Úvod ...7 // I. Proč více spolupráce do školy? ...9 // 1. Výbava pro život ...9 // 2. Člověk - bytost kooperativní ...11 // 3. Podstata učení je sociální ...13 // II. Současná škola a snaha o kooperaci ...17 // 1. Krátký pohled do historie ...17 // 2. Současná škola a skupinové vyučování ...18 // 3. Kooperativní výuka nerovná se skupinová práce ...21 // 4. Spolupráce žáků v tradičním modelu školy ...24 // 5. Typy uspořádání výuky: // kooperativní, kompetitivní, individualistické ...27 // Ш. Kooperativní model výuky ...31 // 1. Pojem kooperace ...31 // 2. Typy kooperace ...32 // 3. Kooperace a hledání nové školy ...34 // 4. Vrstevnické vztahy v modelu vyučování ...37 // 5. Znaky kooperativního učení ...39 // IV. Technologie kooperativní výuky ...41 // 1. Učební prostředí ...41 // 2. Cíle výuky ...42 // 3. Úkoly pro skupiny ...44 // 4. Úkoly pro různé vyučovací předměty ...48 // 5. Projekt jako specifický typ Skupinového úkolu ...49 // 6. Metody, techniky a strategie výuky ...53 // 7. Kooperativní hra ...62 // 8. Kooperativní dovednosti ...67 // 9. Řízení výuky ...70 // 10. Hodnocení činnosti ...91 // 11. Kooperativní skupiny mimo výuku (vrstevnické programy) 100 // 5 // V. Spolupráce učitelů ...101 // 1. Týmy vzájemné pomoci // - most od vzdělávání к praktickému užití ...101 // 2. Práce v týmech vzájemné pomoci ...103 // VI. Další náměty činností ...109 // Závěr ...143 // Literatura ...145