Vývoj pojetí slohového vyučování...62 // 2.5.2 Učitel jako komunikační vzor...63 // 2.5.2.1 Pravidla pedagogické komunikace...63 // 2.5.3 Komunikační a slohová výchova na 2. stupni ZŠ...64 // 2.5.4 Literatura ? části 2.5...64 // 3 LITERÁRNÍ VÝCHOVA NA ZŠ V KONTEXTU DOBY...65 // 3.1 Literární výchova a posilování čtenářských kompetencí ... 65 // 3.2 Problematika interpretace uměleckého textu...72 // 3.3 Využití uměleckého textu v jazykové a slohové výuce.78 // 3.4 ŘEŠENÍ ÚKOLŮ Z 3. KAPITOLY...82 // 3.5 Literatura ? 3. kapitole...86 // 4

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC