Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 19.02.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(1) Půjčeno:3x 
BK
2., rozšířené vyd.
Praha : Grada, 2000
179 s. : il. ; 23 cm

objednat
ISBN 80-247-0087-5 (brož.)
Management v informační společnosti
Obsahuje ilustrace, tabulky, předmluvu, úvod, přílohy, rejstřík
Bibliografie: s. 175-177
Systémy informační - efektivnost - příručky
Systémy informační podnikové - příručky
000025100
Úvod ke druhému, rozšířenému vydání 10 // Předmluva 11 // Poděkování 12 // 1. Úvod // 2. Efektivnost informačních svstémů 15 // 2.1 Informační systém a informační technologie 15 // 2.2 Užitek z IS/IT 16 // 2.3 Model efektivnosti IS/IT 18 // 3. Informační strategie 21 // 3.1 .Co se rozumí informační strategií? 21 // 3.1.1 Proces formulace informační strategie 22 // 3.1.2 Cíle procesu definování informační strategie 22 // 3.2 Možné přístupy manažerů k informační strategii 24 // 3.2.1 Monopol 24 // 3.2.2 Centrální plánování 24 // 3.2.3 Vedoucí role 25 // 3.2.4 Volný trh 25 // 3.2.5 Omezené zdroje 25 // 3.2.6 Nezbytné zlo 25 // 3.3 Podmínky úspěšného definování informační strategie 26 // 3.3.1 Matice potřeby 26 // 3.3.2 Matice podnikové kultury 27 // 3.3.3 Matice vyspělosti podniku 27 // 3.3.4 Matice zdrojů 28 // 3.3.5 Matice možnosti definování informační strategie 28 // 3.3.6 Výsledek průzkumu 29 // 4. Výdaje na IS/IT // 4.1 Výše výdajů na IS/IT // 4.2 Klasifikace výdajů na IS/IT // 4.2.1 Časové hledisko výdajů na IS/IT // 4.2.1.1 Kdy koupit a kdy si udělat? // 4.2.1.2 Dodavatelský způsob // 4.2.1.3 Výdaje na IS/IT při vlastním vývoji // 4.2.2 Detailnější druhová struktura výdajů na IS/IT // 4.2.3 Struktura výdajů dle aplikací // 4.3 Ukazatel Total Cost of Ownership - TCO // 4.4 Útvar pro IS/IT jako hospodářské středisko // 4.5 Outsourcing IS/IT // // 4.5.1 Outsourcing obecně // 4.5.2 Význam outsourcingu pro efektivnost IS/IT // 4.5.3 Varianty outsourcingu IS/IT // 4.5.4 Výdaje na outsourcing // 4.5.5 Přínosy outsourcingu // 4.5.6 Rizika, resp. bariéry outsourcingu // 4.5.7 Situace v České republice // 4.6 Zdroje k získání dalších informací o struktuře a trendech výdajů na IS/IT // 5. Přínosv IS/IT 49 // 5.1 Od tvrdých systémů k měkkým 49 //
5.2 Jak vůbec měřit výkonnost a úspěšnost podniku? 49 // 5.3 Výdaje nebo majetek? 51 // 5.3.1 Dva možné pohledy na IS/IT 51 // 5.3.2 Intelektuální kapitál 52 // 5.4 Co se očekává od IS/IT? 54 // 5.5 Ukazatele přínosů IS/IT 55 // 5.5.1 Klasifikace ukazatelů přínosů 55 // 5.5.2 Finanční ukazatele 56 // 5.5.2.1 Návratnost kapitálu 56 // 5.S.2.2 Doba obratu 57 // 5.5.2.3 Transparentnost nákladů 58 // 5.5.3 Nefinanční měřitelné ukazatele přínosů IS/IT 58 // 5.5.3.1 Produktivita 58 // 5.5.3.2 Ostatní ukazatele 59 // 5.5.4 Nekvantifikovatelné ukazatele 59 // 5.5.4.1 Ukázka převodu „měkkých“ ukazatelů na „tvrdé“ 60 // 5.6 Příklad výpočtu přínosů integrovaného informačního systému výrobního podniku 60 // 5.6.1 Dopad přínosů systému na rozvahu 62 // 5.6.2 Dopad přínosů do výsledovky 62 // 5.6.3 Dopad systému na klíčové finanční ukazatele 63 // 5.6.4 Další přínosy, které je možno kvantifikovat 64 // 5.6.4.1 Přínosy v účetnictví 64 // 5.6.4.2 Přínosy pro návrh výrobků a výrobních procesů 64 // 5.6.4.3 Přínosy pro řízení výroby a nákupů 65 // 5.6.4.4 Přínosy na prodeje 65 // 6. Aplikační hledisko efektivnosti IS/IT 67 // 6.1 .Vývoj požadavků na přínosy a pii kácí IS/IT. // 6.2 Význam reengineeringu pro efektivnost IS/lf // 6.3 McFarlanův model aplikačního portfolia // 6.3.1 Podpůrné aplikace // 6.3.2 Klíčové aplikace // 6.3.3 Strategické aplikace // 6.3.4 Potenciální aplikace // 6.4 Porterův rozšířený model // 6.4.1 Hrozba vstupu nových subjektů (konkurentů) na trh // 6.4.2 Hrozba nových (zástupných) produktů či služeb // 6.4.3 Hrozba stávajících konkurentů // 6.4.4 Vyjednávači síla dodavatelů či odběratelů // 6.5 Metoda Process Quality Management - PQM // 6.5.1 Obecná charakteristika metody PQM //
6.5.2 Definování poslání podniku // 6.5.3 Určení dominantních vlivů a kritických faktorů úspěchu // 6.5.4 Příklady dominantních vlivů a kritických faktorů úspěchu // 6.5.5 Stanovení podnikových procesů // 6.5.6 Přiřazení kritických faktorů úspěchu podnikovým procesům // 6.5.7 Určení nej kritičtějších procesů a určení priorit IS/IT // 6.5.8 Shrnutí zásadních pravidel metody PQM a jejího významu pro efektivnost IS/IT // 6.6 Analýza hodnotových řetězců (Value Chain Analysis) // 6.6.1 Primární procesy // 6.6.2 Podpůrné procesy // 6.6.3 Externí hodnotový řetězec // 6.6.3.1 Kooperativní společnost // 6.6.3.2 Supply Chain Management - SCM // 7. Kvalitativní hledisko efektivnosti IS/IT 87 // 7.1 Co se rozumí kvalitou IS/IT 7.2 Uživatelské hledisko kvality IS/IT 87 88 // 7.3 Technologická/technická kvalita IS/IT 90 // 7.4 Normy kvality IS/IT 90 // 7.5 Hodnocení kvality pro oceňování značkou jakosti CZECH MADE 91 // 7.6 Audit IS/IT 92 // 7.6.1 Cíle auditu IS/IT 92 // 7.6.2 Auditoři IS/IT 92 // 7.6.3 Postup auditu IS/IT 93 // 7.7 Kvalita za každou cenu? 94 // 7.8 Service Level Agreement 95 // ?? // Obsah // // // ??? // // // 8. Řídící hledisko efektivnosti IS/IT 99 // 8.1 Úspěšný projekt IS/IT 99 // 8.1.1 Proč by měl být projekt IS/IT úspěšný 99 // 8.1.2 Očekávané a neočekávané efekty 100 // 8.1.3 Kritické faktory úspěchu projektů IS/IT 101 // 8.1.4 Aspekty shody IS/IT se systémem řízení 102 // 8.2 Co všechno je třeba řídit, aby byl projekt IS/IT efektivní 102 // 8.3 Řízení efektivnosti projektu IS/IT v rámci jeho životního cyklu 103 // 8.3.1 Výběrové řízení 104 // 8.3.1.1 Průběh výběrového řízení 104 // 8.3.1.2 Kritéria hodnocení při výběru IS/IT 105 // 8.3.2 Problém trvale udržitelného rozvoje aplikace IS/IT 107 //
8.3.3 Řízení implementace IS/IT 108 // 8.4 Řízení zdrojů IS/IT 109 // 8.4.1 Zdroje IS/IT 109 // 8.4.2 Úlohy při řízení zdrojů IS/IT 110 // 8.5 Metainformační systém 112 // 9. Lidsky aspekt efektivnosti IS/IT 115 // 9.1 Význam člověka pro efektivnost IS/IT 115 // 9.2 Vnímání výhod a nevýhod IS/IT 115 // 9.3 Nezbytnost „řízení“ změny 117 // 9.3.1 Proč lidé odporují změnám 117 // 9.3.2 Jak řídit změnu 118 // 9.4 Nezbytnost systematické výchovy pracovníkův IS/IT 118 // 9.5 Význam osobnosti „IT manažera“ 120 // 9.5.1 Role IT manažera 120 // 9.5.2 Jak získat správného CIO 121 // 10. Digitální ekonomika a její efektivnost 123 // 10.1 Digitální ekonomika 123 // 10.1.1 Charakteristické znaky „nové“ ekonomiky 123 // 10.1.2 Dvanáct témat digitální ekonomiky podle Dona Tapscotta 124 // 10.1.3 Stará versus nová ekonomika 126 // 10.2 Čím je digitální ekonomika tvořena___126 // 10.2.1 E-business 126 // 10.2.2 E-commerce 127 // 10.2.3 Customer Relationship Management 127 // 10.2.4 Mass Customization 128 // 10.2.5 E-outsourcing 129 // 10.2.6 Knowledge Management 129 // 10.2.7 E-learning 130 // 10.3 Přínosy a rizika digitální ekonomiky 132 // 10.3.1 Kategorizace aplikací IS/IT digitální ekonomiky // 10.3.2 Přínosy a rizika aplikací IS/IT v digitální ekonomice // 10.3.3 Faktory konkurenceschopnosti ovlivnitelné aplikací IS/IT // 10.4 Jak zvládnout turbulenci „nové“ ekonomiky pomocí IS/IT // 10.4.1 IS/IT na podporu strategického plánování a turbulence prostředí // 10.4.2 Neměnné prostředí // 10.4.3 Rozvíjející se prostředí // 10.4.4 Měnící se prostředí // 10.4.5 Nespojité prostředí 10.4.6 Překvapivé prostředí // 11. Závěr //
Příloha I. Průzkum efektivnosti IS/IT v podnicích ČR 145 // Podmínky průzkumu 145 // Závěry z průzkumu 148 // Příloha II. Cena informace v pojetí teorie informace 152 // Příloha III. Případová studie převodu „měkkých“ ukazatelů na „tvrdé“ 154 // Příloha IV. Příklady přínosů z aplikace informačních svstémů pro řízení podniků 156 // Příloha V. Příklady určení přínosů z aplikace intranetu a internetu 159 // Příloha VI. Mintzberqova organizační typologie // Příloha VII. Metodologie ValuePrint™ společnosti Deloitte
(OCoLC)47950410
cnb000999966

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC