Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 11.02.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(5) Půjčeno:10x 
BK
2., přepracované a rozšířené vyd.
Praha : Grada, 2001
475 s. : il.

objednat
ISBN 80-247-9069-6 (váz.)
Obsahuje tabulky, grafy, diagramy, bibliografické citace, úvod, rejstřík
Podniky - řízení a organizace - příručky
000057915
Úvod 11 // 1 Založení podniku 17 // 1.1 Úvod 17 // 1.2 Činnosti související se založením podniku 20 // 1.3 Volba právni formy podniku 23 // 1.3.1 Hlavní kritéria rozhodování o volbě právni formy 23 // 1.3.2 Charakteristika nejdůležitějších právních forem podnikání 29 // 1.4 Postup při zakládání podniku 31 // 1.4.1 Živnost 31 // 1.4.2 Postup při založení obchodní společnosti 34 // 1.5 Zakladatelský rozpočet 36 // Literatura 40 // 2 Majetková a kapitálová výstavba podniku 41 // 2.1 Co rozumíme majetkovou strukturou podniku 41 // 2.2 Co to je kapitálová struktura podniku a na čem závisí 45 // 2.2.1 Vlastní kapitál je základem podnikání 46 // 2.2.2 Bez cizího kapitálu se obejde málokterý podnik 48 // 2.2.3 Co to je optimální kapitálová struktura? 52 // 2.3 Rozvaha-obraz o majetkové a kapitálové struktuře podniku 55 // 2.4 Jak oceňujeme majetek podniku? 56 // 2.5 Jak oceňujeme dluhy (pasiva) podniku? 58 // 2.6 Oceňování podniku jako celku 59 // 2.7 Oceňování a inflace 62 // 2.8 Restrukturalizace podniku - cesta ke zvýšení jeho hodnoty 63 // Literatura 66 // 3 Výnosy, náklady, hospodářský výsledek 67 // 3.1 Vztahmezivýnosy, náklady a hospodářským výsledkem 67 // 3.2 Tržby 69 // 3.3 Náklady 73 // 3.3.1 Pojetí nákladů 73 // 3.3.2 Klasifikace nákladů 74 // 3.3.3 Evidence nákladů 77 // 3.3.4 Manažerské pojetí nákladů 78 // 3.3.5 Variabilní a fixní náklady 80 // 3.3.6 Nákladové funkce 84 // 3.3.7 Metody odhadu fixních nákladů (stanovení nákladových funkcí) 87 // 3.3.8 Plánování nákladů a kontrola 923.3.9 Kalkulace nákladů 94 // 3.3.10 Rozpočty 119 // 3.3.11 Globální metody plánování a rozboru nákladů 124 // Literatura 127 // 4 Zisk a vztahy mezi základními ekonomickými veličinami podniku 129 // 4.1 Úloha zisku v podnikání 129 //
4.2 Vztahy mezi ziskem, objemem výroby, cenou a náklady 131 // 4.3 Stanovení limitu variabilních a fixních nákladů a limitu ceny 137 // 4.4 Výběr optimální varianty 142 // 4.5 Stanoveníbodu maximálního zisku 145 // 4.6 Provozní páka 147 // 4.7 Analýza bodu zvratu pomocí peněžních toků (Cash Break Even Analysis) 149 // Literatura 151 // 5 Inovace a marketing 153 // 5.1 Inovační procesy v podniku 153 // 5.1.1 Invence - inovace - imitace 153 // 5.1.2 Kvalitativní a kvantitativní stránka inovačního procesu 154 // 5.1.3 Efektivnost inovací 160 // 5.1.4 Organizační stránka inovačního procesu 161 // 5.2 Marketing 162 // 5.2.1 Podstata marketingu 162 // 5.2.2 Strategická východiska marketingového přístupu 162 // 5.2.3 Marketingový mix 168 // 5.2.4 Marketingová logistika 182 // 5.2.5 Podněcování odbytu (komunikační mix, propagace) 183 // Literatura 188 // 6 Nákup 189 // 6.1 Funkce, základní úkoly a klasifikace průmyslových výrob 189 // 6.1.1 Základní funkce a úkoly 189 // 6.1.2 Klasifikace a charakteristika průmyslových výrobků jako předmětu nákupu 192 // 6.2 Nákupní marketingový mix 196 // 6.2.1 Informační a komunikační nákupní mix 197 // 6.2.2 Výrobkový nákupní mix a mix služeb 199 // 6.2.3 Cenový a kontraktační mix 200 // 6.2.4 Logistický a dodávkový mix 201 // 6.3 Organizace a řízení nákupních činností 202 // 6.3.1 Funkce a postavení nákupu 202 // 6.3.2 Vnitřní dělba práce v nákupu 205 // 6.4 Formy, metody a postupy při řízení nákupního procesu 206 // 6.4.1 Nákupní rozhodovací proces 207 // 6.4.2 Aktivity nákupu při realizaci nákupního procesu 2096.4.3 Kreativita jako součást nákupního managementu 211 // 6.4.4 Komunikace jako dominantní předpoklad úspěšného nákupního marketingového managementu 212 // 6.5 Nákupní výzkum trhu a volba dodavatele 214 //
6.5.1 Nákupní výzkum trhu 214 // 6.5.2 Výběr dodavatele 215 // 6.5.3 Hledání nových nákupních příležitostí 218 // 6.6 Predikce budoucích potřeb 219 // 6.7 Manažerské aktivity při operativním řízení nákupu 224 // 6.7.1 Konkrétní manažerské aktivity 224 // 6.7.2 Základní komunikační aktivity s dodavatelem při operativním a taktickém řízení nákupu 225 // 6.7.3 Sledování a hodnocení výkonů dodavatele 226 // 6.8 Řízení zásob 229 // 6.8.1 Podstata, úkoly a nástroje řízení zásob 229 // 6.8.2 Optimalizace zásob 231 // 6.8.3 Stanovení pojistné zásoby 236 // 6.8.4 Praktická implementace modelu řízení zásob 237 // 6.8.5 Moderní přístupy к řízení zásob 239 // 6.9 Strategické řízení nákupu 243 // 6.9.1 Obsah a tvorba strategie nákupu 244 // Literatura 252 // 7 Výroba 253 // 7.1 Co rozumíme výrobou? 253 // 7.2 Co, jak a pro koho vyrábět 254 // 7.3 Plánování výroby 254 // 7.4 Výrobní kapacita 259 // 7.5 Produktivita 268 // 7.5.1 Produktivita práce 268 // 7.5.2 Celková produktivita (produktivita souhrnu faktorů) 273 // 7.5.3 Nové podnikové systémy 278 // Literatura 282 // 8 Investiční činnost 285 // 8.1 Úvod 285 // 8.2 Makroekonomické a podnikové pojetí investic 285 // 8.2.1 Makroekonomické pojetí investic 285 // 8.2.2 Podnikové pojetí investic 286 // 8.3 Plánování investic a klasifikace investičních projektů 288 // 8.3.1 Plánování investic 288 // 8.3.2 Jak klasifikujeme investiční projekty 290 // 8.4 Klasifikace investic v podniku 291 // 8.5 Zdroje financování investic 2928.6 Hodnocení efektivnosti investic 295 // 8.6.1 Podstata a postup 295 // 8.6.2 Určení kapitálových výdajů 296 // 8.6.3 Odhad budoucích peněžních příjmů 297 // 8.6.4 Určení podnikové diskontní míry 301 // 8.6.5 Výpočet současné hodnoty očekávaných peněžních příjmů (cash flow) 303 ///
8.7 Metody hodnocení efektivnosti investic 305 // 8.7.1 Metoda výnosnosti (ziskovosti, rentability) investic 306 // 8.7.2 Metoda doby splacení 307 // 8.7.3 Metoda čisté současné hodnoty 309 // 8.7.4 Metoda vnitřního výnosového procenta 311 // 8.7.5 Metoda volného cash flow 312 // 8.7.6 Ekonomická přidaná hodnota EVA v hodnocení investičních projektů 313 // 8.8 Leasing 314 // 8.9 Porovnávání investičních variant 318 // 8.9.1 Výběr ze zaměnitelných vzájemně se vylučujících variant 318 // 8.9.2 Výběry investičních možností-stanovení pořadí akcí 323 // 8.10 Investiční riziko 323 // 8.11 Portfolio 328 // 8.12 Investice do cenných papírů 328 // Literatura 333 // 9 Financování podniku 335 // 9.1 Co rozumíme financováním a jaké jsou úkoly finančního managementu 335 // 9.2 Jaké druhy financování podniku známe 337 // 9.3 Běžné (krátkodobé) financování 338 // 9.3.1 Jak určíme výši oběžného majetku? 340 // 9.3.2 Věcné řízení oběžného majetku 343 // 9.3.3 Jakými způsoby financujeme oběžný majetek 345 // 9.3.4 Co je zdrojem krátkodobého financování? 346 // 9.4 Řízení cash flow 347 // 9.4.1 Co to je cash flow a jaký má význam 347 // 9.4.2 Jak zjistíme cash flow 350 // 9.5 Finanční analýza - základ finančního řízení 354 // 9.5.1 Postup analýzy 354 // 9.5.2 Poměrové ukazatele a komparativní analýza 356 // 9.5.3 Trendová analýza 366 // 9.5.4 Pyramidová soustava finančních ukazatelů 367 // 9.5.5 Fundamentální a technická finanční analýza 368 // 9.5.6 Mezipodnikové srovnávání 368 // 9.5.7 Grafická analýza (spider graf) 369 // 9.6 Finanční plánování 371 // 9.7 Finanční řízení za krize podniku 373 // Literatura 383 // 10 Sdružování podniků. Internacionalizace podnikových činností. Společné a nadnárodní podniky 385 //
10.1 Sdružování podniků 385 // 10.1.1 Koncentrace a kooperace 385 // 10.1.2 Fúze a akvizice 389 // 10.1.3 Strategické aliance 390 // 10.2 Internacionalizace podnikových činností 392 // 10.3 Společné a nadnárodní podniky 395 // 10.3.1 Společné podnikání bez kapitálové spoluúčasti 395 // 10.3.2 Společné podnikání s kapitálovou spoluúčastí 397 // 10.3.3 Joint ventures (podniky se zahraniční majetkovou účastí) 399 // 10.3.4 Nadnárodní podniky 401 // Literatura 404 // 11 Rozbory, controlling, interní audit 405 // 11.1 Rozbor výkonnosti podniku 405 // 11.1.1 Význam rozboru pro řízení 405 // 11.1.2 Metody rozboru 405 // 11.1.3 Předpoklady rozboru 406 // 11.1.4 Ukazatele 407 // 11.1.5 Soustavy ukazatelů 408 // 11.1.6 Postup rozboru finanční výkonnosti podniku 411 // 11.2 Controlling 412 // 11.2.1 Controlling, podstata, vývoj, funkce 412 // 11.2.2 Základní controllingové aktivity a nástroje 414 // 11.2.3 Organizační začlenění controllingu 415 // 11.3 Interní audit 417 // 11.3.1 Podstata interního auditu 417 // 11.3.2 Rozdíly mezi interním a externím auditem 419 // 11.3.3 Vnitřní podniková kontrola a interní audit 421 // 11.3.4 Controlling a interní audit 423 // 11.3.5 Risk management a interní audit 423 // 11.3.6 Self auditing (Control Self-Assessment) 423 // 11.3.7 Začlenění interního auditu do organizační struktury podniku 424 // 11.3.8 Výbor pro audit 425 // 11.3.9 Typy interního auditu 425 // Literatura 429 // 12 Sanace a zánik podniku 431 // 12.1 Sanace 431 // 12.2 Zánik podniku 437 // 12.2.1 Vymezení základních pojmů 437 // 12.2.2 Zrušení a zánik obchodních společností 438 // 12.2.3 Zrušení a zánik akciové společnosti bez likvidace 44012.2.4 Likvidace společnosti 442 // 12.2.5 Prohlášení konkurzu 445 // 12.2.6 Nucené vyrovnání 448 // Literatura 453 // Vysvětlivky 455 // Rejstřík 467

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC