Obsah // ÚVODEM...7 // POSLÁNÍ UČITELE PRO 21. STOLETÍ // Milan Valach... 9 // , HODNOTOVÁ ORIENTACE SOUČASNOSTI A VÝCHOVA // Stanislava Kučerová J...15 // KONCEPCE GLOBÁLNÍ VÝCHOVY // ’ Hana Horká...28 // 1 ŽÁK VE yÝCHOVNÉ SITUACI // ’ Jaroslav Řezáč...37 // jgj ZDROJE AUTORITY (UČITELE) // Oldřich Vávra...52 // K/ UČITEL V ROLI VYCHOVATELE // Vladimír Spousta ...58 // / KÁZEŇ A UKÁZNĚNOST JAKO SPOLEČENSKÉ A PEDAGOGICKÉ JEVY // Stanislav Střelec ...68 // Jg METODY MRAVNtVÝCHOVY // Stanislava Kučerová...78 // PROFESNĚ PRACOVNÍ ZPŮSOBILOST ČLOVĚKA // K A JEJÍ EDUKATIVNÍ UTVÁŘENÍ - Libor Hřebíček...99 // o’ O NEOPOMENUTELNÝCH ENTITÁCH VÝCHOVY aneb O KRÁSE A UMĚNÍ // Vladimír Spousta... 108 // - SPOLUPRÁCE ŠKOLY S KULTURNÍMI ZAŘÍZENÍMI // Vladimír Jůva...118 // £■ VÝCHOVA KE ZDRAVÉMU ŽIVOTNÍMU STYLU A ZDRAVÁ ŠKOLA // Jarmila Svobodová Ĺ... 128 // / SEXUÁLNÍ VÝCHOVA A JEJÍ PROBLÉMY // Vladimír Táubner...140 // £ MOŽNOSTI ALTERNATIVNÍ VÝCHOVY // Jarmila Svobodová...149 // K RODINA A VÝCHOVA DĚTÍ ŠKOLNÍHO VĚKU // Stanislav Střelec... 157 // VÝVOJ VZTAHŮ MEZI ŠKOLOU, RODINOU A VEŘEJNOSTÍ // Stanislav Střelec ...165 // K DÍTĚ VE SFÉŘE VLIVŮ SPOLEČENSKÉHO PROSTŘEDÍ // Dana Knotová...174 // K PEDAGOGICKÉ ASPEKIV KONCEPCE TRVALE UDRŽITELNÉHO ROZVOJE Hana Horká...179 // 5