Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.06.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
3 (hodnocen1 x )
(28.5) Půjčeno:57x 
BK
1. vyd.
Brno : Masarykova univerzita, 1994
185 s.

objednat
ISBN 80-210-0846-6 (brož.)
Bibliogr. s. 173-179
Kurikulum - pojetí pedagogické - srovnání mezinárodní - studie
000051416
ÚVOD ...9 // 1. CO JE TO KURIKULUM? ...13 // 1.1 Termín kurikulum v pedagogice ...14 // 1.2 Definice kurikula ...15 // 1.3 Pojem kurikulum v české pedagogice ...18 // 2. KONCEPCE KURIKULA ...21 // 3. TEORIE A VÝZKUMY KURIKULA ...29 // 3.1 Přehled trendů ve vývoji kurikulární teorie ...30 // 3.2 Přínos kurikulárního hnutí ...32 // 3.3 Kontext jako ústřední téma kurikulárních výzkumů- 43 // 4. KURIKULUM JAKO KOMPLEXNÍ PROBLÉM .. 51 // 5. PROMĚNY A TRENDY V KURIKULÁRNÍ // REALITĚ ...55 // 6. PŘÍPADOVÉ STUDIE ...63 // Případová studie I // ANGLIE: Národní kurikulum jako součást vzdělávací reformy ...65 // 1. Kontext ...65 // 1.1 Školský systém ...66 // 1.2 Systém zkoušek ...67 // 1.3 Vývoj kurikula v anglických školách ...67 // 1.4 Strategie kurikulární reformy ...69 // 2. Národní kurikulum a vzdělávací reforma ...70 // 3. Analýza dokumentů stanovujících národní kurikulum ...71 // 3.1 Nové charakteristiky skupin žáků ...71 // 3.2 Národní kurikulum ...72 // 3.3 Předmětová kurikula jako programy výuky ...74 // Případová studie 2 // SKOTSKO: Národní směrnice pro školní kurikulum ...81 // 1. Kontext ...81 // 1.1 Školský systém ...81 // 1.2 Kurikulární politika ...82 // 2. Transformace kurikulárního modelu a vytváření // národního rámce ...83 // 3. Hodnocení a diplomy na střední škole ...87 // 4. Současné kurikulum—stručná charakteristika ...88 // 4.1 Základní škola ...88 // 4.2 Střední škola ...89 // 5. Kurikulární dokumenty ...93 // 5.1 Základní dokumenty ...93 // 5.2 Deskripce 2 dokumentů ...94 // Případová studie 3 //
NIZOZEMSKO: Standardizované cíle jako prostředek // národní regulace kurikula ...103 // 1. Kontext ...103 // 2. Stručná charakteristika současného vzdělávacího // systému ...103 // 3. Pojetí kurikula a jeho proměny ...105 // 4. Vytváření společného základu středoškolského // vzdělávání ...110 // 4.1 Strategie transformačního procesu ...111 // 4.2 Hodnocení a analýza dokumentu // „Podstatné cíle“ ...114 // Případová studie 4 // BAVORSKO: Rekonstrukce kurikula pro gymnázium ...118 // 1. Kontext ...118 // 1.1 Školský systém a trendy jeho rozvoje ...119 // 2. Rekonstrukce kurikula bavorského gymnázia ...120 // 2.1 Cíle, priority a postupy rekonstrukce ...121 // 2.2 Analýza výsledného dokumentu ...121 // 6 // Případová studie 5 // NORSKO: Národní rámec kurikula jako projekt života // školy ...141 // 1. Kontext ...141 // 1.1 Vzdělávací politika ...141 // 1.2 Vývoj a charakteristika školského systému .141 // 2. Kurikulum norské školy ...146 // 2.1 Tradice a proměny kurikula ...146 // 2.2 Kurikulární politika ...147 // 3. Hodnocení žáků a škol ...149 // 4. Analýza kurikulárního Dokumentu ...149 // 4.1 Charakteristika Dokumentu ...149 // 4.2 Struktura Dokumentu ...151 // 4.3 Obsah Dokumentu ...152 // 7. PROMĚNY KURIKULA ČESKÉ ŠKOLY V PROCESU SPOLEČENSKÉ TRANSFORMACE ...163 // 7.1 Potřeba reformy kurikula? ...163 // 7.2 Charakter kurikula české školy ...164 // 7.3 Kurikulum české školy v prvním období // transformace ...166 // 7.4 Tendence a priority ...167 // ZÁVĚREČNÁ ROZVAHA ...171 // SEZNAM LITERATURY ...173 // PŘÍLOHY ...180 // Několik slov o autorce ...185

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC