Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 20.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
2.5 (hodnocen2 x )
(15.7) Půjčeno:157x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Portál, 2001
205 s., [8] s. obr. příl. : il. ; 23 cm

objednat
ISBN 80-7178-449-4 (brož.)
francouzština
Obsahuje terminologický slovník
Obsahuje bibliografii na s. 203-205
000050150
Obsah // Poděkování...11 // Předmluva...13 // Úvodem...13 // 1. Kresba - velká neznámá...15 // Proč právě kresba? ...15 // Jak to, že se ještě odvažujeme kreslit?...17 // Jak dítě kreslí?...18 // Pro dítě je obraz jazykem...18 // Když vás slova zradí ...19 // Kreslení beze slov...19 // 2. Vývoj kresby ...21 // Období „skvrn" ...21 // Stadium „čmáranic"...21 // Stadium „čárání" ...22 // Stadium „hlavonožců", univerzálních postav...23 // Rozkouskované tělo...24 // Kdy dítě začne kreslit samo sebe ...25 // Transparentnost ...25 // Transparentnost a zaostávání ve škole...25 // Sklápění...26 // Vizuální realismus ...27 // Kresba a jazyk...27 // 5 // 3. Kresba - nevědomé písmo...29 // Čára ...29 // Ponechávejme dítěti volnost ...30 // Změna původního záměru ...30 // Geometrie kresby ...31 // Čáry a city...32 // Význam vztažených rukou ... 33 // 4. Řeč barev ...35 // Symbolika kresby...35 // Řeč barev... 36 // Význam barev...37 // Test barev...38 // 5. Základní symbolika ...39 // Dům...39 // Domy dětí z rozvedených rodin ...40 // Dům dítěte z dětského domova ...41 // Strom a jeho vývoj ...42 // Zobrazení zvířat...43 // Hvězdy ...45 // Živly ...47 // Lze pomocí kresby odhalit enurézu? ...48 // Konstantní symboly...49 // Co dítě při kreslení vynechalo...50 // Bojím se, že o sobě řeknu příliš mnoho ...50 // 6. Lidská postava...53 // Postavy ...53 // Zobrazení hlavy a těla ...54
// Oblečení...56 // „Oblečené" postavy ...57 // Zmrzačené postavy ...58 // 7. Dítě a rodina...59 // Špatná matka...59 // Dítě kreslí svou rodinu...60 // Postoj dítěte k rodině...61 // Po dokončení obrázku...61 // Zvířecí rodiny...61 // Zvyšování a snižování hodnoty postav v „rodině"...62 // Otec ...63 // 6 // Matka... 63 // Sourozenci...64 // „Vymyšlení" sourozenci...64 // Identifikace subjektu ...65 // Kresba bytu...66 // 8. Kresba a inteligence ...67 // Testy intelektové výkonnosti...67 // Testy využívající kresbu...68 // Geometrická Ijcresba a inteligence ...70 // Některé argumenty proti testování inteligence kresbou...70 // 9. Kresba, špatný a dobrý prospěch ve škole...73 // Vzájemná neadaptovanost dítěte a školy...74 // Hlava v aktovce ...74 // Zuby malého A...75 // Role školního psychologa ...75 // Ukazatel zvaný špatný prospěch ...76 // Psychosomatické vyjádření potíží ve škole: opakované nevolnosti ... 76 // 10. Kresba a afektivita...79 // Afektivita a osobnost ...79 // „Senzorický a racionální" ...80 // Afektivita problémových dětí a špatných žáků...81 // Kresba a zdraví...81 // Kresba, dítě a úzkost ...82 // Zlý dvojník a kresba...82 // Kresbou k sebepoznání ...83 // Autoportrét...83 // 11. Kresba a sexualita ...85 // Oidipský komplex ...86 // Kresba rodiny... 87 // Test čmárání ...87 // Narcismus v kresbách dětí...88 // Masturbace a kresba...89 // Kresby dětí
s poruchami chování...89 // Sexuální sklony v dětských kresbách...90 // Kresba může být osvobozením a uvolněním...92 // 12. Kresba a psychoterapie...95 // Jednotlivé typy terapeutického vztahu...96 // Kresba a psychoanalýza...96 // 7 // 13. Uspořádání prostoru a jeho poruchy ...97 // Organizování prostoru...97 // Kresba a psychomotorické poruchy ...98 // Laterální dominance a specifické poruchy učení...100 // 14. Génius ve škole ...101 // Talent a humor v kresbě aneb když dítě pozoruje ...103 // Když byli géniové malí . ./...104 // Genialita duševně nemocrtych...104 // Génius ve škole, „vrozené a získané" ...105 // Co dítěti kreslení přináší ...106 // Helenina kreativita ...107 // Stvoření světa ...107 // Kresba umožňuje nalézt k dítěti cestu ...109 // 15. Kresby postižených dětí ...111 // Příčiny postižení...111 // Kresba smyslově postiženého dítěte...112 // Kresba dítěte s poruchou pohybové soustavy...114 // Kresba duševně postiženého dítěte ...116 // Když se dítě nakreslí takové, jaké je...121 // 16. Týrané děti ...123 // Podvýživa ...123 // Sexuální zneužívám ...124 // Jak interpretovat obrázek ...125 // Příklady interpretace...127 // 1. Dítě kreslí svou rodinu...129 // 2. Kresba a sexualita...151 // 3. Kresba a násilí...155 // 4. Kresba a lidská postava ... 163 // 5. Jak děti vidí lásku, válku a smrt ...173 // 6. Dítě vypráví. Scény ze života ...177
7. Nový projektivní test: Metoda Davido-CHaD...185 // Závěr ...193 // Epilog...195 // Slovníček odborných výrazů ...199 // Stručný seznam literatury...203 // 8

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC