Formou fiktivního vyprávění zvířat ve školním přírodopisném kabinetu se děti seznámí s prapředky dnešního psa, koně, krávy, prasete a dalších zdomácnělých zvířat i s historií jejich zkrocení a ochočení. Dovědí se o jejich funkci v minulosti, o slavných psech a koních, o dnešním chovu divokých zvířat, o zoologických zahradách aj.
Kapitola první nás zavede do čtvrtohor . (7) // Kapitola druhá poví čtenářům o prapředcích psa Míši...(17) // Kapitola třetí vypráví o slavných bernardýnech ...(29) // Kapitola čtvrtá seznámí chlapce Joka s hříbětem 1HU...(39) // Kapitola pátá je o koních ... (55) // Kapitola šestá je vyhrazena kocouru Mňoukovi a krávě Bučalce ... (69) // Kapitola sedmá nás vrátí do doby, kdy bylo // ochočeno prase...(79) // Kapitola osmá]& příběhem holoubka Mirka, ale poví nám i něco o vlaštovce, o huse // a slepici...(89) // Kapitola devátá pojednává o pravlasti divokých králíků a o tom jak se stali neštěstím celého kontinentu ... (101) // Kapitola desátá se vrací k pravěkým lidem, kteří dobře věděli, kde mají včely med (113) // Kapitola jedenáctá vypráví o dnešním chovu divokých zvířat, o jejich ochočování a zdomácňování...(124) // Kapitola dvanáctá nás zavede k počátkům našeho rybnikářství...(135) // Kapitola třináctá nás poučí o divokých zvířatech, která si člověk chová pro potěšení, pro poučení i pro jejich záchranu . (148) // Kapitola čtrnáctá je o zvířatech, která zdomácněla proti vůli člověka . . . (160) // Nakonec malý kvíz, hádanky pro pozorné // čtenáře...(175) // Nevíte si rady? (Rejstřík méně známých // pojmů)...(177)