Obsah // 1. Úvod 7 // 2. Co je konflikt? 11 // Vývoj názorů na konflikt 12 // Průběh konfliktu 16 // 3. Typy pracovních konfliktů 39 // Osobní konflikty 39 // Meziskupinové konflikty 45 // 4. Důsledky pracovních konfliktů 59 // Důsledky pracovních konfliktů pro pracovníky 59 // Důsledky pracovních konfliktů pro organizace 64 // 5. Zvládání mezilidských konfliktů 69 // Role při řešení konfliktů 75 // Úloha manažera 88 // V // 6. Úloha zprostředkovatelů při zvládání konfliktů 91 // Prostředník 93 // Typy rolí při zásahu do konfliktu zvenčí 97 // Zprostředkování jako metoda řešení problému 100 // 7. Šest kroků při zprostředkování konfliktů 109 // Oddělená setkání S aktéry konfliktu 112 // Úvodní setkání zúčastněných stran 129 // Výzva k návrhu řešení 139 // Strategické využívání přestávek 143 // Soustředění na objektivní skutečnosti, oblasti společného zájmu a společné cíle 150 // Souhlas zúčastněných stran s konkrétním postupem řešení 158 // 8. Závěr 165 // Dodatek: Zásady zvládání konfliktu 167 // Příloha: Konflikt a osobnostní typy 172 // Literatura 181 // 5