Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 20.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(7.3) Půjčeno:58x 
BK
Vyd. 2.
Praha : Argo, 2007
227 s. ; 22 cm

objednat
ISBN 978-80-7203-892-3 (váz.)
italština
Přeloženo z italštiny
Obsahuje bibliografii na s. 213-223, bibliografické odkazy a rejstřík
Část. souběžný latinský text
000055254
OBSAH // 1. ÚVOD 7 // 2. STŘEDOVĚKÉ ESTETICKÉ CÍTĚNÍ 13 // 2.1 Estetické zájmy středověkých lidí 13 // 2.2 Mystikové 15 // // 2.3 Sběratelství 24 // 2.4 Užitečnost a krása 29 // 3. KRÁSNO JAKO TRANSCENDENTÁLIE 31 // 3.1 Estetické nazírání vesmíru 31 // 3.2 Transcendentálie. Filip Kancléř 34 // 3.3 Komentáře ? Pseudo-Dionysiovi 36 // // 3.4 Vilém z Auvergne a Robert Grosseteste 37 // // 3.5 „Summa fratris Alexandri“ a Bonaventura 39 // // 3.6 Albert Veliký 41 // 4. PROPORČNÍ ESTETICKÉ TEORIE 45 // 4.1 Antická tradice 45 // 4.2 Hudební estetika 46 // // 4.3 Ghartreská škola 50 // 4.4 „Homo quadratus“ 52 // // 4.5 Proporce jako umělecká norma 55 // 5. SVĚTELNÉ ESTETICKÉ TEORIE 61 // 5.1 Záliba v barvě a světle 61 // 5.2 Optika a perspektiva 65 // // 5.3 Světelná metafyzika: Grosseteste 67 // // 5.4 Bonaventura 69 // 6. SYMBOL A ALEGORIE 72 // 6.1 Symbolický vesmír 72 // 6.2 Nerozlišenost symbolismu a alegorismu 77 // 6.3 Metafyzická pansemióza 80 // // 6.4 Biblický alegorismus 84 // 6.5 Encyklopedický alegorismus 89 // 6.6 Univerzální alegorismus 93 // // 6.7 Umělecký alegorismus 95 // 6.8 Tomáš Akvinský // a zánik alegorického vesmíru 99 // 7. PSYCHOLOGIE A GNOZEOLOGIE // ESTETICKÉHO NAZÍRÁNÍ 107 // 7.1 Subjekt a objekt 107 // 7.2 Estetický cit 108 // // 7.3 Psychologie nazírání 111 // 7.4 Estetické nazírání u Tomáše // Akvinského 113 // 8. TOMÁŠ AKVINSKÝ A ESTETIKA // ORGANISMU 118
8.1 Forma a substance 118 // 8.2 „Proportio“ a „integritas“ 120 // // 8.3 „Claritas“ 127 // 9. ROZVOJ A KRIZE ESTETIKY ORGANISMU 129 // 9.1 Ulrich ze Štrasburku, Bonaventura a Raimund Lullus 129 // // 9.2 Jan Duns Scotus, Vilém Ockham a lidské individuum 131 // // 9.3 Němečtí mystikové 136 // 10. RŮZNÉ TEORIE UMĚNÍ 138 // // 10.1 „Ars“ jako teorie 138 // 10.2 Ontologie umělecké formy 141 // // 10.3 Svobodná a služebná umění 143 // 10.4 Krásná umění 145 // // 10.5 Druhy poetiky 149 // 11. UMĚLECKÁ INVENCE A DŮSTOJNOST // UMĚLCE 152 // 11.1 „Infima doctrina“ 152 // 11.2 Básník „theologus“ 153 // // 11.3 Exemplární idea 155 // 11.4 Intuice a cit 159 // // 11.5 Nová důstojnost umělce 162 // 11.6 Dante a nové // pojetí básníka 164 // 12. PO SCHOLASTICE 172 // 12.1 Praktický středověký dualismus 172 // 12.2 Struktury středověkého myšlení 174 // 12.3 Estetika Mikuláše // Kusánského 179 // 12.4 Novoplatonský hermetismus 184 // // 12.5 Astrologie versus prozřetelnost 190 // // 12.6 Sympatetičnost versus „proportio“ 192 // // 12.7 Talisman versus modlitba 195 // 12.8 Estetika jako životní norma 197 // 12.9 Umělec a novy výklad textů // a světa 200 // 12.10 Závěry 202 // POZNÁMKY 207 // PRAMENY A LITERATURA 213 // REJSTŘÍK 225
(OCoLC)189426527
cnb001727270

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC