Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 22.06.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(0.7) Půjčeno:15x 
BK
1. vyd.
Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1985
271 s. : tb., schémata ; 25 cm

objednat
Učebnice pro vysoké školy
Přehledy lit.
Celostátní vysokoškolská příručka pro studenty filozofických a pedagogických fakult studijního oboru Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů
000023967
OBSAH // Úvod k prvnímu dílu (V. Čapek) 5 // Obsah 7 // Úvod: Základní oblasti bádání didaktiky dějepisu jako vědy (V. Čapek) 9 // Hlava I. Místo a úloha historie v komunistické výchově současného člověka // a didaktika dějepisu (J. Pátek, V. Čapek) 11 // Literatura. Úkoly ke studiu. Náměty pro seminární práce (V. ča jek) 16 // Hlava II. Vzdělávání učitele dějepisu jako součást didaktiky dějepisu 18 // Úvod: Hlavní úkoly v bádání v oblasti výchovy a vzdělávání učitele dějepisu // (V. Čapek) 18 // Kapitola 1. Nástin vývoje vzdělávání učitelů dějepisu 20 // Kapitola 2. Současné úkoly bádání ve vzdělávání učitelů dějepisu v ČSSR // (V. Čapek) 23 // Článek 1. Současný stav bádání v oblasti obsahu celoživotního vzdělávání // učitelů dějepisu 24 // Článek 2. Profesionalizace vzdělání učitelů dějepisu v obsahu historických // studijních disciplín a didaktiky dějepisu 26 // Článek 3. Teoretická, metodologická a praktická vybavenost učitele // dějepisu 34 // Článek 4. Profil absolventa dějepisného studia na vysokých školách // učitelského směru 38 // Článek 5. Didaktika dějepisu jako studijní disciplína na vysokých školách // 40 // Literatura. Úkoly ke studiu. Náměty pro seminární práce 40 // Hlava III. Vztah didaktiky dějepisu к historickým a pedagogickým disciplinám. // Pomocné vědy pro didaktiku dějepisu 43 // Úvod: Didaktika dějepisu jako
hraniční vědní obor (V. Čapek) 43 // Kapitola 1. Význam obecné a speciální didaktiky v systému pedagogické // teorie a praxe (A. M. Dostál) 45 // Článek 1. К teoretickým východiskům obecné a speciální didaktiky 45 // 7Článek 2. Konstituování obecné didaktiky a didaktik oborových na // principech marxisticko-leninské filozofie a vědy 52 // Článek 3. Předmět a struktura současné marxistické obecné didaktiky a její // vztah к didaktice dějepisu (V. Čapek) 59 // Kapitola 2. Teorie a metodologie historické vědy a didaktika dějepisu // (K. Kasal) 65 // Článek 1. Vztah předmětu historie, didaktiky dějepisu a ostatních // společenských věd 65 // Článek 2. Metodologie historické vědy a didaktika dějepisu (K. Kasal, // V. Čapek) 77 // Článek 3. Teoretický a metodologický příspěvek historické geografie // a kartografie к didaktice dějepisu (Z. Jindra, J. Janovský) 91 // Kapitola 3. Pomocné vědy pro didaktiku dějepisu (V. Čapek) 100 // Literatura. Úkoly ke studiu. Náměty pro seminární práce (V. Čapek) 104 // Hlava IV. Teorie a metodologie didaktiky dějepisu jako vědního oboru 108 // Úvod: Pojetí didaktiky dějepisu jako didaktický problém (V. Čapek, J. // Janovský) 108 // Kapitola 1. Konstituování marxistické didaktiky dějepisu jako vědního oboru // (V. Čapek) 111 // Článek 1. Cesta к marxistické didaktice dějepisu po druhé světové válce // 122 // Článek 2. Pojetí, předmět a struktura
současné didaktiky dějepisu jako // vědního oboru 122 // Kapitola 2. Didaktika dějepisu v kapitalistických zemích (V. Čapek) 131 // Článek 1. Struktura didaktiky dějepisu v kapitalistických zemích 131 // Článek 2. Některá teoretická východiska к pojetí dějepisu ve škole ve // vyspělých kapitalistických zemích 133 // Kapitola 3. Metody a techniky bádání didaktiky dějepisu (V. Čapek) 142 // Článek 1. Druhy metod a pramenů v didaktice dějepisu. Výzkumný projekt // 142 // Článek 2. Metody a techniky získávání informací z didaktických pramenů // (bodl.S. Rys) 154 // Článek 3. Metody zpracování informací z výzkumu v didaktice dějepisu // 175 // Literatura. Úkoly ke studiu. Náměty pro seminární práce (V. Čapek) 191 // Přílohy (V. Čapek): // 1. Vývoj vzdělávání učitelů dějepisu v českých zemích 196 // 2. Obsah didaktiky dějepisu jako učebního předmětu na vysokých školách // 221 // 3. Pozorovací arch vyučovací hodiny dějepisu 224 // 4. Konstrukce zavřených položek v testu 228 // 5. Stručný komplexní příklad postupu při konstrukci testu pro výzkum 235 // 6. Metoda rozhovoru použitá ve výzkumu 238 // 7. Kombinovaný dotazník užitý při výzkumu na vysokých školách 245 // 8. Závěrečná výzkumná studie s ukázkou kvantitativní a kvalitativní analýzy // a interpretace výsledků (V. Čapek, V. Vlčková) 248 // 8
(OCoLC)39599129
cnb000029818

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC