Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 07.11.2020. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(10.7) Půjčeno:64x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Management Press, 2000
700 s. : il. ; 24 cm

objednat
ISBN 80-7261-029-5 (váz.) ISBN !978-80-7261-029-7 (chyb.)
Obsahuje tabulky, diagramy
Anglicko-český terminologický slovník
Obsahuje bibliografii na s. 695 a rejstřík
Management - pojednání
000058157
Předmluva 13 // I. ČÁST: ZÁKLADY MANAGEMENTU // 1 Pojetí managementu 17 // 1.1 Základní pojmy 17 // 1.2 Pojetí managementu 17 // 1.2.1 Postavení manažera v organizaci 20 // 1.2.2 lírovnč managementu 21 // 1.2.3 Prostředí managementu 23 // 1.2.4 Management a podnikání 24 // 2 Rozhodování 31 // 2.1 Základní pojmy 31 // 2.2. Dvě stránky rozhodování a teorie rozhodování 32 // 2.3 Rozhodovací procesy a rozhodovací problémy 34 // 2.4 Struktura rozhodovacích problémů 35 // 2.5 Typy rozhodovacích problémů 39 // 2.6 Rozhodování za rizika a nejistoty 41 // 2.7 Racionálně-ekonomický model rozhodování 44 // 2.8 Administrativní model rozhodování 45 // 2.9 Metody rozhodování 46 // 3 Plánování 51 // 3.1 Základní pojmy 51 // 3.2 Plánování jako manažerská funkce 52 // 3.3 Postup při sestavování plánů 56 // 3.4 Členění plánů 57 // 4 Řízení implementace 62 // 4.1 Základní pojmy 62 // 4.2 Motivace 63 // 4.2.1 Vývoj motivačních koncepcí 64 // 4.2.2 Nežádoucí motivace 67 // 4.3 Ovlivňování 69 // 4.3.1 Dokumentace jako nástroj přímého řízení 74 // 4.4 Vedení lidí 78 // 4.4.1 Vedení sdílenou vizí 81 // 4.4.2 Koučování 83 // 4.4.3 Zmocňování 84 // 4.4.4 Týmová práce 85 // 4.5 Koordinace 89 // 5 Kontrola 92 // 5.1 Základní pojmy 92 // 5.2 Vnitrní a vnější kontrola 93 // 5.3 Vnitřní struktura kontrolních činností 93 // 5.4 Hodnotící kritéria 96 // 5.5 Moderní přístupy ke kontrole 97 // 5.6 Vnitřní kontrolní systém organizace 99 // 5.6.1 Projektování vnitrního kontrolního systému 100 // 5.6.2 Formování vnitřního kontrolního systému 109 // 5.6.3 Postupy vnitřní kontroly 111 // 6 Organizování 11g // 6.1 Základní pojmy 118 // 6.2 Základní prvky a logika procesu organizování 119 // 6.3 Organizační formy 125 //
6.3.1 Klasifikační skupina vycházející z dělby pravomocí 126 // 6.3.2 Organizační struktury s pružnými prvky 130 // 6.3.3 Klasifikační skupina vycházející z činností // nebo jejich výsledků 132 // 6.4 Organizační projektování 138 // 6.4.1 Teoretická východiska koncipováni organizačních // struktur 138 // 6.4.2 Faktory ovlivňující volbu organizační struktury 140 // 6.4.3 Tendence k uvolňování striktní hierarchie 143 // 6.4.4 Postupy tvorby organizačních struktur 150 // 6.5 Řízení a správa společností 151 // 6.5.1 Historický vývoj problematiky 152 // 6.5.2 Mocenské vztahy v řízeni a správě společností 152 // 6.6 Odpovědnost představitelů statutárních orgánů a manažerů // za chod organizace 156 // 6.6.1 Majetkověprávní odpovědnost 157 // 6.6.2 Pracovněprávní odpovědnost 162 // 6.6.3 Trestní odpovědnost 162 // 7 Řízeni lidských zdrojů 166 // 7.1 Základní pojmy 166 // 7.2 Význam a funkce řízení lidských zdrojů firmy 167 // 7.3 Formování pracovních postojů a výkonnostního // klimatu organizace 171 // 7.4 Personální práce v podniku 174 // 7.5 Řízení kariéry 180 // 7.6 Hodnocení pracovníků 183 // 7.6.1 Účel hodnocení pracovníků 184 // 7.6.2 Metodické zásady pro tvorbu a realizaci systému // hodnocení pracovníků 185 // 7.6.3 Příprava průběhu prvního cyklu hodnocení při zavádění systému hodnocení 186 // 7.6.4 Chyby v realizaci systému hodnoceni pracovníků 191 // 8 Komunikace 194 // 8.1 Základní pojmy 195 // 8.2 Obecné zásady úspěšné komunikace 195 // 8.3 Formy komunikace 199 // 8.3.1 Ústní komunikace 199 // 8.3.2 Písemná komunikace 214 // 8.3.3 Elektronická komunikace 216 // 8.4 Komunikace organizace jako celku 218 // 8.4.1 Komunikace uvnitř organizace 218 // 8.4.2 Komunikace s vnějším prostředím 221 //
9 Informační systémy v manažerské práci 225 // 9.1 Základni pojmy 225 // 9.2 Úloha dat, informací a znalosti v manažerské práci 226 // 9.3 Informace a znalosti jako konkurenční výhoda 228 // 9.4 Informační systémy v manažerské práci 230 // 9.4.1 Základní přístupy k tvorbě IS 234 // 9.4.2 Manažerské aplikace v infonnačních systémech 239 // 9.4.3 Perspektivy rozvoje a ekonomika informačních // systémů 243 // 9.4.4 Doporučení k využívání a dalšímu rozvoji IS 246 // 9.4.5 Využití počítačů v podnikání 248 // 10 Profil manažera 253 // 10.1 Základní pojmy 254 // 10.2 Základní kompetence manažera 255 // 10.3 Obecné principy manažerské práce 258 // 10.4 Styl manažerské práce 260 // 10.5 Vztah manažera k podřízeným 265 // 10.5.1 Autorita manažera 265 // 10.5.2 Komunikování s podřízenými 266 // 10.5.3 Kritika 267 // 10.5.4 Prezentace 268 // 10.5.5 Sexuální obtěžování (sexual harassment) 269 // 10.6 Sebeřízeni a řízení času (selfmanagement, time management) 270 // 10.6.1 Sebeřizení 270 // 10.6.2 Řízení času 272 // 10.7 Společenský styk 277 // 10.7.1 Používání navštívenek-vizitek 277 // 10.7.2 Oficiální společenské podniky 278 // 10.7.3 Společenské oblékání 280 // 10.7.4 Pozvaní na společenský podnik 282 // 10.7.5 Základní pravidla stolování 282 // 10.7 6 Podáváni jídel a nápoju 283 // 10.7.7 Cesta do zahraničí 283 // 11 Vývoj managementu ve dvacátém století 287 // 11.1 Základní pojmy 288 // 11.2 Klasické období managementu 288 // 11.3 Management čtyřicátých až sedmdesátých let 295 // 11.4 Management konce dvacátého století 302 // 11.4.1 Rysy japonského managementu 308 // 11.5 Management na počátku 21. století 310 //
II. ČÁST: MANAGEMENT V ÚSILÍ O PROSPERITU // 12 Management změny 315 // 12.1 Základní pojmy 316 // 12.2 Od invence k inovacím - teoretická východiska // managementu zmeny 317 // 12.2.1 Zakladatelé teorie inovací 317 // 12.2.2 Invence jako zmčna ve struktuře vědění 320 // 12.2.3 Změna jako podstata vývojového procesu // ekonomického organismu 320 // 12.2.4 Dimenze změn - 325 // 12.3 Management změny 33O // 12.3.1 Určení potřeby změny 33I // 12.3.2 Příprava a realizace zmčny 332 // 12.3.3 Přijeti a stabilizace zmčny 335 // 12.4 Vybrané přístupy managementu změny 336 // 12.4.1 Teorie úzkých míst 337 // 12.4.2 Přístupy managementu kvality 338 // 12.4.3 Přístupy trvalého zlepšování 340 // 12.4.4 Reengineering 344 // 13 Prosperita organizace 349 // 13.1 Základní pojmy 349 // 13.2 Činitele ovlivňující prosperitu organizace 350 // 13.2.1 Vnitřní a vnější faktory prosperity 350 // 13.2.2 Úloha managementu na cestě k prosperitě 353 // 13.3 Stadia na cestě k prosperitě 354 // 13.3.1 Zaměřeni na ekonomické aspekty 355 // 13.3.2 Orientace na zákazníka 356 // 13.3.3 Integrovaný management 358 // 13.4 „Nemoci" na cestě k prosperitě 361 // 13.4.1 Krizový management 366 // 13.5 Přístupy ke komplexnímu hodnocení organizace 370 // 13.5.1 Metodická východiska hodnocení organizací 370 // 13.5.2 Ekonomické a mimoekonomické a komplexní // hodnocení organizace 373 // 14 Strategický management 381 // 14.1 Základní pojmy 381 // 14.2 Základy strategického managementu 382 // 14.2.1 Druhy strategického řízení 383 // 14.2.2 Strategické řízení a strategie 384 // 14.2.3 Strategie efektivnosti jako dominanta 385 // 14.2.4 Koncepční myšlení 387 // 14.2.5 Tradiční a nové chápání konkurence 388 // 14.2.6 Vývoj strategických přístupů 391 // 14.2.7 Typologie strategií 399 //
14.3 Metody a techniky strategického managementu 404 // 14.3.1 Finanční analýza 404 // 14.3.2 Teorie hodnoty 418 // 14.3.3 Benchmarking 419 // 14.3.4 Analýzy zdrojů a kompetenci organizace 421 // 14.3.5 Analýza SWOT 428 // 14.3.6 Metoda SPACE 431 // 14.3.7 Analýza PEST 432 // 14.3.8 Metoda VRIO 433 // 14.3.9 Balanced scorecard (BSC) 435 // 14.3.10 Cílové náklady (target costing) 438 // 14.4 Strategický cyklus 440 // 14.4.1 Stanovení základních premis funkce organizace 440 // 14.4.2 Situační analýza 444 // 14.4.3 Určeni strategie 450 // 14.4.4 Realizace strategií 458 // 14.4.5 Kontrola plnění strategických zámčrů 460 // 15 Podnikatelský plán 464 // 15.1 Základní pojmy 465 // 15.2 Funkce podnikatelského plánu 465 // 15.3 Zásady tvorby úspěšného podnikatelského plánu 466 // 15.4 Proces přípravy podnikatelského plánu 468 // 15.5 Struktura a forma podnikatelského plánu 470 // 15.6 Náležitosti podnikatelského plánu 471 // 15.7 Zdroje financování podnikatelského plánu 483 // 16 Management rizika 490 // 16.1 Základní pojmy 490 // 16.2 Pojetí rizika a jeho klasifikace 491 // 16.3 Základní fáze managementu rizika // 16.4 Identifikace faktom rizika a stanovení jejich významnosti // 16.4.1 Identifikace faktom rizika // 16.4.2 Stanovení významnosti faktom rizika // 16.5 Stanoveni rizika firemních aktivit // 16.6 Příprava a realizace opatření k sníženi rizika // 16.7 Operativní řízení rizika // 17 Restrukturalizace a revitalizace // 17.1 Základní pojmy // 17.2 Transformace struktury // 17.2.1 Nedostatky současného managementu ve vztahu k provozní základně // 17.3 Úsilí o zvyšování produktivity // 17.3.1 ABC - activity based costing // 17.3.2 Transakčni náklady // 17.3.3 Procesní přístup // 17.3.4 Pojetí přidané hodnoty z pohledu managementu procesů //
17.3.5 Důsledky procesniho řízení v oblasti organizační architektury // 17.4 Směry zvyšování produktivity // 17.4.1 Leanmanagement // 17.4.2 Redukce nákladů - cesta k vyšší produktivitě // 17.4.3 Zvyšování jakosti - cesta k vyšší produktivitě // 17.4.4 Redukce času - cesta k vyšší produktivitě // 17.4.5 Hodnotová analýza // 17.4.6 Kvantitatívni metody // 17.4.7 Koncepce „právě v čas“ - just-in-time (JIT) // 17.4.8 Trvalé zlepšování - kaizen // 17.4.9 Uspořádání pracovišť - 5 S // 17.4.10 Komplexní produktivní údržba - total productive maintenance (TPM) // 17.4.11 Vizualizace // 18 Projektové řízeni /18.1 Základní pojmy // 18.2 Podstata projektu a projektového řízení // 18.3 Struktura projektového řízení // 18.3.1 Vymezení projektu // 18.3.2 Plánování projektu // 18.3.3 Realizace projektu // 18.3.4 Předání a vyhodnocení projektu // 18.4 Vliv projektového řízení na organizační strukturu // 18.4.1 Organizační struktura vztahující se k projektu 617 // 18.4.2 Místo projektového řízení v organizační struktuře // celé organizace 620 // 18.5 Rizika projektu 624 // 18.6 Počítačová podpora projektového řízení 626 // 19 Identita organizace 629 // 19.1 Základní pojmy 629 // 19.2 Od identity k image organizace 630 // 19.3 Kultura organizace 632 // 19.4 Etika v managementu 635 // 19.5 Změny image organizace 641 // III. ČÁST: MANAGEMENT V PODMÍNKÁCH GLOBALIZACE // 20 Globalizace 647 // 20.1 Nový fenomén či proces? 647 // 20.1.1 Globalizace - nadčje i hrozba 649 // 20.1.2 Globalizace dnes 650 // 20.1.3 Postup globalizace 652 // 20.2 Podnik v globálním prostředí 655 // 20.2.1 Od národni ke globální firmě 656 // 20.2.2 Globální aktéři (global players) a ti druzí 659 // 20.2.3 Vliv globalizace na management 661 //
21 Vliv globalizace a dalších megatrendů na ekonomiku a management 667 21.1 Management v postindustriální společnosti 668 // 21.1.1 Přechod k postindustriálnímu managementu 669 // 21.1.2 Virtuální organizace 670 // 21.1.3 Transformační strategie 673 // 21.2 Management logistických systémů 677 // 21.2.1 Důsledky globalizace pro management logistických // procesů 679 // 21.2.2 Logistika a ochrana životního prostředí 681 // 21.3 Požadavky na nadnárodní manažery 682 // 21.3.1 Práce v zahraničí, resp. pro nadnárodní’ firmu 683 // 21.3.2 Řízení vysokého potenciálu 686 // 21.3.3 Kompetentnost manažera pracujícího v zahraničí 686 // 21.3.4 Ženy-manažerky pracující v zahraničí 687 // Anglické manažerské výrazy 691 // Literatura vztahující se k více kapitolám 695 // Věcný rejstřík 697

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC