Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 11.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(2) Půjčeno:4x 
BK
V Praze : Melantrich, 1939
202 s. : il., noty, faksimile ; 27 cm

objednat
000054311
PŘEDMLUVA 9 // PRAMENY A LITERATURA // ČÁST I. NÁMĚT A TEXT // I. kapitola. Námět 17 // První pojetí Libušiny postavy. Kosmas. Marignola. Hájkova kronika. Divadelní hry o Libuši. Barokní opery. Herder. Zelenohorský Rukopis. Romantické básně a opery o Libuši. // II. kapitola. Doba 28 // Politické poměry v Rakousku. Počátek českého státoprávního boje. Smetanova loyalita a její proměna. Smetanův vztah k politickým poměrům domácím a rakouským. // III. kapitola. Josef Wenzig 34 // Osobnost Wenzigova. Dobový probabilismus. České projevy německým jazykem. Básnická individualita Wenzigova. Vlastenecký ráz Wenzigovy poesie. Koncepce Libušina proroctví. // IV. kapitola. Motivy básnického světa Wenzigova 48 // Rozpor bratří. Účast záhrobí. Dikční prvky. „Ujec“. Vliv Rukopisů. Poměr Libuše k RKZ. Vztah Wenzigova textu // k překladům RKZ. Fričův „Libušin soud“. Kolovrata Krakovského „Libuše“. // V. kapitola. Styky Josefa Wenziga s Bedřichem Smetanou 64 // Založení Umělecké Besedy. Smetana o tom, jak dostal text Libuše. Časové určení vzniku textu Libuše. Dodatek scény u mohyly. Překlady Ervina Špindlera. Osud textu a překladu. // VI. kapitola. Poměr textu Wenzigova a Špindlerova překladu 77 // Způsob Špindlerova překladu. Námitky proti textu. Smetanova úprava závěru scény u mohyly. Zhodnocení Wenzigova textu. // ČÁST II. HUDBA 95 // I. kapitola. Smetanův vztah k námětu a textu 97 // Způsob Smetanovy vokální komposice. Smetanův poměr k jazyku. Spojitost textu a hudby. Smetana odmítá padělání. Vznik melodické novosti z ducha řeči. // II. kapitola. Před komposicí Libuše 109 // Lístek do památníku G-dur a jeho použití v Libuši. „Robertu Schumannovi“. Zápisník motivů. Slavnostní předehra C-dur. Hudba k živému obrazu Libušin soud. //
III. kapitola. Smetanova operní komposice 124 // Způsob Smetanova skizzování. Proměny deklamačního duktu. // IV. kapitola. Velká skizza k Libuši 132 // Časový poměr skizz. Velká skizza. Analysa motivická. // V. kapitola. Počátek vlastní komposice 157 // Časové určení konce první skizzy. Vznik předehry. Inspirace // dobou a politickou situací. Hodnocení dosavadních skizz. Druhá a třetí skizza. Problém postavy Krasavy. // VI. kapitola. Proroctví 173 // Císařské reskripty. Konec nadějí na korunovaci a změna Smetanova vztahu glorifikačního. Nebezpečí konvence. Volba starších motivů hudebních. Srodnost Smetanovy invence. Dokončení Libuše. // VII. kapitola. Partitura 183 // Rozsah partitury. Její vzezření. Revise partitury. Opravy chyb a dodatky. Souvislost korektur se vznikem klavírního výtahu. // VIII. kapitola. Smetanův osobní poměr k Libuši 189 // Náměty nových oper v době komposice Libuše. Lumír. Vlasta. Viola. Smetanovy pozdní revise díla. Shakespearovské reminiscence. Vědomí velkosti životního díla. // REJSTŘÍK 197 // OBRAZOVÉ PŘÍLOHY: // 1. Josef Wenzig 25 // 2. Bedřich Smetana 105 // 3. Faksimile Libušiny modlitby z velké skizzy 137 // 4. Faksimile prvé strany druhé skizzy 161
(OCoLC)16650358
cnb000804202

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC