Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 02.09.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(2) Půjčeno:2x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Sobotáles, 2004
482 s. : il.

objednat
ISBN 80-86706-06-0 (váz.)
němčina
Další názvová informatce z obálky: úvod do praxe
Přeloženo z němčiny
Obsahuje ilustrace, fotografie, tabulky, grafy, předmluvu, rejstřík, údaje o autorech
Bibliografie: s. 463-468
Masmédia - učebnice vysokošk.
Multimédia - učebnice vysokošk.
000059516
Předmluva 3 // Obsah 4 // 1 Média 9 // 1.1 Média jako fenomén 10 // 1.1.1 Definice médií 10 // 1.1.2 Klasifikace 12 // 1.1.3 Hlubší poznání médií 16 // 1.2 Média v teorii 19 // 1.2.1 Jednoduchý model 19 // 1.2.2 Základní modely komunikace 26 // 1.2.3 Význam perspektivy 29 // 1.3 Média v praxi 33 // 1.3.1 Řeč 34 // 1.3.2 Telefon 37 // 1.3.3 Noviny 39 // 1.3.4 Časopisy 41 // 1.3.5 Kniha 43 // 1.3.6 Rozhlas 45 // 1.3.7 Televize 51 // 1.3.8 Kino 58 // 1.3.9 Média na nosičích 60 // 1.3.10 Internet 62 // 2 Tvorba médií 65 // 2.1 Účastníci projektu 66 // 2.1.1 Pracovní pozice 66 // 2.1.2 Producent 67 // 2.1.3 Produkční tým 67 // 2.2 Fáze projektu 72 // 2.2.1 Koncepce 72 // 2.2.2 Realizace 79 // 2.2.3 Uvedení na trh 84 // 3 Typografie 87 // 3.1 Dějiny a charakteristika písma 88 // 3.1.1 Dějiny 88 // 3.1.2 Klasifikace tiskových písem 89 // 3.2 Základní pojmy 90 // 3.2.1 Písmová rodina a volba písma 90 // 3.2.2 Litera a slovo 92 // 3.2.3 Písmo a text 94 // 3.3 Typografická úprava 97 // 3.3.1 Plošné uspořádám textu 97 // 3.3.2 Typografické prostředky 99 // 3.4 Uspořádání stránky 101 // 3.4.1 Sazební obrazec a zrcadlo sazby 101 // 3.4.2 Výtvarná typografie 101 // 3.4.3 Parchant a vdova 101 // 3.4.4 Poznámky pod čarou a marginálie 102 // 3.5 Aplikace 102 // 3.5.1 Logo a reklama 102 // 3.5.2 Interaktivní aplikace 103 // 4 Audio 105 // 4.1 Zvuk 106 // 4.1.1 Fyzika zvuku 107 // 4.1.2 Vnímání tónů 108 // 4.1.3 Prostorová akustika 114 // 4.2 Funkce zvuku 117 // 4.2.1 Mluvený text 117 // 4.2.2 Hudba 118 // 4.2.3 Zvukové efekty 119 // 4.2.4 Zvuky v interaktivních aplikacích 121 // 4.3 Záznam zvuku 123 // 4.3.1 Koncepční úvahy 123 // 4.3.2 Technika 127 // 4.3.3 Zvuková karta 138 // 4.3.4 Záznam zvuku na pevný disk (Harddisk-Recording, HDR) 140 // 4.3.5 Software pro zvuk a obraz 141 // 4.4 Zpracování zvuku 142 //
4.4.1 Pracovní kroky při zpracování zvuku 142 // 4.4.2 Redukce dat 146 // 4.5 Integrace a reprodukce 148 // 4.5.1 Míchání zvuku 148 // 4.5.2 Vztah к uživateli 149 // 4.6 Zvuk a internet 150 // 5 Grafika 155 // 5.1 Grafické prvky 156 // 5.1.1 Bod 156 // 5.1.2 Linie 157 // 5.1.3 Plocha 159 // 5.2 Kontrasty 160 // 5.2.1 Kontrast světlého a tmavého 160 // 5.2.2 Kontrast tvarů a ploch 160 // 5.2.3 Kontrast velikostí 160 // 5.2.4 Kontrast struktur 161 // 5.2.5 Kontrast směrů 161 // 5.2.6 Kontrast množství 161 // 5.3 Barvy 162 // 5.3.1 Vnímání barev 162 // 5.3.2 Míšení barev 162 // 5.3.3 Barevný šestiúhelník 163 // 5.3.4 Barevné kontrasty 164 // 5.3.5 Jak na nás barvy působí 165 // 5.3.6 Harmonie barev 166 // 5.4 Zákony figury 168 // 5.4.1 Zákon jednoduchosti 168 // 5.4.2 Zákon podobnosti 168 // 5.4.3 Zákon pokračující linie 168 // 5.4.4 Zákon blízkosti 168 // 5.4.5 Zákon společného osudu 168 // 5.4.6 Zákon důvěrné znalosti 168 // 5.5 Vektorová a bitmapová grafika 169 // 5.5.1 Vektorová grafika 169 // 5.5.2 Bitmapová grafika 169 // 6 Obraz 171 // 6.1 Fotografie 172 // 6.1. Fotografický proces 172 // 6.1.2 Analogová fotografie 180 // 6.1.3 Digitální fotografie 184 // 6.2 Tvorba obrazů 188 // 6.2.1 Funkce nehybného obrazu 188 // 6.2.2 Záběry 189 // 6.2.3 Perspektiva 191 // 6.2.4 Prostorová hloubka 192 // 6.2.5 Myšlení v černobílé 192 // 6.2.6 Myšlení v barvě 193 // 6.2.7 Kontura a obrys 193 // 6.2.8 Vzor a struktura 194 // 6.2.9 Světlo a stín 194 // 6.2.10 Ostrost a neostrost 194 // 6.3 Obrazová komunikace 195 // 6.3.1 Obraz jako zobrazení skutečnosti 196 // 6.3.2 Obraz a text 197 // 6.3.3 Vnímání obrazu 199 // 6.3.4 Obraz jako prostředek přenosu 200 // 6.4 Zpracování obrazu 201 // 6.4.1 Digitalizace 201 // 6.4.2 Optimalizace obrazu 202 // 6.4.3 Efekty 206 // 6.5 Využití v tvorbě médií 208 // 6.5.1 Objemy dat 208 //
6.5.2 Grafický návrh 211 // 7 Video 217 // 7.1 Dynamická výměna obrazů 218 // 7.1.1 Vizuální clona 218 // 7.1.2 Roztmívání a zatmívání 219 // 7.1.3 Prolínání 220 // 7.2 Film a video 221 // 7.2.1 Od filmu к videu 221 // 7.2.2 Analogové versus digitální video 221 // 7.2.3 Analogová videotechnika 222 // 7.2.4 Digitální videotechnika 224 // 7.3 Natáčení filmu 226 // 7.3.1 Pohyb 226 // 7.3.2 Směr 228 // 7.3.3 Osvětlení 229 // 7.3.4 Techniky snímání 230 // 7.4 Videoprodukce 232 // 7.4.1 Scénář 232 // 7.4.2 Digitální střih videa 234 // 7.4.3 Speciální efekty 235 // 8 Animace 237 // 8.1 Princip a formy animace 238 // 8.1.1 Princip animace 238 // 8.1.2 Fázová (pookénková) animace 238 // 8.1.3 Fóliová animace (ve vrstvách) 240 // 8.1.4 Animace 3D 241 // 8.1.5 Inverzní kinematika 244 // 8.2 Virtuální realita 244 // 8.2.1 Dvoudimenzionální VR systémy 244 // 8.2.2 Třídimenzionální VR systémy 246 // 8.2.3 Třídimenzionální VR simulátory 247 // 9 Multimédia 249 // 9.1 Didaktika a dramaturgie 250 // 9.1.1 Didaktika 250 // 9.1.2 Dramaturgie 253 // 9.1.3 Montáž 255 // 9.2. Struktura 259 // 9.2.1 Volba struktury 259 // 9.2.2 Žebříková metafora 260 // 9.2.3 Stromová metafora 260 // 9.2.4 Síťová metafora 261 // 9.3 Interakce 262 // 9.3.1 Vedení dialogu a uživatele 263 // 9.3.2 Navigační prvky 268 // 9.4 Nástroje 271 // 9.4.1 Definice autorských systémů 271 // 9.4.2 Výběr a popis 272 // 9.4.3 Rozhodnutí o systému 274 // 9.4.4 Příklad 1: Authorware 276 // 9.4.5 Příklad 2: Director 278 // 9.4.6 Příklad 3: ToolBook 280 // 10 Internet 283 // 10.1 Základy 284 // 10.1.1 Definice Internetu 284 // 10.1.2 Historie vzniku 284 // 10.1.3 Základní princip 286 // 10.2 Služby na Internetu 288 // 10.2.1 World Wide Web 288 // 10.2.2 E-mail 288 // 10.2.3 Newsgroups 291 // 10.2.4 Chat 92 // 10.2.5 WebCams a telefonování 296 //
10.2.6 FTP, Telnet, Gopher a WAIS 297 // 10.2.7 Vyhledávací služby a agenti 299 // 10.2.8 WAP 302 // 10.2.9 Netiquette 303 // 10.3 World Wide Web 304 // 10.3.1 Definice www 304 // 10.3.2 Jak funguje www 204 // 10.3.3 Programovací jazyky pro www 05 // 10.3.4 Multimédia v Internetu 311 // 10.4 Přístup na Internet 312 // 10.4.1 Hardware 312 // 10.4.2 Poskytovatel připojení 314 // 10.4.3 Software 315 // 10.4.4 Bezpečnost na Internetu 16 // 10.4.5 Publikování na webu 318 // 10.5 Aplikace 319 // 10.5.1 Intranet a Extranet 319 // 10.5.2 E-Business a E-Commerce 320 // 10.5.3 E-Leaming a E-Collaboration 321 // 11 Design 323 // 11.1 Historie a pojem 324 // 11.1.1 Historie 324 // 11.1.2 Design jako pojem 326 // 11.2 Základní principy prostorového zobrazení 327 // 11.2.1 Perspektivistické zobrazení 327 // 11.2.2 Axonometrické zobrazení 328 // 11.2.3 Zobrazení v pohledu 330 // 11.2.4 Světlo, stín, barva 331 // 11.3 Metody zobrazování 333 // 11.3.1 Skica 333 // 11.3.2 Nákres principu 333 // 11.3.3 Schematické zobrazení 334 // 11.3.4 Ergonometrické zobrazení 334 // 11.3.5 Zobrazení s rozměry 335 // 11.3.6 Explozní zobrazení 336 // 11.3.7 Rendrované zobrazení 336 // 11.4 Proces designu 337 // 11.4.1 Fáze utváření výrobku 337 // 11.4.2 Příklady výrobků 339 // 12 Tisk 343 // 12.1 Předtisková příprava 346 // 12.1.1 Příprava podkladů pro tisk 346 // 12.1.2 Fonty a barvy 348 // 12.1.3 Příprava souboru 351 // 12.1.4 Náhled, nátisk, osvit na film // nebo tiskovou desku 352 // 12.1.5 Vyřazování 352 // 12.2 Tiskové technologie 355 // 12.2.1 Rozdělení tiskových technologií 355 // 12.2.2 Tisk z výšky 355 // 12.2.3 Tisk z plochy 356 // 12.2.4 Hlubotisk 357 // 12.2.5 Digitální tisk 357 // 12.3 Tiskové stroje 359 // 12.3.1 Archové tiskové stroje 359 // 12.3.2 Kotoučové tiskové stroje 360 // 12.3.3 Kontrola tisku 361 //
12.4 Potiskovaný materiál, skládání, vazba 363 // 12.4.1 Potiskovaný materiál 363 // 12.4.2 Skládání 366 // 12.4.3 Vazba 367 // 12.5 Užití 368 // 12.5.1 Od rukopisu ke knize 368 // 12.5.2 Výroba novin 371 // 13 Prezentace 377 // 13.1 Koncepce a příprava 378 // 13.1.1 Stanovení cílů prezentace 378 // 13.1.2 Příprava informací 379 // 13.1.3 Členění prezentace 380 // 13.2 Vizualizace informací 381 // 13.2.1 Základy vizualizace 381 // 13.2.2 Mnohotvárnost obrázků 382 // 13.2.3 Pravidla úpravy 383 // 13.3 Provádění prezentace 384 // 13.3.1 Tréma před vystoupením 384 // 13.3.2 Řeč těla v průběhu přednášky 384 // 13.3.3 Mluvit působivě 384 // 13.3.4 Nadchnout posluchače 386 // 13.4 Využití médií 387 // 13.4.1 Prezentace s fóliemi na projektoru 387 // 13.4.2 Dia a videoprezentace 389 // 13.4.3 Flipchart 390 // 13.4.4 Počítačová prezentace 392 // 14 Ekonomie v médiích 395 // 14.1 Kalkulace 396 // 14.1.1 Náklady mediálních produktů 396 // 14.1.2 Koncept 5 kroků při kalkulaci 398 // 14.1.3 Příklady kalkulací filmů a multimediální výroby 401 // 14.2 Management projektu 414 // 14.2.1 Koncept postupu 414 // 14.2.2 Koncepce 414 // 14.2.3 Příprava 418 // 14.2.4 Realizace 423 // 14.3 Marketing 425 // 14.3.1 Definice marketingu 425 // 14.3.2 Mediální produkty jako publikace 431 // 14.3.3 Mediální produkty v obchodě 436 // 15 Právo v médiích 441 // 15.1 Příklady z praxe 442 // 15.1.1 Názorný příklad 442 // 15.2 Hlavní rysy autorského práva 450 // 15.2.1 Význam autorského práva 450 // 15.2.2 Dílo jako předmět ochrany 451 // 15.2.3 Autor jako tvůrce díla 454 // 15.2.4 Chráněná práva 456 // 15.2.5 Licence 457 // 15.3 Praxe při užití 458 // 15.3.1 Vydavatelé/nakladatelé či výrobci 458 // 15.3.2 Kolektivní správci 458 // Seznam literatury 463 // Rejstřík 469 // Poděkování 482
(OCoLC)61448332
cnb001314659

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC