Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 27.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

Moderní pedagogika (@@20120925-07:52:19@@) -- 
0 (hodnocen0 x )
(52) Půjčeno:156x 
BK
Vyd. 1.
Brno : Barrister & Principal, 2007
186 s. : il., mapy, grafy ; 23 cm

objednat
ISBN 978-80-87029-12-1 (brož.)
Obsahuje tabulky
Bibliografie na s. 179-180, rejstřík, biografie
Školy střední - metody vyučovací - Česko - příručky metodické
000056288
OBSAH // Úvodní slovo 11 // Předmluva 13 // Úvod 15 // 1 Pojetí výuky 17 // 1.1 Klasická vyučovací hodina 18 // 1.2 Výuka vedená nebo doplněná o aktivizační metody výuky 26 // 1.3 Kombinace tradiční vyučovací hodiny a aktivizační výuky 27 // 2 Přístup a vztah učitele ? výuce 29 // 2.1 Přístup učitele ? předmětu a ke studentům 30 // 2.2 Přístup ředitelstvi školy ? zavádění aktivizačních metod 32 // 2.3 Didaktické pomůcky a technika 33 // 3 Přístup a vztah žáka ? předmětu, ? učiteli // ? ? novým metodám výuky 35 // 3.1 Zavádění aktivizačních metod na střední škole 36 // 3.2 Vliv aktivizačnich metod na třídní kolektiv 37 // 3.3 Zneužití aktivizačních metod z pozice studentů 37 // 4 Cíle aktivizační výuky 39 // 4.1 Východisko pro zavádění aktivizačních metod 41 // 4.2 Důvody zavádění aktivizačních metod 42 // 4.3 Neomezenost aktivizačních metod 42 // 4.4 Další vedlejší efekty aktivizační výuky 43 // 5 Možné problémy se zaváděním aktivizačních metod // ve školní výuce na středních školách 49 // 5.1 Překážky na straně učitele 50 // 5.2 Překážky u studentů 50 // 5.3 Překážky na straně vedení školy 50 // 5.4 Překážky materiální a technické povahy 50 // 5.5 Překážky časové a organizační 51 // 5.6 Překážky finanční 51 // PRAKTICKÉ VYUŽITÍ AKTIVIZAČNÍCH METOD VE VÝUCE // 6 Tvorba, přizpůsobování, zavádění a vlastní realizace // aktivizačních
metod 53 // 6.1 Jak postupovat při vytváření aktivizační metody 54 // 7 Praktické rady a doporučení při realizaci vyučování pomocí // aktivizačních metod 51 // 7.1 Pozornost studentů a její obnovení s využitím aktivizace 58 // 7.2 Zkušenosti s reakcí studentů na aktivizační metody 58 // 7.3 Zapojení všech studentů do výuky realizované s využitím aktivizačních // metod 60 // 7.4 Objevování objeveného a učení se ze zkušeností jiných 61 // 8 Technika rozdělování studentů do skupin, do pracovních // a soutěžních týmů 63 // 8.1 Náhodné rozdělování 63 // 8.2 Cílené rozdělování 64 // 8.3 Týmová práce 65 // 8.4 Týmové role 66 // 8.5 Další faktory, které mohou hrát roli při rozdělování do skupin 66 // 9 Vybírání dobrovolníků 69 // 9.1 Reakce studentů na výběr dobrovolníků 70 // 10 Zásady dobré prezentace, prezentační techniky 73 // 10.1 Zásady prezentace 74 // 10.2 Nejčastější nedostatky ústní prezentace 75 // 10.3 Zásady písemné prezentace 76 // Písemný projev (podpora) během prezentace / Materiály předávané // před prezentací, během ní nebo na jejím konci // 11 Aktivizační metody 81 // 11.1 Členění aktivizačních metod 81 // 11.2 Prohlémové vyučování 82 // Porovnání problémové výuky s výukou frontální / Postup řešení problémových úloh / Skupinové řešení problému / Individuální řešení problému / Analýza případové studie / Metody heuristické
/ Metoda // černé skříňky / Metoda konfrontace / Paradoxy / Úlohy na předvídání // 11.3 Hry 94 // Metodická příprava hry /Didaktické hry /Neinterakční hry /Interakční // hry / Ekonomické hry // 11.4 Diskusní metody 101 // Průběh diskusních metod / Příklady diskusních otázek /Brainstorming / Brainwriting/Diskuse ve spojení s přednáškou /Řetězová diskuse / // Diskuse na základě tezí / Diskuse na základě předneseného referátu // OBSAH // posluchače / Diskuse jako samostatná vyučovací jednotka / // Panelová diskuse / Diskuse v malých skupinách / Gordonova metoda / Phillips 66 / Hobo metoda / Metoda cílených otázek / Metoda konsenzu // 11.5 Situační metody 121 // Rozborové metody / Metody konfliktních situací / Metoda incidentu / // Metoda postupného seznamování s případem / Bibliografické metody // 11.6 Inscenační metody 126 // Význam a přínos inscenačních metod / Příprava inscenačních metod / Strukturní inscenace / Nestrukturní inscenace / Role pozorovatelů / Mnohostranné hraní rolí // 11.7 Speciální metody 134 // Balík došlé pošty / Metoda cvičení ve vnímavosti /Projektová výuka / Icebreakers // 12 Souhrnný přehled aktivizačních metod 141 // 13 Praktické rady pro vytváření metodických listů 145 // 13.1 Doporučené náležitosti metodického listu popisujícího možnosti // využití aktivizační metody 146 // 13.2 Doporučené náležitosti metodického listu „ušitého na míru“
konkrétní // výukové hodině 148 // 14 Ukázky metodických li$tů aktivizačních metod 151 // 15 Návrh bodového systému pro potřeby střední školy 163 // 16 Vědomostní kvíz na téma aktivizační metody 167 // Závěrečné slovo autorů 176 // Seznam odborné a použité literatury 179 // Seznam použitých boxů 181 // Seznam tabulek a obrázků 184 // Rejstřík 185

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC