Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(11) Půjčeno:22x 
BK
Praha : Česká akademie věd a umění, 1946
195 s.,[86] s.obr.příl. : il.

Stud.: C19508
objednat
Obsahuje ilustrace, autorovu fotografii na frontispise, předmluvu, úvod, rejstříky, seznam vyobrazení
Bibliografie: s. 193
Malířství české - husitství - r. 1400-1450 - publikace obrazové
000057186
Předmluva // I. Historický úvod // 1. Vnější předpoklady // Politická situace (9). Obrazoborectví (10). Matěj z Janova (10). Husitští kazatelé (11). Lidové hnutí (12). Charakter českého obrazoborectví (12). Husitské // války (13). Poměr Prahy k obrazům (13). Důsledné obrazoborectví (15). Kolem kompaktát (16). Souhrn (17). 2. Podmínky vnitřní // Souvislost mezi myšlenkovým prouděním doby a uměním (17). Universita // a realismus za doby Václava IV. (18). Lidová mystika (18). Myšlenka obrazoborectví (18). Protohumanismus (18). Mystika a malířství (19). Humanismus // a malířství (19). Nový obsah umění (20). Třeboňský oltář (21). Kolem 1400 (21). Katharse před katastrofou (21). Zásahy z ciziny (22). II. Kořeny slohu a jeho rozvoj // 1. Epitaf Jana z JeřenS, principy nového slohu a pokus o výklad jeho // původu // Epitaf Jana z Jeřeně (23). Slohový rozbor (24). Vznik slohu (24). Knižní // miniatury (24). Václavské rukopisy (25). Francouzské vlivy (26). Ostatní // země (28). Význam plastiky (29). Francouzský rodokmen sochařského slohu (30). Podíl Čech (31). Poměr k malířské tradici (32). Mistr třeboňského oltáře (32). Theodorikovský sloh (33). Doklad v miniaturách (34). Zbraslavská // kronika (34). Kodex Jana z Jenštejna a jiné rukopisy (35). Souhrn (36). 2. Rozvoj českého formalistického slohu kolem 1400 // Bolestná P. Maria církvická (37). Deska z Dubečka (38). Madona svatovítská (39). Sedící Madona z Jindřichova Hradce (41). Madona Inářská (41). Madona ze Zlaté Koruny (42). Kapucínský cyklus (42). Archa z Roudnice (45). Prostor (46). Sloh (46). Souvislosti (47). Slohový rozklad (48). Ostatní obrazy (49). III. Vrstva archy rajhradské // 1. Archa rajhradská, rozbor // Rekonstrukce a program (54). Provenience (56).
Podíl rukou (57). Mistr dílny (58). Ikonografie (58). Linie a draperie (62). Zvrat slohový (62). Současná // knižní malba (62). Dvojí styl (63). Typika (63). Prostor (64). Komposice (65). Dílčí realismus (66). Narrativnost (66). Datování (67). Ostatní obrazy archy (68). Ikonografie (68). Sloh (69). 2. Umělecké prameny a směr mistra rajhradské archy // Prameny (72). Mistr třeboňského oltáře (72). Cizí vlivy franko-vlámské (73). Prostřednictví miniatur (74). České miniatury pod franko-vlámským vlivem (74). Hranice (77). Ikonografie (77). Mimofrancouzské vlivy (77). Závěr (78). 3. Ostatní současná tvorba // Roztříštěná produkce (79). Dva základní proudy (79). Proud konservativní (80). Madona svatotomášská (80). Assumpta Lannova (81). Barbora strahovská italská (83). Klečící anděl z Kostelce (83). Proud pokrokový (83). Adorace budějovická (84). Madona z Joštova špitálu (87). Klanění Tří králů ze Želnavska (88). Souhrn (89). IV. Skupina Madony vyšebrodské // 1. Madona vyšehradská // Nový slohový stupeň (90). Madona vyšebrodská (90). Střední obraz (90). Rámové obrázky (91). Typika a kolorit (92). Tradice (93). Bojovnost (94). Datování (94). Historické umístění (95). Souhrn (95). Reinighausova archa (96). Dílenský původ (96). Slohový rozbor (97). Obsah (98). Rustikalisace (99). Tradice (100). Gelenhausenský kodex (100). Datování (101). Souhrn (102). 2. Madona vratislavská // Madona vratislavská (103). Ikonografie (103). Sloh (104). Poměr mistrů (104). Datování (105). Mistr (106). Deska z Náměště (107). Dílenská příslušnost (108). Obsah (109). Datování (111). Osobnost mistrova (112). Souhrn (114). 3. Škola a okruh // Votivní oltář z Hýrova (114). Sloh (115). Datování (115). Souhrn (117). Archa ze Zátoně (117). Ikonografie (118).
Slohové souvislosti (118). Lidovost (119). Malíř (120). Datování (121). Souhrn (121). Celkový souhrn (122). V. Ostatní desky doby husitské // 1. Rozptýlené konzervatívni práce // Madona doudlebská (124). Přední strana (125). Zadní strana s Adorací (125). Prostor (126). Kresba (127). Narrativnost (127). Datování (128). Archa ze Svaté Majdaleny (129). Rekonstrukce a ikonografie (131). Dílenský původ (132). Sloh (133). Datování (134). Souhrn (134). Madona u Alžbětinek (135). Madona kamenoújezdská (136). Bolestná P. Marie z Kreuzberku (136). Datování (136). Zadní strana desky (137). 2. Rakouské vlivy // Archa s Nesením kříže z Vyššího Brodu (138). Ikonografie (138). Rekonstrukce a provenience (139). Sloh (140). Rakouské vlivy (140). Blanky (142). České základy (143). Sloučení (144). Datování (144). Zvěstování // z Vyššího Brodu (144). České prvky (145). Cizí složky (145). Souhrn (146). Ukřižování ze Skalice (147). Datování (148). Souhrn (149). VI. Archa svatojakubská... // Situace (151). Cyklus mariánský (152). Jakubský cyklus (152). Rekonstrukce (154). Provenience (156). Podíl rukou (157). Mistr dílny (157). Klanění Tří králů (157). Obětování v chrámu (158). Zvěstování P. Marie (159). Slohový původ (159). Datování (161). Pomocník na mariánském cyklu (162). Ikonografie (162). Sloh (163). Poznámky k datování (164). Malíř // jakubské legendy (164). Linie a draperie (165). Typika (166). Prostor (167). Obsah (169). Datování (170). Poměr rukou (172). Umístění (173). Madona anglického krále (174). Souhrn (175). Závěr // Rejstříky // I. Jmenný rejstřík // II. Rejstřík studijního materiálu // III. Rejstřík ikonografický // Seznam vyobrazení // Literatura a zkratky
cnb000500379

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC