Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(50) Půjčeno:150x 
BK
Vyd. 2.
Praha : Portál, 2008
205 s., viii s. obr. příl. : il. ; 23 cm

objednat
ISBN 978-80-7367-415-1 (brož.)
francouzština
Obálkový podnázev: dětská kresba z pohledu psychologie
Terminologický slovník
Obsahuje bibliografii na s. 203-205 a bibliografické odkazy
000026701
Kresba velká neznáma -- Proč právě kresba? -- Jak to, že se ještě odvažujeme kreslit? -- Jak dítě kreslí? -- Pro dítě je obraz jazykem -- Když vás slova zradí -- Kreslení beze slov -- Vývoj kresby -- Období „skvrn" -- Stadium „čmáranic" -- Stadium „čárání" -- Stadium „hlavonožců", univerzálních postav -- Rozkouskované tělo -- Kdy dítě začne kreslit samo sebe -- Transparentnost -- Transparentnost a zaostávání ve škole -- Sklápění -- Vizuální realismus -- Kresba a jazyk -- Kresba nevědomé písmo -- Čára -- Ponechávejme dítěti volnost -- Změna původního záměru -- Geometrie kresby -- Čáry a city -- Význam vztažených rukou -- Řeč barev -- Symbolika kresby -- Řeč barev -- Význam barev -- Test barev -- Základní symbolika -- Dům -- Domy dětí z rozvedených rodin -- Dům dítěte z dětského domova -- Strom a jeho vývoj -- Zobrazení zvířat -- Hvězdy -- Živly -- Lze pomocí kresby odhalit enurézu? -- Konstantní symboly -- Co dítě při kreslení vynechalo -- Bojím se, že o sobě řeknu příliš mnoho -- Lidská postava -- Postavy -- Zobrazení hlavy a těla -- Oblečení -- „Oblečené" postavy -- Zmrzačené postavy -- Dítě a rodina -- Špatná matka -- Dítě kreslí svou rodinu -- Postoj dítěte k rodině -- Po dokončení obrázku -- Zvířecí rodiny -- Zvyšování a snižování hodnoty postav v „rodině" Otec -- Matka -- Sourozenci -- „Vymyslení" sourozenci -- Identifikace subjektu
-- Kresba bytu -- Kresba a inteligence -- Testy intelektové výkonnosti -- Testy využívající kresbu -- Geometrická kresba a inteligence -- Některé argumenty proti testování inteligence kresbou -- Kresba, špatný a dobrý prospěch ve škole -- Vzájemná neadaptovanost dítěte a školy -- Hlava v aktovce -- Zuby malého A -- Role školního psychologa -- Ukazatel zvaný špatný prospěch -- Psychosomatické vyjádření potíží ve škole: opakované nevolnosti -- Kresba a afektivita -- Afektivita a osobnost -- „Senzorický a racionální" -- Afektivita problémových dětí a špatných žáků -- Kresba a zdraví -- Kresba, dítě a úzkost -- Zlý dvojník a kresba -- Kresbou k sebepoznání -- Autoportrét -- Kresba a sexualita -- Oidipský komplex -- Kresba rodiny -- Test čmárání -- Narcismus v kresbách dětí -- Masturbace a kresba -- Kresby dětí s poruchami chování -- Sexuální sklony v dětských kresbách -- Kresba může být osvobozením a uvolněním -- Kresba a psychoterapie -- Jednotlivé typy terapeutického vztahu -- Kresba a psychoanalýza -- Uspořádání prostoru a jeho poruchy -- Organizování prostoru -- Kresba a psychomotorické poruchy -- Laterální dominance a specifické poruchy učení -- Génius ve škole -- Talent a humor v kresbě aneb když dítě pozoruje -- Když byli géniové malí -- Genialita duševně nemocných -- Génius ve škole, „vrozené a získané" -- Co dítěti kreslení přináší -- Helenina kreativita
-- Stvoření světa -- Kresba umožňuje nalézt k dítěti cestu -- Kresby postižených dětí -- Příčiny postižení -- Kresba smyslově postiženého dítěte -- Kresba dítěte s poruchou pohybové soustavy -- Kresba duševně postiženého dítěte -- Když se dítě nakreslí takové, jaké je -- Týrané děti -- Podvýživa -- Sexuální zneužívání -- : interpretovat obrázek -- klady interpretace -- 1. Dítě kreslí svou rodinu -- 2. Kresba a sexualita -- 3. Kresba a násilí -- 4. Kresba a lidská postava -- 5. Jak děti vidí lásku, válku a smrt -- 6. Dítě vypráví. Scény ze života -- 7. Nový projektivní test: Metoda Davido-CHaD

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC