ÚVODEM 5 // I. SVĚTOVÝ NÁZOR A MLADÁ GENERACE (Josef Mužík) // Coje světový názor? // Potřeba jako kategorie světového názoru // U tváření hodnotových stanovisek // Generace otců a generace synů * // Kdo jsou „přátelé“ naší mládeže ve skutečnosti? // Životní jistoty — iluzorní nebo reálné? // Marxismus-leninismus jako světový názor // Principy výkladu vědeckého světového názoru // Poznámky // II. MARXIST1CKO-LENINSKÝ SVĚTOVÝ NÁZOR A KOMUNISTICKÁ VÝCHOVA MLADÉ GENERACE (Vladimír Grulich) // K marxisticko-leninské teorii světového názoru // Marxismus-leninismus — kvalitativně nový typ světového názoru // Komunistická výchova jako soustava a dialektická jednot jejích složek // Vědecký světový názor, jeho místo a úloha v systému komunistické výchovy // Poznámky // III. SOUČASNÉ ÚKOLY VE VÝCHOVĚ K VĚDECKÉMU SVĚTOVÉMU NÁZORU (Jiří Loukotka) // Marxisticko-leninský světový názor jako nástroj revoluční // přeměny světa // Ideologická orientace soudobého antikomunismu a úkoly konsolidace v oblasti světonázorové výchovy // Vědecký světový názor jako integrující faktor /v utváření socialističkého profilu člověka // Výchova k vědeckému ateismu jako nedílná součást světonázorové výchovy // Aktuální úkoly světonázorové výchovy ve školství a vědě // Světonázorová výchova a propagandistická a masově politická práce // Vedoucí úloha strany v oblasti světonázorové výchovy