Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 26.11.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(8) Půjčeno:16x 
BK
2. vyd.
Havlíčkův Brod : Fragment, 1998
139 s.

objednat
ISBN 80-7200-320-8 (brož.)
V kostce
Další názvový údaj z obalu: pro střední školy
Bibliografie: s. 140
Ekonomika - učebnice středošk.
Management - učebnice středošk.
Marketing - učebnice středošk.
000026568
1. Základni ekonomické pojmy 5 // 1.1 EKONOMIE 5 // 1.1.1. Mikroekonomie 5 // 1.1.2. Makroekonomie 5 // 1.2 INFLACE 5 // 1.3 TROJÍ ÚLOHA EKONOMIKY 5 // 1.4 EKONOMICKÉ SYSTÉMY 6 // 1.5 PENÍZE 6 // 1.6 HOSPODÁŘSKÁ POLITIKA 6 // 1.7 DALŠÍ POJMY 6 // 2. Fungování trhu, ekonomické systémy, tržní subjekty 8 // 2.1 DĚLBA PRÁCE 8 // 2.2 TRH 8 // 2.2.1. Trh zboží a služeb 9 // 2.2.2. Trh práce 9 // 2.2.3. Finanční trh 9 // 2.3 ÚČASTNÍCI TRHU 10 //2.4 POPTÁVKA 10 // 2.5 SUBSTITUT 11 // 2.6 KOMPLEMENT 11 // 2.7 NABÍDKA 11 // 2.8 KŘIVKA NABÍDKY 12 // 2.9 ROVNOVÁHA NA TRHU, ROVNOVÁŽNÁ CENA 12 // 2.10 TROJÍ ÚLOHA EKONOMIKY 12 // 2.11 EKONOMICKÉ SYSTÉMY 13 // 2.12 PODSTATA TRŽNÍ EKONOMIKY 13 // 3. Podnik a jeho postavení v ekonomice // 3.1 PODNIKÁNÍ 14 // 3.2 PODNIK 15 // 3.3 DRUHY PODNIKŮ 15 // 3.4 CÍLE PODNIKU 16 // 3.5 ZDROJE PODNIKU (VÝROBNÍ FAKTORY) 16 // 3.6 NÁKLADY PODNIKU 17 // 3.7 JEDNÁNÍ JMÉNEM PODNIKU 17 // 3.8 NÁRODNÍ HOSPODÁŘSTVÍ 18 // 3.9 NÁRODOHOSPODÁŘSKÉ AGREGÁTY 18 // 4. Podniková činnosti 19 // 4.1 PODNIKOVÉ ČINNOSTI - ÚVOD 19 // 4.2 NÁKUP A SKLADOVÁNÍ 19 // 4.3 ZÁSOBOVÁNÍ 20 // 4.3.1. Struktura materiálových (výrobních) zásob 20 // 4.3.2. Zásobovací činnosti 20 // 4.3.3. Řízení zásob 23 // 5. Financování podniku 24 // 5.1 FORMY FINANCOVÁNÍ 25 // 5.1.1. Běžné financování 25 // 5.1.2. Mimořádné financování 25 // 5.2 FINANČNÍ ŘÍZENÍ PODNIKU V TRŽNÍ EKONOMICE 25 // 5.2.1. Krátkodobé financování 26 // 5.2.2. Dlouhodobé financování 27 // 5.3 ANALÝZA FINANČNÍ SITUACE PODNIKU 27 // 5.3.1. Hodnocení finanční stability 28 // 5.3.3. Analýza rentability (ziskovosti) 30 // 6. Hospodaření podniku, efektivnost 31 // 6.1. HOSPODÁRNOST 31 // 6.2. HOSPODÁŘSKÝ PROCES 32 // 6.3. EFEKTIVNOST HOSPODAŘENÍ 32 // 6.3.1. Efektivnost z hmotného hlediska 33 //
6.3.2. Efektivnost živé práce (produktivita) 33 // 6.3.3. Efektivnost nákladů 34 // 6.3.4. Efektivnost investic 34 // 6.4. MASA A MÍRA ZISKU 36 // 7. Náklady podniku зе // 7.1. POJEM NÁKLADY 37 // 7.2. NÁKLADY : VÝNOSY 37 // 7.3. ČLENĚNÍ NÁKLADŮ 37 // 7.3.1. Druhové členění nákladů 37 // 7.3.2. Členění nákladů podle místa vzniku 37 // 7.3.3. Kalkulační členění 38 // 7.3.4. Členění na výrobní a nevýrobní náklady 39 // 7.3.5. Členění na náklady průměrné, mezní, alternativní 39 // 7.3.6. Členění na náklady předem rozhodnuté a náklady programované, plánované 40 // 7.3.7. Členění na náklady prvotní a druhotné 40 // 7.3.8. Členění ve vztahu k objemu výroby 40 // 7.3.9. Vztah variabilních a fixních nákladů k výnosům 41 // 7.4. KALKULACE CENY 41 // 8. Oběžný a investiční majetek, odpisy 42 // 8.1. INVESTIČNÍ MAJETEK 42 // 8.2. OCEŇOVÁNÍ INVESTIČNÍHO MAJETKU .. 42 // 8.3. DĚLENÍ INVESTIČNÍHO MAJETKU 42 // 8.4. HIM 42 // 8.5. NIM 43 // 8.6. FIM 43 // 8.7. POŘÍZENÍ INVESTIČNÍHO MAJETKU 43 // 8.8. LIKVIDACE INVESTIČNÍHO MAJETKU 43 // 8.9. OBĚŽNÝ MAJETEK 43 // 8.10. ŘÍZENÍ OBĚŽNÉHO MAJETKU 44 // 8.11. ŘÍZENÍ ZÁSOB 44 // 8.12. KRYTÍ OBĚŽNÉHO MAJETKU 45 // 8.13. VLASTNÍ A CIZÍ KAPITÁL 45 // 8.14. NÁKLADY 46 // 8.15. ODPISY 47 // 8.16. ROZLIŠENÍ ÚČETNÍCH A FINANČNÍCH ODPISŮ 47 // 8.17. METODY ODEPISOVÁNÍ 47 // 9. Logistika 48 // 9.1. LOGISTIKA 48 // 9.2. LOGISTICKÉ ČINNOSTI 49 // 9.3. LOGISTICKÉ NÁKLADY 49 // 9.4. CÍLE LOGISTIKY 49 // 9.5. DÍLČÍ LOGISTIKY 49 // 9.6. FUNKCE OBALŮ 49 // 9.7. MEZINÁRODNĚ JEDNOTNÉ TŘÍDĚNÍ ZBOŽÍ 50 // 9.8. DRUHY SKLADŮ 50 // 9.9. ČLENĚNÍ SKLADŮ PODLE PROVEDENÍ 50 // 29.10. SKLADY PODLE STUPNĚ MECHANIZACE 51 // 10. Živností, živnostenský zákon 51 // 10.1. ŽIVNOST 51 //
10.2. PODNIKATEL JE 51 // 10.3. OPRÁVNĚNÍ PODNIKAT 52 // 10.4. DRUHY ŽIVNOSTÍ 52 // 10.5. NEOPRÁVNĚNÉ PODNIKÁNÍ 52 // 10.6. CO NENÍ ŽIVNOSTÍ PODLE ŽIVNOSTENSKÉHO ZÁKONA 52 // 10.7. POVINNOSTI SOUKROMÉHO PODNIKATELE 53 // 11. Obchodní spoločnosti a družstvo 53 // 11.1. FORMY PODNIKÁNÍ PODLE OBCHODNÍHO ZÁKONÍKU 53 // 11.2. DĚLENÍ OBCHODNÍCH SPOLEČNOSTÍ 53 // 11.3. OSOBNÍ SPOLEČNOSTI 53 // 11.4. KAPITÁLOVÉ SPOLEČNOSTI 54 // 11.5. OBCHODNÍ REJSTŘÍK 54 // 11.6. SPOLEČNOST S RUČENÍM OMEZENÝM (s.r.o.) 54 // 11.7. AKCIOVÁ SPOLEČNOST (a.s.) 55 // 11.8. VEŘEJNÁ OBCHODNÍ SPOLEČNOST (v.o.s.) 56 // 11.9. KOMANDITNÍ SPOLEČNOST (k.s.) 57 // 11.10. DRUŽSTVO 57 // 11.11. FORMY RUČENÍ 57 // 11.12. ZÁNIK PODNIKU 57 // 11.12.1. Likvidací 57 // 11.12.2. Bez likvidace 58 // 11.13. PROKURA 58 // 12. Cenné papíry a kapitálový trh 59 // 12.1. CENNÝ PAPÍR 59 // 12.2. PORTFOLIO 60 // 12.3. CENNÉ PAPÍRY MŮŽEME TŘÍDIT PODLE RŮZNÝCH HLEDISEK 60 // 12.4. DRUHY CENNÝCH PAPÍRŮ 61 // 12.5. AKCIE 63 // 12.6. DRUHY AKCIÍ 63 // 12.7. NÁLEŽITOSTI AKCIÍ 64 // 12.8. PODOBY AKCIÍ 64 // 12.9. AKCIOVÉ VÝPOČTY 64 // 12.10. BURZA CENNÝCH PAPÍRŮ PRAHA (BCPP) 64 // 12.11. RM SYSTÉM 65 // 13. Daňová soustava // 13.1. DAŇ 65 // 13.2. ZÁKLADNÍ DAŇOVÉ PRINCIPY 66 // 13.3. LEGISLATIVNÍ DAŇOVÉ NÁLEŽITOSTI 66 // 13.4. ZÁKLADNÍ DAŇOVÉ PRINCIPY 67 // 13.5. DAŇOVÁ SOUSTAVA ČR 67 // 13.5.1. Nepřímé daně 67 // 13.5.2. Přímé daně 68 // 13.6. LEASING 70 // 13.6.1. Provozní (operativní) leasing 70 // 13.6.2. Finanční leasing 71 // 13.6.3. Prodej a zpětný leasing 71 // 14. Banky a bankovní soustava 72 // 14.1. BANKA 72 // 14.2. CENTRÁLNÍ (CEDULOVÁ) BANKA 72 // 14.3. NÁSTROJE CENTRÁLNÍ BANKY PRO ŘÍZENÍ PENĚŽNÍ ROVNOVÁHY 72 // 14.4. OBCHODNÍ (KOMERČNÍ BANKY) 73 // 14.5. BANKOVNÍ OPERACE 73 //
14.6. ÚVĚRY 73 // 14.7. ÚVĚRY Z ČASOVÉHO HLEDISKA 74 // 14.8. KRITÉRIA AUTORIZACE PRO BANKY V ČR 74 // 14.9. SPECIÁLNÍ BANKOVNÍ INSTITUCE 75 // 15. Hospodářská politika státu, státní rozpočet 75 // 15.1’ STÁTNÍ ROZPOČET 75 // 15.2. FISKÁLNÍ POLITIKA STÁTU 76 // 15.3. MONETÁRNÍ POLITIKA 76 // 15.3.1. Nástroje monetární politiky - přímé (direktivní) 76 // 15.3.2. Nástroje monetární politiky - nepřímé (tržně orientované) 76 // 15.4. ÚLOHA VLÁDY V EKONOMICE 77 // 15.5. HOSPODÁŘSKÝ CYKLUS 77 // 16. Nozaměstnanost, trh práco, mzdy a inflace 78 // 16.1. TRH PRÁCE 78 // 16.2. NEZAMĚSTNANOST 78 // 16.3. MZDA 79 // 16.3.1. Mzdové doklady 79 // 16.3.2. Základní pojmy ve mzdové sféře 80 // 16.3.3. Formy mezd 80 // 16.3.4. Složky mzdy 80 // 16.4. INFLACE 80 // 17. Pojišťovnictví 81 // 17.1. HLAVNÍ DRUHY POJIŠTĚNÍ 82 // 17.1.1. Pojištění majetku a odpovědnosti za škody obyvatelstva 82 // 17.1.2. Pojištění osob 83 // 17.1.3. Pojištění podnikatelských, průmyslových a zemědělských rizik 84 // 18. Celní a zahraničně obchodní politika // 18.1. PROTEKCIONISMUS A LIBERALISMUS 85 // 18.2. NÁSTROJE ZAHRANIČNÍ POLITIKY 86 // 18.3. AUTONOMNÍ NÁSTROJE 86 // 18.3.1. Tarifní nástroje 86 // 18.3.2. Netarifní nástroje 87 // 18.4. SMLUVNÍ NÁSTROJE ZAHRANIČNÍ POLITIKY 87 // 18.5. INTEGRAČNÍ SESKUPENÍ 87 // 18.6. HLAVNÍ MEZINÁRODNÍ EKONOMICKÉ ORGANIZACE 88 // 18.7. HLAVNÍ MEZINÁRODNÍ FINANČNÍ INSTITUCE 88 // 18. Zahraniční obchod 89 // 19.1. VÝZNAM ZAHRANIČNÍHO OBCHODU 89 // 19.2. ZÁKLADNÍ FORMY ZAHRANIČNÍHO OBCHODU 90 // 19.2.1. Export 90 // 19.2.2. Import 90 // 19.2.3. Reexport 91 // 19.3. VÝVOZNÍ OBCHODNÍ OPERACE 91 // 19.3.1. Příprava vývozní operace 91 // 19.3.2. Uzavření kupní smlouvy 92 // 19.3.3. Plnění kupní smlouvy 94 //
19.3.4. Financování vývozu 94 // 19.4. DOVOZNÍ (IMPORTNÍ) OBCHODY 95 // 19.4.1. Úvodní fáze 95 // 19.4.2. Uzavření kupní smlouvy 96 // 19.4.3. Plnění kupní smlouvy 96 // 19.5. PLATEBNÍ INSTRUMENTY V ZAHRANIČNÍM OBCHODĚ 96 // 19.5.1. Dokumentární inkaso (D/P - Documents against payment) 86 // 19.5.2. Dokumentární akreditiv (L/C - Letter of Credit) 97 // 19.6. RIZIKA V ZAHRANIČNÍM OBCHODĚ 98 // 20. Úvod do marketingu 99 // 20.1. MARKETING JAKO PODNIKATELSKÁ FILOZOFIE 100 // 20.2. MARKETINGOVÁ STRATEGIE PODNIKU. 100 // 20.3. TYPY MARKETINGU 101 // 2L Marketingové řízení 101 // 21.1. PLÁNOVÁNÍ 102 // 21.1.1. Situační analýza 102 // 21.1.2. Stanovení marketingových cílů 102 // 21.1.3. Marketingový program 102 // 21.1.4. Marketingový plán 102 // 21.2. REALIZACE 102 // 21.3. KONTROLA 103 // 2Z Marketingové prostředí. SW-ОТ analýza, marketingové koncopco юз // 22.1. MIKROPROSTŘEDÍ 103 // 22.2. MAKROPROSTŘEDÍ 104 // 22.3. SW-ОТ ANALÝZA 104 // 22.4. MARKETINGOVÉ KONCEPCE 105 // 23. Chování kupojíGího a joho analýza 11? // 23.1. CHOVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ (SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ) 106 // 23.1.1. Působení kulturních vlivů 106 // 23.1.2. Působení sociálních skupin 107 // 23.2. PROCES NÁKUPNÍHO ROZHODOVÁNÍ 107 // 23.2.1. Fáze nákupního rozhodovacího procesu 107 // 23.3. NÁKUPNÍ CHOVÁNÍ ORGANIZOVANÝCH KUPCŮ 108 // 23.3.1. Vlivy působící na nákupní rozhodování organizovaných kupců 108 // 23.3.2. Fáze nákupního rozhodování organizovaných kupců 108 // 24. Marketingový mix 109 // 24.1. VÝROBEK 109 // 24.2. CENA 110 // 24.3. PROPAGACE 110 // 24.4. DISTRIBUCE 111 // 25. Cenová politika m // 25.1. FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ CENU 112 // 25.1.2. Interní faktory 112 // 25.2. CENOVÉ STRATEGIE NOVÉHO VÝROBKU 113 // 26. Distribuce 113 // 26.1. DISTRIBUČNÍ CESTY 113 //
26.2. TYPY DISTRIBUČNÍCH MEZIČLÁNKŮ 114 // 26.3. ZÁKLADNÍ TYPY DISTRIBUČNÍCH CEST PRO SPOTŘEBNÍ PŘEDMĚTY 115 // 26.4. FORMY PŘÍMÝCH DISTRIBUČNÍCH CEST 115 // 27. Propagace, komunikace 115 // 27.1. KOMUNIKAČNÍ PROCES 116 // 27.2. ZÁKLADNÍ FORMY KOMUNIKACE 116 // 27.3. PUBLIC RELATIONS 117 // 28. Segmentace trhu 118 // 28.1. VÝHODY SEGMENTACE Z HLEDISKA MARKETINGU 118 // 28.2. KRITÉRIA SEGMENTACE 119 // 28.3. DEMOGRAFICKÉ HLEDISKO SEGMENTACE 119 // 28.4. GEOGRAFICKÁ HLEDISKA SEGMENTACE 119 // 28.5. PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA SEGMENTACE 120 // 28.6. CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA 120 // 28.7. VYHODNOCENÍ SEGMENTU 120 // 28.8. TRŽNÍ ZACÍLENÍ 120 // 28.9. UMÍSTĚNÍ VÝROBKU DO SEGMENTU (TRŽNÍ UMÍSTĚNÍ) 120 // 28. Životní cyklus výrobku 121 // 29.1. POJEM VÝROBEK (PRODUKT) 121 // 29.2. ČLENĚNÍ VÝROBKŮ 122 // 29.2.1. Spotřební zboží 122 // 29.2.2. Kapitálové statky 122 // 29.3. ZNAČKA VÝROBKU 122 // 29.4. VLASTNÍ ŽIVOTNÍ CYKLUS 123 // 29.4.1. Zavedení výrobku na trh 123 // 29.4.2. Fáze růstu 123 // 29.4.3. Fáze zralosti 123 // 29.4.4. Fáze úpadku 123 // 29.5. ODCHYLKY ŽIVOTNÍHO CYKLU VÝROBKU 124 // 29.6. VÝROBKOVÉ PORTFOLIO 124 // 29.6.1. Portfolio BCG 124 // 29.6.2. Klasifilkace podle Petra Druckera 124 // 30. Management, základní pojmy 126 // 30.1. MANAŽERSKÉ FUNKCE 126 // 30.2. VÝVOJ MANAGEMENTU 127 // 30.3. MANAŽER 127 //
30.4. VZTAH ZÁJMŮ A CÍLŮ PODNIKU 128 // 30.4.1. Ideální manažer 128 // 31. Manažerské funkce 129 // 31.1. PLÁNOVÁNÍ - ČINNOST, KTERÁ ŘEŠÍ 129 // 31.2. ORGANIZOVÁNÍ 130 // 31.3. KOORDINACE 132 // 31.4. VEDENÍ 133 // 31.5. KONTROLA 134 // 3Z Personální management 135 // 32.1. ADMINISTRATIVNÍ ČINNOSTI 136 // 32.2. MOTIVACE A VEDENÍ 138 // Použitá literatura 140
(OCoLC)41531136
cnb000705102

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC