Úvod do prostředí -- Proč se budeme učit programovat právě v Delphi? -- Programátorské prostředí Delphi -- Tlačítka, přiřazení akcí tlačítkům -- Grafická plocha Image, grafické příkazy -- Nastavení prostředí Delphi, soubory a přípony -- Proměnné a jednoduché cykly -- Celočíselné proměnné, deklarace proměnných -- FOR-cyklus -- Barvy, míchání barev -- Vnořené cykly -- Objekt Želva -- Kreslení kruhových objektů -- Objekt Želva -- Kreslení geometrických útvarů n-úhelník, kružnice, spirála Víc želv v jednom programu -- Podmínky podmíněný cyklus a podmíněný příkaz -- Podmíněný cyklus -- Podmíněný příkaz -- Výběr z více možností -- Podprogramy-procedury a funkce -- Deklarace procedur -- Formální parametry -- Funkce -- Znakové proměnné, textové soubory -- Typy proměnných, znakové proměnné -- Textové soubory : -- Textové soubory a objekt Želva -- Typ pole -- Typ Interval -- Strukturovaný typ pole -- Pole želv animace pomocí želv, honičky želv -- Znakové řetězce, dvourozměrná pole -- Znakové řetězce -- Dvourozměrná pole, matice -- Bitmapové obrázky, práce s myší, editovací řádek -- Objekt Bitmapa, jednoduché animace