Obsah // Slovo ke čtenáři 7 // ČÁST I Základy managementu a vztah k podnikání 9 // 1. Vymezení základních pojmů managementu a podnikání 11 // 2. „Školy“ manažerského myšlení a jednání 19 // 3. Prostředí manažerské práce (změny, rizika a neurčitost) 27 // 4. Sociální zodpovědnost, etika a kultura manažerské práce 45 // 5. Informační a znalostní podpora manažerské práce 56 // ČÁST II Struktura a typický obsah manažerské práce 63 // 6. Koncepty manažerských funkcí 65 // 6.1 Plánování 74 // 6.2 Organizování 90 // 6.3 Výběr a rozmístění spolupracovníků 105 // 6.4 Vedení lidí 118 // 6.5 Kontrola 140 // 6.6 Analýza 147 // 6.7 Rozhodování 150 // 6.8 Implementace 155 // 7. Koncepty manažerských rolí 158 // 8. Koncepty kritických faktorů úspěchu 162 // ČÁST III Současný management a jeho inovační rozvoj 169 // 9. Systémové pojetí manažerské práce 171 // 9.1 Podnikatelská strategie a její rozklad (dekompozice) 183 // 9.2 Organizační struktura 200 // 9.3 Podnikové procesy a reengineering 210 // 9.4 IS/ICT 221 // 9.5 Spolupracovníci 228 // 9.6 Tvůrčí vedení spolupracovníků („leadership“) 231 // 10. Organizační kultura 241 // 11. Znalostní zázemí organizace 245 // 5 // Obsah // 12. Kvalita, inovace a faktor času 253 // 13. Partnerské vztahy organizací v síťové ekonomice 264 // Závěr 274 // Seznam obrázků 276 // Literatura 277 // Jmenný rejstřík 288 // Věcný rejstřík 293