Úvod 4 // 1. Didaktika tělesné výchovy (J. Hondlík) 5 // 2. Pojetí tělesné výchovy na I. stupni základní školy (J. Hondlík) 8 // 3. Didaktický proces v tělesné výchově (E. Řepka) 10 // 3.1. Učitel tělesné výchovy a jeho role v tělovýchovném procesu (M. Krejčí) 13 // 3.1.1. Didaktické řídící styly uplatňované v tělesné výchově (M. Krejčí) 16 // 3.1.2. Didaktické zásady a jejich uplatnění v tělesné výchově (E. Řepka) ..22 // 3.1.3. Vyučovací postupy a metody v tělesné výchově (M. Krejčí) 27 // 3.1.4. Didaktické formy (Z. Šebrle) 33 // 3.1.5. Zvláštnosti hodin tělesné výchovy na málotřídních školách a na školách bez tělovýchovného zařízení (Z. Šebrle) 45 // 3.1.6. Diagnostická činnost učitele (Z. Šebrle) 48 // 3.1.7. Výchovné působení v TV (M. Krejčí) 55 // 3.2. Žák a jeho role v tělesné výchově (Z. Šebrle) 60 // 3.2.1. Charakteristika vývoje žáků mladšího školního věku a možnosti tělesné výchovy při jeho ovlivňování (J. Hondlík) 61 // 3.2.2. Motorické učení (M. Krejčí) 64 // 3.2.3. Rozvoj pohybových schopností (J. Hondlík) 72 // 3.3. Učivo v tělesné výchově (E. Řepka) 78 // 3.3.1. Učební osnovy (E. Řepka) 80 // 3.3.2. Alternativní přístupy k pohybové činnosti (M. Krejčí) 82 // 3.3.3. Plánování učiva ve školní tělesné výchově (E. Řepka) 91 // 3.4. Podmínky vyučování (Z. Šebrle) 94 // 3.4.1. Bezpečnost tělovýchovného procesu, úrazová zábrana (Z. Šebrle) 95 // 4. Bibliografické citace 100