Obsah // Úvodem 3 // 1. ANDRAGOGIKA JAKO VĚDA 4 // 1.1 Andragogika jako věda a její místo mezi vědami o výchově 4 // 1.2 Předmět andragogiky 5 // 1.3 Význam a úkoly andragogiky 7 // 1.4 Systém andragogických věd 8 // 1.5 Typy a metody andragogických výzkumů 10 // 2. VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH 14 // 2.1 Vymezení pojmů 14 // 2.2 Cíle vzdělávání dospělých 17 // 2.3 Prostředky vzdělávání dospělých 19 // 2.4 Vzdělávání v mezinárodních dokumentech 23 // 2.4.1 Kvalita vzdělávání - odpověď na výzvy budoucnosti 23 // 2.4.2 Memorandum o celoživotním učení Evropské komise 24 // 2.5 Vzdělávání dospělých v České republice 27 // 2.5.1 Národní program rozvoje vzdělávání v České republice - // Bílá kniha 2001 28 // 2.5.2 Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje výchovně vzdělávací soustavy České republiky 31 // 2.5.3 Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Moravskoslezského kraje 32 // 2.6 Vzdělávání dospělých a učící se organizace 33 // 3. ANDRAGOGICKÁ DIDAKTIKA 36 // 3.1 Zvláštnosti procesu vzdělávání dospělých a vybrané teorie učení 36 // 3.2 Fáze realizace vzdělávací akce (dále jen školení) 45 // 3.3 Proces vzdělávání a sebevzdělávání, jeho základy a etapy 47 // 3.4 Didaktické principy 49 // 3.5 Cíle didaktického procesu 52 // 3.6 Obsah didaktického procesu 54 // 3.7 Metody vzdělávání a výcviku 56 // 3.8 Formy vzdělávání dospělých 80
// 3.9 Materiální didaktické prostředky ve vzdělávání dospělých 83 // 4. PROJEKTOVÁNÍ SYSTÉMŮ VZDĚLÁVÁNÍ 91 // 4.1 Systémy vzdělávání v organizacích, podnicích, resortech 91 // 4.2 Analýza vzdělávacích potřeb 93 // 4.3 Plánování vzdělávání a výběr školicích organizací 99 // 4.4 Financování vzdělávání 100 // 4.5 Realizace vzdělávání 100 // 4.6 Vyhodnocování vzdělávání 101 // PŘÍLOHY 105 // 1. Koncepce celoživotního povinného vzdělávání příslušníků a zaměstnanců Policie České republiky 105 // 2. Koncepce vzdělávání v oblasti krizového řízení 109 // 3. Seminární práce z andragogiky 114 // LITERATURA 116 // 2