Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 11.02.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(6) Půjčeno:18x 
BK
3., přepracované a aktualizované vyd.
Praha : Grada, 2005
466 s. : il.

objednat
ISBN 80-247-0515-X (váz.)
Obsahuje ilustrace, tabulky, diagramy, bibliografické citace, seznam autorů se stručnými biografiemi, úvod, rejstřík
Management - příručky
Podniky - řízení a organizace - příručky
000057916
O autorech 11 // Úvod 13 // 1 Založení podniku 19 // 1.1 Úvod 19 // 1.2 Činnosti související se založením podniku 22 // 1.3 Volba právní formy podniku 24 // 1.3.1 Hlavní kritéria rozhodování o volbě právní formy 24 // 1.3.2 Charakteristika nejdůležitějších právních forem podnikání 29 // 1.4 Postup při zakládání podniku 31 // 1.4.1 Živnost 31 // 1.4.2 Postup při založení obchodní společnosti 34 // 1.5 Zakladatelský rozpočet 36 // Literatura 40 // 2 Majetková a kapitálová výstavba podniku 41 // 2.1 Co rozumíme majetkovou strukturou podniku? 41 // 2.2 Co toje kapitálová struktura podniku a na čem závisí 45 // 2.2.1 Vlastní kapitál je základem podnikání 46 // 2.2.2 Bez cizího kapitálu se obejde málokterý podnik 48 // 2.2.3 Co je optimální kapitálová struktura? 52 // 2.3 Rozvaha-obraz o majetkové a kapitálové struktuře podniku 55 // 2.4 Jak oceňujeme majetek podniku? 56 // 2.5 Jak oceňujeme dluhy (pasiva) podniku? 58 // 2.6 Oceňování podniku jako celku 60 // 2.7 Oceňování a inflace 62 // 2.8 Restrukturalizace podniku-cesta ke zvýšení jeho hodnoty 63 // Literatura 66 // 3 Výnosy, náklady, hospodářský výsledek 67 // 3.1 Vztahmezi výnosy, náklady a hospodářským výsledkem 67 // 3.2 Tržby 69 // 3.3 Náklady 73 // 3.3.1 Pojetí nákladů 73 // 3.3.2 Klasifikace nákladů 74 // 3.3.3 Evidence nákladů 77 // 3.3.4 Manažerské pojetí nákladů 78 // 3.3.5 Variabilní a fixní náklady 80 // 3.3.6 Nákladové funkce 833.3.7 Metody odhadu fixních nákladů (stanovení nákladových funkcí) 86 // 3.3.8 Plánování nákladů a kontrola 91 // 3.3.9 Kalkulace nákladů 93 // 3.3.10 Rozpočty 117 // 3.3.11 Globální metody plánování a rozboru nákladů 122 // Literatura 124 // 4 Zisk a vztahy mezi základními ekonomickými veličinami podniku 127 // 4.1 Úloha zisku v podnikání 127 //
4.2 Vztahy mezi ziskem, objemem výroby, cenou a náklady 129 // 4.3 Stanovení limitu variabilních a fixních nákladů a limitu ceny 135 // 4.4 Výběr optimální varianty 140 // 4.5 Stanovení bodu maximálního zisku 142 // 4.6 Provozní páka 144 // 4.7 Analýza bodu zvratu pomocípeněžních toků (Cash Break Even Analysis) 146 // Literatura 148 // 5 Inovace a marketing 149 // 5.1 Inovační procesy v podniku 149 // 5.1.1 Invence - inovace - imitace 149 // 5.1.2 Kvalitativní a kvantitativní stránka inovačního procesu 150 // 5.1.3 Efektivnost inovací 156 // 5.1.4 Financování inovačního procesu 157 // 5.1.5 Organizační stránka inovačního procesu 159 // 5.2 Marketing 160 // 5.2.1 Podstata marketingu 160 // 5.2.2 Strategická východiska marketingového přístupu 161 // 5.2.3 Marketingový mix 167 // 5.2.4v Marketingová logistika 180 // 5.2.5 Podněcování odbytu (komunikační mix, propagace) 181 // 5.2.6 Marketingový controlling a audit 183 // Literatura 187 // 6 Nákup 189 // 6.1 Funkce, základní úkoly a klasifikace průmyslových výrob 189 // 6.1.1 Základní funkce a úkoly 189 // 6.1.2 Klasifikace a charakteristika průmyslových výrobků jako předmětu nákupu 192 // 6.2 Nákupní marketingový mix 196 // 6.2.1 Informační a komunikační nákupní mix 197 // 6.2.2 Výrobkový nákupní mix a mix služeb 199 // 6.2.3 Cenový a kontraktační mix 200 // 6.2.4 Logistický a dodávkový mix 201 // 6.3 Organizace a řízení nákupních činností 202 // 6.3.1 Funkce a postavení nákupu 202 // Vnitřní dělba práce v nákupu // Formy, metody a postupy při řízení nákupního procesu // Nákupní rozhodovací proces // Aktivity nákupu při realizaci nákupního procesu // Kreativita jako součást nákupního managementu // Komunikace jako dominantní předpoklad úspěšného nákupního marketingového managementu //
Nákupní výzkum trhu a volba dodavatele // Nákupní výzkum trhu // Výběr dodavatele // Hledání nových nákupních příležitostí // Predikce budoucích potřeb // Manažerské aktivity při operativním řízení nákupu // Konkrétní manažerské aktivity // Základní komunikační aktivity s dodavatelem při operativním // a taktickém řízení nákupu // Sledování a hodnocení výkonů dodavatele // Řízení zásob // Podstata, úkoly a nástroje řízení zásob // Optimalizace zásob // Stanovení pojistné zásoby // Praktická implementace modelu řízení zásob // Moderní přístupy к řízení zásob. Metoda JUST-IN-TIME // Strategické řízení nákupu // Obsah a tvorba strategie nákupu // Literatura // Výroba // Co rozumíme výrobou? // Co, jak a pro koho vyrábět // Plánování výroby // Výrobní kapacita // Produktivita // Produktivita práce // Celková produktivita (produktivita souhrnu faktorů) // Nové podnikové systémy // Literatura // Investiční činnost // Úvod // Makroekonomické a podnikové pojetí investic // Makroekonomické pojetí investic // Podnikové pojetí investic // Plánování investic a klasifikace investičních projektů 8.3.1 Plánování investic 286 // 8.3.2 Jak klasifikujeme investiční projekty 288 // 8.4 Klasifikace investic v podniku 289 // 8.5 Zdroje financování investic 290 // 8.6 Hodnocení efektivnosti investic 293 // 8.6.1 Podstata a postup 293 // 8.6.2 Určení kapitálových výdajů 294 // 8.6.3 Odhad budoucích peněžních příjmů 296 // 8.6.4 Určení podnikové diskontní míry 299 // 8.6.5 Výpočet současné hodnoty očekávaných peněžních příjmů (cash flow) 301 // 8.7 Metody hodnocení efektivnosti investic 303 // 8.7.1 Metoda výnosnosti (ziskovosti, rentability) investic 304 // 8.7.2 Metoda doby splacení 306 //
8.7.3 Metoda čisté současné hodnoty 308 // 8.7.4 Metoda vnitřního výnosového procenta 309 // 8.7.5 Metoda volného cash flow 310 // 8.7.6 Ekonomická přidaná hodnota EVA v hodnocení investičních projektů 311 // 8.8 Leasing 312 // 8.9 Porovnávání investičních variant 316 // 8.9.1 Výběr ze zaměnitelných vzájemně se vylučujících variant 316 // 8.9.2 Výběry investičních možností-stanovení pořadí akcí 321 // 8.10 Investiční riziko 321 // 8.11 Portfolio 326 // 8.12 Investice do cenných papírů 326 // Literatura 330 // 9 Financování podniku 333 // 9.1 Co rozumíme financováním ajaké jsou úkoly finančního managementu 333 // 9.2 Jaké druhy financování podniku známe 335 // 9.3 Běžné (krátkodobé) financování 336 // 9.3.1 Jak určíme výši oběžného majetku? 338 // 9.3.2 Věcné řízení oběžného majetku 342 // 9.3.3 Jakými způsoby financujeme oběžný majetek 343 // 9.3.4 Co je zdrojem krátkodobého financování? 345 // 9.4 Řízení cash flow 345 // 9.4.1 Co to je cash flow a jaký má význam 345 // 9.4.2 Jak zjistíme cash flow 349 // 9.5 Finanční analýza-základ finančního řízení 352 // 9.5.1 Postup analýzy 353 // 9.5.2 Poměrové ukazatele a komparativní analýza 355 // 9.5.3 Ukazatele přidané hodnoty - MVA, EVA 365 // 9.5.4 Balanced scorecard 367 // 9.5.5 Trendová analýza 367 // 9.5.6 Pyramidová soustava finančních ukazatelů 3689.5.7 Fundamentální a technická finanční analýza 369 // 9.5.8 Mezipodnikové srovnávání 370 // 9.5.9 Grafická analýza (spider graf) 370 // 9.6 Finanční plánování 373 // 9.7 Finanční řízení za krize podniku 375 // Literatura 384 // 10 Sdružování podniků. Internacionalizace podnikových činností. Společné a nadnárodní podniky 385 // 10.1 Sdružování podniků 385 // 10.1.1 Koncentrace a kooperace 385 //
10.1.2 Fúze a akvizice 389 // 10.1.3 Strategické aliance 390 // 10.2 Internacionalizace podnikových činností 392 // 10.3 Společné a nadnárodní podniky 395 // 10.3.1 Společné podnikání bez kapitálové spoluúčasti 395 // 10.3.2 Společné podnikání s kapitálovou spoluúčastí 397 // 10.3.3 Joint ventures (podniky se zahraniční majetkovou účastí) 399 // 10.3.4 Nadnárodní podniky 401 // Literatura 403 // 11 Rozbory, controlling, interní audit 405 // 11.1 Rozbor výkonnosti podniku 405 // 11.1.1 Význam rozboru pro řízení 405 // 11.1.2 Metody rozboru 405 // 11.1.3 Předpoklady rozboru 406 // 11.1.4 Ukazatele 407 // 11.1.5 Soustavy ukazatelů 408 // 11.1.6 Postup rozboru finanční výkonnosti podniku 411 // 11.2 Controlling 412 // 11.2.1 Controlling, podstata, vývoj, funkce 412 // 11.2.2 Základní controllingové aktivity a nástroje 414 // 11.2.3 Organizační začlenění controllingu 415 // 11.3 Interníaudit 417 // 11.3.1 Podstata interního auditu 417 // 11.3.2 Rozdíly mezi interním a externím auditem 419 // 11.3.3 Vnitřní podniková kontrola a interní audit 421 // 11.3.4 Controlling a interní audit 423 // 11.3.5 Risk-management a interní audit 423 // 11.3.6 Self auditing (Control Self-Assessment) 424 // 11.3.7 Začlenění interního auditu do organizační struktury podniku 424 // 11.3.8 Výbor pro audit 425 // 11.3.9 Typy interního auditu 426 // Literatura 42912 Sanace a zánik podniku 431 // 12.1 Sanace 431 // 12.2 Zánik podniku 437 // 12.2.1 Zrušení a zánik 437 // 12.2.2 Likvidace společnosti 438 // 12.2.3 Konkurz a vyrovnání 439 // Literatura 442 // Vysvětlivky 445 // Rejstřík 459

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC