SLOVO ÚVODEM // 4 // 1 UVEDENÍ DO PROBLEMATIKY ETOPEDIE...5 // 1.1 Definice etopedie...5 // 1.2 VÝVOJ A UŽÍVÁNÍ ČESKÉHO NÁZVOSLOVÍ...6 // 1.3 PŘEHLED NEJZNÁMĚJŠÍCH POJMŮ V HISTORICKÉM KONTEXTU:...7 // 1.4 Termíny používané u nás i v cizině dnes...9 // 2 CÍLE A ÚKOLY ETOPEDIE...10 // 2.1 CÍLE A ÚKOLY ETOPEDIE... 10 // 3 VÝVOJ PÉČE O JEDINCE S PORUCHAMI CHOVÁNÍ...13 // 3.1 Stupně péče ve vývoji o jedince s poruchou chování...13 // 3.2 Charakteristika jednotlivých stupňů...14 // 4 PORUCHY CHOVÁNÍ...24 // 4.1 Vymezení poruch chování a jejich charakteristické projevy...24 // 4.2 Etiologie poruch chování...24 // 4.3 Klasifikace poruch chování...26 // 5 DELIKVENCE A TEORIE VZNIKU DELIKVENTNÍHO CHOVÁNÍ...32 // 5.1 Delikvence a její charakteristiky...32 // 5.2 Teorie vzniku delikventního chování...35 // 6 DIAGNOSTICKÝ PROCES A DIAGNÓZA PORUCH CHOVÁNÍ...40 // 6.1 Diagnostický proces...40 // 6.2 Diagnostické rozdíly poruchového a problémového chování...41 // 6.3 CÍLE A PODMÍNKY ETOPEDICKÉ DIAGNOSTIKY...42 // 6.4 Fáze diagnostického procesu...43 // 6.5 Diagnostická vodítka vybraných poruch chování a emocí...44 // 6.6 Charakteristika vybraných poruch chování...45 // 6.7 Prognóza poruch chování...47 // 6.8 Vybrané techniky klinické diagnostiky týkající se poruch chování a emocí v dětském věku .. 47 // 6.9 Chyby a úskalí při diagnostikování poruchového chování...48 // 7 PROBLEMATIKA DOSPÍVAJÍCÍCH
- RIZIKOVÉ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA...50 // 7.1 Období dětství...50 // 7.2 Období dospívání a jeho charakteristika...51 // 7.3 Důvody rizikového chování v adolescenci...52 // 7.4 Zásady jednání s mladistvým...52 // 8 KOMBINACE MENTÁLNÍ RETARDACE A PORUCHY CHOVÁNÍ...54 // 8.1 Charakteristika osobnosti mentálně retardovaného...55 // 8.2 VÝSKYT PORUCH CHOVÁNÍ U OSOB S MENTÁLNÍ RETARDACÍ...57 // 8.3 Typické a časté poruchy chování vyskytující se u jedinců s mentální retardací.58 // 8.4 Návrhy a postupy reedukačního působení na jedince s mentální retardací v kombinaci // S PORUCHOU CHOVÁNÍ...60 // 9 ZÁKLADNÍ POJMY Z OBLASTI ETOPEDIE...61 // POUŽITÁ LITERATURA...67 // -3-