Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 27.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(29.7) Půjčeno:86x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Grada, 2007
171 s. ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-247-1504-9 (brož.)
Pedagogika
angličtina
Bibliografie na s. 157-171
000058215
OBSAH // O AUTOROVI ...9 // PŘEDMLUVA ...10 // ÚVOD ...13 // SLOVO ÚVODEM ? ČESKÉMU VYDÁNÍ ...15 // 1. TEMPERAMENT VE TŘÍDĚ ...17 // Co je temperament? ...18 // Temperament jako způsob chování ...19 // Co víme o temperamentu? ...20 // Jak je kniha uspořádaná ...22 // 2. CO JE TO TEMPERAMENT? ...23 // Definice temperamentu ...23 // Newyorská longitudinální studie (NYLS) - Model temperamentu .. 24 // Jiné definice temperamentu ...26 // Uspořádání dimenzí temperamentu ...28 // Temperamento vé typy ...31 // Jak temperament ovlivňuje život ve třídě? ...34 // 3. PROČ JE DŮLEŽITÉ POROZUMĚT TEMPERAMENTU? ...37 // Jak přispívá temperament ? našemu prožívání ...38 // Míra souladu ...40 // Prostředí třídy, učební program a míra souladu ...40 // Povaha interakcí mezi žáky, vrstevníky a učiteli ...41 // Kulturní a etnický původ ...42 // Temperamento vé rozdíly a míra souladu ...44 // Temperamentové charakteristiky jako rizikové nebo ochranné vlivy ...46 // Rizikové faktory ...46 // Ochranné faktory ...47 // Temperament a odolnost ...50 // 6 / TEMPERAMENT VE TŘÍDĚ // 4. CO JE ZÁKLADEM TEMPERAMENTU? ...5 // Biologické základy temperamentu ...5 // Jak rodiče popisují kojence ...5 // Shodná výzkumná zjištění ...5 // Je temperament dědičný? ...5 // Význam zkušenosti ...5 // Temperament a inteligence ...5 // Obousměmost inteligence a temperamentu ...5 // Temperament a osobnost ...5 // Shoda mezi temperamentem a osobností ...5
Je temperament stabilní? ...6 // Konzistence v různých situacích ...6 // Časová konzistence ...6 // 5. JE ÚSPĚŠNOST DĚTÍ VE ŠKOLE OVLIVNĚNA // TEMPERAMENTEM? ...6 // Co víme o temperamentu a úspěšnosti? ...6 // Temperamentové charakteristiky ovlivňující učení ...6 // Úspěšnost a hodnocení učitelů ...6 // Jak temperament ovlivňuje úspěšnost? ...7 // Přimé vlivy na učení ...7 // Nepřímý vliv temperamentu na úspěšnost ...7 // 6. OVLIVŇUJE TEMPERAMENT ROZHODOVÁNÍ UČITELŮ? .. 7 // Výzkum vnímání a očekávání učitelů ...7 // Dopad temperamentu žáků na rozhodování učitelů ...8 // Výzkum postojů učitelů ...8 // Temperament a učenlivost ...8 // Vztah mezi temperamentem a očekáváním ...8 // 7. SOUVISÍ TEMPERAMENT S PROBLÉMOVÝM CHOVÁNÍM? . 8 // Co víme o problémech chování? ...9 // Pohled učitelů na problémové chování ...9 // Vztah mezi temperamentem a problematickým chováním ...9 // Temperament a problémové chování ve škole ...9 // Jak temperament přispívá ? problémům chování a přizpůsobení? ...9 // 8. TEMPERAMENT A HANDICAPOVANÉ DĚTI ...10 // Co víme o temperamentu a handicapovaných dětech? ...10 // Temperament a děti s poruchami učení ...10 // Temperament u dětí s mentální retardací ...10 // Temperament a porucha pozornosti a aktivity ...10 // / 7 // Jak ovlivňuje temperament chování a přizpůsobivost handicapovaných dětí? ...109 // 9. JAK HODNOTIT TEMPERAMENT? ...113 // Tři přistupy k hodnocení temperamentu ...114 //
Rozhovor ...114 // Pozorování v laboratoři a v prostředí třídy ...115 // Hodnotící škály/dotazníky ...119 // Neformální hodnocení ...122 // Faktory ovlivňující zjišťovaná data ...122 // Hodnocení temperamentu učitelů ...123 // 10. JAK MŮŽEME VYUŽÍT ZNALOST TEMPERAMENTU VE ŠKOLE? ...125 // Temperament, postoje učitelů a interakce mezi učitelem a dítětem ...126 // Revidovaná teorie míry souladu ...126 // Míra souladu a charakteristiky tříd ...127 // Míra souladu a charakteristiky učitelů: „znát sám sebe“ ...127 // Jak může uvědomění si temperamentu pomoci učitelům předjímat // problémy ve třídě? ...129 // Jak můžeme temperament využít ? naplánování zásahu ve třídě? ...130 // Programy pro rodiče týkající se temperamentu ...130 // Přístupy ? temperamentové podmíněným intervencím ve školách ...130 // Přerámování vnímání a posuzování ...131 // Rozšíření základu hodnocení ...132 // Plánování a aplikování intervencí ...133 // Intervence u problémů vztahujících se ? temperamentu ...134 // Intervence u aktivního a prudkého nebo u pomalu se // přizpůsobujícího dítěte ...135 // Pomoci dětem řídit jejich vlastní chování ...137 // Pomoci dětem, aby mohly poznat samy sebe ...137 // PŘÍLOHA 1 - LONGITUDINÁLNÍ STUDIE // TEMPERAMENTU ...141 // Newyorská longitudinální studie ...141 // Dunedinská multi disciplinárni studie zdraví a vývoje ...142
// Australský temperamentový projekt ...143 // PŘÍLOHA 2 - ŠKÁLY A DOTAZNÍKY PRO HODNOCENÍ TEMPERAMENTU ...145 // PŘÍLOHA 3 - PUBLIKACE A PROGRAMY VZTAHUJÍCÍ SE ? TEMPERAMENTU ...153 // 8 / TEMPERAMENT VE TŘÍDĚ // Publikace ...153 // Porozumění temperamentu vašeho dítěte // (Understanding Your Child’s Temperament) ...153 // Problémové dítě, druhé vydání (The Difficult Child, 2nd Edition) .. 153 // Výchova „živého“ dítěte (Raising Your Spirited Child) ...154 // Programy ...155 // Program o problematice temperamentu pro rodiče ...155 // Vhledy (Insights) ...155 // Jiné programy ...155 // ODBORNÁ LITERATURA V ČESKÉM A SLOVENSKÉM JAZYCE ...157 // ODBORNÁ LITERATURA ZAHRANIČNÍ ...159

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC