Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 22.06.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(23.2) Půjčeno:116x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Portál, 2007
367 s. : il.

objednat
ISBN 978-80-7367-229-4 (váz.)
Obsahuje tabulky, grafy, bibliografické odkazy, předmluvu, úvod, rejstřík věcný, rejstřík autorský
Emoce - inteligence emoční - schopnosti - příručky
Inteligence emoční - příručky
000026664
Předmluva 13 // Úvod 17 // ČÁST I // Úvod // 1 Teorie, měření a aplikace emoční inteligence: referenční rámce. 25 // 1.1 Úvod 26 // 1.2 Lidské intelektové schopnosti 27 // 1.2.1 Strukturální modely inteligence 27 // 1.2.2 Systémové teorie inteligence 29 // 1.3 Teorie emocí 31 // 1.3.1 Otázky konceptualizace emocí 32 // 1.3.2 Otázky měření emocí 35 // 1.4 Rysové modely osobnosti 38 // 1.5 Metodologické otázky 40 // 1.5.1 Psychologické hodnocení: klíčové pojmy a koncepty 41 // 1.5.2 Reliabilita 43 // 1.5.3 Validita a validizace 44 // 1.6 Otázky obecného schématu a analýzy 45 // 1.7 Aplikace emoční inteligence 46 // 1.8 Závěrečné poznámky 47 // Literatura 47 // 2. Modely emoční inteligence 53 // 2.1 Úvod 54 // 2.2 Původní model emoční inteligence Saloveye a Mayera (1990) 55 // 2.2.1 Operacionalizace a validizace konceptu 56 // 2.2.2 Kritika a reakce nani 57 // 2.3 Přepracovaný model schopností emoční inteligence Mayera a Saloveye (1997) 58 // 2.3.1 Jak blízko k sobě mají EI a standardní kritéria inteligence? 60 // 2.3.2 Operacionalizace a konceptuálni validizace 60 // 2.4 Bar-Onův smíšený model emoční inteligence 63 // 2.4.1 Operacionalizace a konceptuálni validita 64 // 2.4.2 Omezení a kritické otázky 65 // 2.5 Konceptuálni přístupy k emoční inteligenci v prostředí organizací 65 // 2.6 Obecná diskuse 66 // 2.7 Závěry 69 // Literatura 70 // 3 Emoční systémy a vývoj emoční inteligence 73 // 3.1 Emoční systémy a vývoj emoční inteligence 73 // 3.2 Emoční systémy 75 // 3.3 Emocionalita/temperament 76 // 3.4 Vývoj rozpoznávání emocí 77 // 3.5 Vliv emočních systémů na deklarativní znalost emocí 79 // 3.6 Emoční systémy a vzorce zpracování emocí 80 // 3.7 Emoční systémy, emoční stavy a vnímání emocí 81 // 3.8 Emoční systémy a hodnota rozpoznávání emocí 82 //
3.9 Další poznámky k vývoji rozpoznávání emocí 82 // 3.10 Závěry 84 // Literatura 84 // 4 Reflexe jako základ emoční inteligence: teorie a přehled literatury 89 // 4.1 Úvod 89 // 4.2 Začněme odjinud 90 // 4.3 Definice 91 // 4.4 Teorie všeobecného lidského utrpení 92 // 4.4.1 Teorie fúze a vztahového rámce 92 // 4.4.2 Důsledek č. 1: Ze slov se stávají strašáci 93 // 4.4.3 Důsledek č. 2: Jazykové procesy jsou dominantní 93 // 4.4.4 Důsledek č. 3: Jazykové procesy ovládá kontext a posilování 94 // 4.4.5 Fúze 94 // 4.4.6 Hodnocení 95 // 4.4.7 Vyhýbavost 95 // 4.4.8 Odůvodňování/vytváření pravidel 96 // 4.5 Složky EI odvozené z teorie 96 // 4.5.1 Účinná emoční orientace 96 // 4.5.2 Použití emocí jako informací 98 // 4.6 Zmírnění utrpení: lekce z terapie přijetí a závazku 103 // 4.7 Závěry a další směřování 105 // Literatura 107 // 5 Sociální a emoční inteligence: zahájení diskuse o jejich podobnostech // a rozdílech 111 // 5.1 Úvod 112 // 5.2 Sociální inteligence: otázky konceptualizace a měření 113 // 5.2.1 Konceptualizace sociální inteligence 113 // 5.2.2 Otázky měření 114 // 5.2.3 Kriteriální validita sociální inteligence 116 // 5.2.4 Souhrn 116 // 5.3 Emoční inteligence: otázky konceptualizace a měření 116 // 5.3.1 Konceptualizace emoční inteligence 116 // 5.3.2 Otázky měření 117 // 5.3.3 Kriteriální validita emoční inteligence 118 // 5.3.4 Souhrn 119 // 5.4 Směřování budoucího výzkumu 119 // 5.4.1 Definice sociální a emoční inteligence 119 // 5.4.2 Krystalická a fluidní sociální a emoční inteligence 120 // 5.4.3 Znalost sebe samého a druhých 121 // 5.5 Závěry 122 // Literatura 123 // 6. Příliš mnoho typů inteligence? O podobnostech a rozdílech mezi sociální, praktickou a emoční inteligencí 127 // 6.1 Úvod 128 //
6.2 Definice a měření sociální, praktické a emoční inteligence 128 // 6.2.1 Emoční inteligence (EI) 128 // 6.2.2 Sociální inteligence (SI) 129 // 6.2.3 Praktická inteligence (PI) 129 // 6.3 Otázky měření 130 // 6.3.1 Měření EI 130 // 6.3.2 Měření SI 131 // 6.3.3 Měření PI 132 // 6.4 Podobnosti a rozdíly mezi SI, PI a EI 132 // 6.5 Obstojí SI, PI a EI jako inteligence? 133 // 6.5.1 Kritéria konstruktu „inteligence“ 133 // 6.5.2 EI jako inteligence 135 // 6.5.3 SI jako inteligence 141 // 6.5.4 PI jako inteligence 142 // 6.6 Diskuse 143 // 6.6.1 Je EI, SI a PI „inteligence“? 143 // 6.6.2 Jaký je vzájemný vztah mezi těmito „formami inteligence"? 143 // 6.6.3 Mají tyto konstrukty oporu v biologických základech? 144 // 6.6.4 Otázky měření 144 // 6.7 Závěry 145 // Literatura 145 // ČÁST II // Měření emoční inteligence // 7 Měření emoční inteligence: praxe a standardy 151 // 7.1 Úvod 152 // 7.2 Typické a maximální chování 152 // 7.3 Sebepopis a sebehodnocení emoční inteligence 155 // 7.4 Popis, struktura a validita diskriminační metody MSCEIT 157 // 7.5 Je EI jako schopnost inteligencí? 160 // 7.6 Kritika a doporučení 163 // 7.6.1 Skór ování 164 // 7.6.2 Dostupné validizační studie 165 // 7.6.3 Chybějící validizační studie 166 // 7.6.4 Alternativní modely 166 // 7.6.5 Počet úkolů na faktor a obecnost faktorů 168 // 7.6.6 Alternativní úkoly (počet a rozmanitost) 169 // 7.6.7 Konstrukce testu 169 // 7.7 Závěry 169 // Literatura 170 // 8 Využití konsenzuálního měření ke zhodnocení emoční inteligence 175 // 8.1 Úvod 176 // 8.2 Konstrukce testu v nedostatečně specifikovaných // oblastech znalostí 177 // 8.2.1 Omezení tradiční konstrukce škál 177 // 8.2.2 Když se konsenzus nevydaří 178 // 8.2.3 Oblasti znalostí bez expertů 179 //
8.3 Znalosti, rozložení odpovědí a úroveň odbornosti 180 // 8.4 Testy posouzení situace jako nástroje měření emoční inteligence 183 // 8.5 CBM: empirická zjištění 186 // 8.5.1 Data ze supervizních TPS a TPS v měření sociální inteligence 186 // 8.5.2 Využití CBM při měření faktoru g a bezpečnosti řízení 187 // 8.5.3 Další soubory dat podporující srovnání mezi experty a probandy 190 // 8.6 Konceptualizace měření založeného na konsenzu (CBM): pracovní model 193 // 8.7 Meze a důsledky měření založeného na konsenzu 196 // 8.8 Doslov 198 // Literatura 199 // 9 Měření rysová emoční inteligence 201 // 9.1 Úvod 202 // 9.2 Stručné dějiny EI 202 // 9.3 Rysová EI versus EI jako schopnost 202 // 9.4 Smíšené modely EI oproti modelům EI jako schopnosti 203 // 9.5 Měření EI jako schopnosti 208 // 9.6 Měření rysové EI 208 // 9.7 Obecný komentář k nástrojům měření EI 213 // Literatura 216 // 10 Sociální inteligence: přehled a kritická diskuse konceptů měření.219 // 10.1 Úvod 220 // 10.2 Teorie a definice sociální inteligence 220 // 10.3 Hodnocení sociální inteligence 223 // 10.3.1 Vícečetné testové baterie sociální inteligence 223 // 10.3.2 Individuální testy sociální inteligence 224 // 10.3.3 Nedávné studie MTMM 229 // 10.3.4 Shrnutí 231 // 10.4 Aspekty sociální inteligence 231 // 10.4.1 Taxonomie kognitivních aspektů sociální inteligence 232 // 10.4.2 Předběžný test modelu 234 // 10.5 Sociální inteligence: současné a budoucí perspektivy 236 // 10.5.1 Význam řešení konceptuálních otázek 236 // 10.5.2 Jak řešit otázky měření 237 // 10.5.3 Závěrečné poznámky 241 // Literatura 242 // ČÁST III // Uplatnění emoční inteligence // 11 Emoční inteligence v kontextu učení a dosahování úspěchu 249 // 11.1 Úvod 250 //
11.2 Konceptualizace emoční inteligence 250 // 11.3 Programy na podporu emoční inteligence studentů 251 // 11.4 Teoretický rámec původců, „inteligentního“ zpracování a účinku // akademických emocí 253 // 11.4.1 Zaostřeno na akademické emoce 253 // 11.4.2 Začlenění emoční inteligence do tradice výzkumu emocí 254 // 11.4.3 Regulace zaměřená na emoce 254 // 11.5 Model podpory rozvoje EI při učení a dosahování úspěchu 255 // 11.5.1 Předávání znalostí o akademických emocích 257 // 11.5.2 Znalost metod seberegulace akademických emocí 259 // 11.5.3 Vštěpování poznatku, že akademické emoce // jsou ovladatelné 260 // 11.5.4 Vštěpování poznatku, že akademické emoce mají svou hodnotu 261 // 11.6 Důsledky pro výzkum a praxi 262 // 11.6.1 Lépe si uvědomovat význam EI pro dosahování úspěchu 262 // 11.6.2 Spojitost mezi EI a psychologií emocí 262 // 11.6.3 Spojitost mezi EI a klinickou (dětskou) psychologií 263 // 11.6.4 Rozvoj věkově specifických materiálů, 263 // 11.6.5 Výuka zaměřená na komponenty EI krok za krokem 263 // 11.6.6 Školení učitelů 263 // 11.6.7 Rozvoj věkově specifických nástrojů hodnocení EI // zaměřených na konkrétní podoblasti EI 264 // 11.7 Závěr 264 // Literatura 264 // 1Z Emoční inteligence na pracovišti: přehled a syntéza 269 // 12.1 Úvod 269 // 12.2 Výběr zaměstnanců 271 // 12.3 Vůdcovství 272 // 12.4 Soudržnost pracovní skupiny 274 // 12.5 Zpětná vazba k výkonu 275 // 12.6 Výkon 276 // 12.7 Závazek vůči organizaci 277 // 12.8 Občanství v organizaci 278 // 12.9 Kontrola nad prací 279 // 12.10 Sebeúcta 280 // 12.11Diskuse 280 // Literatura 282 // 13 Význam emoční inteligence v klinické psychologii 285 // 13.1 Úvod 286 // 13.2 Předchůdci konstruktu emoční inteligence 286 // 13.3 Alexithymie 288 //
13.4 Psychoterapie a alexithymie 292 // 13.4.1 Individuální terapie 293 // 13.4.2 Skupinová terapie 294 // 13.5 Závěr 295 // Literatura 296 // 14 Emoční inteligence a interpersonální dovednosti 301 // 14.1 Úvod 301 // 14.2 Vnímání a poznávání při zpracování emocí 303 // 14.3 Sociálně-adaptivní funkce emocí 305 // 14.4 EI jako sociálně-adaptivní schopnost: výzkumná zjištění 307 // 14.4.1 Předstírané sociální dovednosti: výkonová měření versus sebepopisné škály 310 // 14.5 Závěrečné poznámky 313 // Literatura 314 // ČÁST IV // Závěr // 15 Porozumění emoční inteligenci, její měření a aplikace: Co jsme zjistili? Co nám uniklo? 321 // 15.1 Úvod 322 // 15.2 Teoretické otázky 323 // 15.2.1 Co jsme zjistili 323 // 15.2.2 Co nám uniklo 326 // 15.3 Otázky měření 332 // 15.3.1 Co jsme zjistili 332 // 15.3.2 Co nám možná uniklo 334 // 15.4 Aplikace 338 // 15.4.1 Co jsme zjistili 338 // 15.4.2 Co nám možná uniklo 342 // 15.5 Závěry 344 // Literatura 346 // Rejstřík věcný // Rejstřík autorský
(OCoLC)124091970
cnb001710798

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC