Předmluva ...9 // Úvod ...11 // PRVNÍ ČÁST // Některé základní myšlenky a postupy ...13 // Zhodnocení vlastních schopností ...15 // Seznam oblastí souvisejících se studiem ...15 // Jak používat seznam ...15 // Test: jak velký strach máte ze zkoušení?* ...17 // Organizace práce a plánování času ...19 // Efektivní zapamatování ...23 // DRUHÁ ČÁST // Jak číst, psát, studovat a skládat zkoušky v různých oborech . . 25 // Zlepšení poslechu a zápisu poznámek z poslechu ...27 // Úspora času při psaní poznámek z četby: Metoda A-E ...33 // Všestranné čtení ...35 // Rychlé čtení pouze klíčových myšlenek ...35 // Čtení doplňkového materiálu pro studijní účely ...37 // Zvládání materiálu z učebnice ...39 // Studium matematiky a technických předmětů ...42 // Řešení příkladů ve fyzice ...45 // Efektivní četba prózy nebo poezie s plným pochopením ...46 // Poznámky k rychlému čtení ...50 // Zlepšení myšlení a psaní poznámek na základě přemýšlení o přečteném materiálu ...53 // Přizpůsobení čtení a psaní poznámek v neznámém žánru nebo oboru ...53 // Psaní poznámek z učebnic nebo článků v biologii a v přírodních vědách ...55 // Psaní poznámek z bih nebo článků o historii ...56 // Psam poznámek z poezie v prvním ročníku studia literatury ...62 // Otázky pro povzbuzení kritického a tvůrčího čtení ...71 //
// Všímejte si metafor 72 // Využití doporučení této bihy při studiu obchodních případů ...75 // Příprava výzkumné písemné práce // Výzkum...79 // Psaní ...79 // Revize // Předání // Čtyři metody efektivního studia ...87 // Upevňování slovní zásoby jako zvyk nebo koníček // Studium cizího jazyka // Jak zlepšit psaní // Příprava k psaní ...93 // Předběžné seznámení // Výběr a dělení ...94 // Pečlivé zpracování // Příprava na zkoušky ..95 // Příklad seskupování myšlenek podle významu // Skladaní zkoušek // Písemná zkouška // Vzor zadání a zpracování písemné zkoušky // Oborové zkoušky // TŘETÍ ČÁST // Jak zlepšit příznivé postoje a vyhnout se nepříznivým // Zlepšení motivace, soustředění a vůle // Čeho se vyvarovat: Sebezničující sklony // Tendence č. 1: Různé formy otálení // Tendence č. 2: Příliš pasivní čtení a studium // Tendence č. 3: Intelektuální nepoctivost dobře a s potěšením číst a studovat // Vzdělávejte se dál ve svém oboru // lak si doplňovat informace z novin a časopisu // Ctěte noviny a časopisy výběrově // Předběžně se seznamujte a vybírejte // Vybírejte a rozdělujte // Uchovávejte vybrané články krátkodobé a dlouhodobé // Přizpůsobujte své metody svým vyvíjejícím se zájmům a potřebám // Proč se trápit se systémem neustálého získávání posledních informací? // Větší potěšení z četby // Nechejte se k četbě vést svým zájmem // Předběžně se seznamujte a vybírejte // Zpracovávejte si materiál, jak chcete // ]e-li to nutné, ať prohloubí vaše potěšení z četby i něco víc než pouhý zájem // Literatura // Poděkování