Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.06.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(10.5) Půjčeno:21x 
BK
2. vyd
Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1985
300 s. ; 21 cm
Externí odkaz    Digitalizovaný dokument 

objednat
Učebnice pro střední školy
Obsahuje bibliografii
000062384
Úvodní poznámka 5 // I. KOMUNIKACE MLUVENOU ŘECI (J. Hůrková) 7 // 1. Řeč 7 // 1.1. Význam řeči v učitelském povolání 8 // 1.2. Řeč jako komunikační proces 9 // 1.3. Komunikační situace 10 // 1.4. Komunikační plán 11 // Otázky a úkoly 13 // II. VÝCHOVA HLASU A ŘECI (J. Hůrková) 15 // 1. Fyziologické základy mluveného projevu 15 // 1.1. Ústrojí respirační, dechové 15 // 1.2. Ústrojí fonační, hlasové 17 // 1.3. Vznik hlasu a jeho vlastnosti 18 // 1.4. Zacházení s výškou a silou hlasu 19 // 1.5. Hlasové začátky 19 // 1.6. Hlasové poruchy a hlasová hygiena 20 // 1.7. Ústrojí artikulační, hláskovací 22 // Otázky a úkoly. Cvičení 25 // 2. Tvoření českých hlásek 29 // 2.1. Tvoření samohlásek. . 30 // 2.2. Tvoření souhlásek 32 // 2.3. Vývoj dětské řeči 37 // 2.4. Zvuková stránka dětské řeči 38 // 2.5. Poruchy a vady ječi 39 // 2.6. Úloha mluvního vzoru při utváření dětské řeči 43 // 2.7. Vliv rodiny a školy 44 // Otázky a úkoly. Cvičení 45 // 3. Česká spisovná výslovnost 47 // 3.1. Pojem ortoepie a ortofonie 47 // 3.2. Odchylky od spisovné podoby samohlásek 49 // Odchylky v kvalitě samohlásek 49 // Odchylky v kvantitě samohlásek 50 // 2963.3. Odchylky od spisovné podoby souhlásek 52 // Nespisovné vypouštění souhlásek 52 // Nářeční odchylky ve výslovnosti souhlásek 52 // 3.4. Spojování samohlásek 53 // Tzv. ráz v češtině 53 // 3.5. Spojování souhlásek 54 // 3.51. Asimilace (spodoba) znělosti 55 // Spojení souhlásek párových 55 // Spojení se souhláskami nepárovými 56 // 3.52. Asimilace (spodoba) artikulační 57 // Spojení sykavek a polosykavek polozávěrových 57 // Spojení souhlásek dásňových t, d se sykavkami s, š 58 // Spojení souhlásek stejných 58 // Spojení souhlásek dásňových a tvrdopatrových tť, ťt, dď 60 //
3.6. Výslovnost souhlásky j v tvarech pomocného slovesa být a v jiných // případech 61 // 3.7. Nespisovné zjednodušování jiných souhláskových spojení. 63 // 3.8. Výslovnost číslovek sedm, osm; slov dcera, srdce, ctnost 63 // 3.9. Výslovnostní styly 64 // Úkoly a otázky. Cvičení 64 // 4. Spisovná výslovnost slov přejatých 67 // 4.1. Zásady výslovnosti přejatých slov v češtině 68 // 4.2. Výslovnost citátů 71 // Otázky a úkoly. Cvičení 72 // III. ZVUKOVÁ STRÁNKA SOUVISLÉ ŘEČI (J. Hůrková) 73 // 1. Český slovní přízvuk 73 // 1.1. Odchylky v přizvukováni předložek 76 // Přizvukováni předložek nepůvodních 77 // 1.2. Přízvukový takt 78 // 1.3. Přizvukováni slov jednoslabičných 79 // 1.4. Vedlejší přízvuk 82 // 1.5. Přízvuk nářeční 83 // Otázky a úkoly. Cvičení 84 // 2. Zvuková osnova české věty 86 // 2.1. Významové a formální členění věty — frázování 86 // 2.2. Intonace 88 // 2.21. Intonační podoba vět ukončených 90 // 2.22. Intonační podoba větných úseků nekoncových 91 // 2972.23. Nespisovné odchylky 93 // 2.3. Větný přízvuk 93 // 2.4. Mluvní tempo 95 // 2.5. Modulace souvislé řeči v dětském projevu 97 // 2.6. Zvuková stránka mluvených projevů mládeže 97 // Otázky a úkoly. Cvičení 99 // 3. Zvuková stránka verše 102 // 3.1. Verš 103 // 3.2. Nositelé metrického impulsu 104 // 3.3. Rytmus a metrum 105 // 3.31. Trochej 106 // 3.32. Daktyl 107 // 3.33. Jamb 108 // 3.4. Rým a eufonie 109 // 3.5. Zvuková osnova věty ve verši 111 // 3.6. Vztah věty a verše 112 // 3.7. Základní typy vztahu členění větného a veršového 113 // 3.8. Rytmus verše 115 // Otázky a úkoly. Cvičení 118 // IV. PŘÍPRAVA MLUVENÉHO PROJEVU (J. Hůrková) 123 // 1. Jazykový sloh mluvených projevů 124 // Funkce projevu 125 //
Prostředí, v němž projev vzniká 125 // 1.1. Základní rozdíly mezi projevy mluvenými a psanými 126 // 1.2. Útvary mluvených projevů 127 // 1.3. Výběr jazykových prostředků v mluveném projevu 133 // 1.4. Kontakt s posluchači 135 // Otázky a úkoly. Cvičení 137 // V. UMĚLECKÝ PŘEDNES (V. Šrámková) 141 // 1. Reprodukce a interpretace 141 // 1.1. Vztah předčítání a uměleckého přednesu 143 // 1.2. Předčítání v mateřské škole 144 // 1.3. Tradice a význam uměleckého přednesu 146 // Otázky a úkoly 147 // 2. Výběr textu pro umělecký přednes 148 // 2.1. Přednášet poezii nebo prózu? 153 // 2.2. Neumělecký text jako předloha přednesu 155 // Otázky a úkoly 157 // Analýza obsahu a formy textu jako základní předpoklad pro jeho hlasovou interpretaci // Význam a smysl textu // Zázemí textu // Významová stavba a členění textové předlohy // Vlastnosti textového tvaru // Báseň // Prozaická předloha // Emocionální zázemí přednašeče // Otázky a úkoly // Výstavba přednašečova výkonu // Volba prostředků hlasové realizace // Styl autora a styl přednašeče // Otázky a úkoly // Mimojazykové výrazové prostředky uměleckého přednesu // Otázky a úkoly // Vztah k posluchači // Dětský posluchač a divák // Improvizované vyprávění // Otázky a úkoly // Úloha učitele při přípravě přednesu // Otázky a úkoly // Hodnocení uměleckého přednesu // Vlastní hodnocení přednašečského výkonu // Kritéria hodnocení uměleckého přednesu // Psychologické aspekty hodnocení // Otázky a úkoly // Kolektivní formy uměleckého přednesu // Otázky a úkoly //
// DĚTSKÝ PŘEDNES (V. Šrámková) // Výchova k dětské tvořivé aktivitě // Vztah dětského přednesu k ostatním okruhům výchovy // Otázky a úkoly // Vedení dětského přednašeče // Úloha učitelky v mateřské škole 2.2. Vedoucí školního recitačního kroužku // Otázky a úkoly // 3. Výběr textu pro dětský přednes 241 // Otázky a úkoly 245 // 4. Práce s dětským přednašečem 246 // 4.1. Vytvoření atmosféry pro práci 246 // 4.2. Příprava textu pro přednes 249 // 4.3. Rytmická slovní hra 252 // 4.4. Rytmická pohybová hra 256 // 4.5. Improvizované hry rozvíjející představivost 259 // 4.6. Rozhovor nad textem 261 // Otázky a úkoly 263 // 5. Metody práce v jednotlivých věkových skupinách 266 // 5.1. Metoda práce s 3—4 letými dětmi 267 // 5.2. Metoda práce s 4—5 letými dětmi 270 // 5.3. Metoda práce s 5—6 letými dětmi 272 // Otázky a úkoly 276 // 6. Pásmo 276 // Otázky a úkoly 287 // 7. Dramatická hra a dramatizace 288 // Použitá a doporučená literatura 293 // Obsah 296
(OCoLC)39580632
cnb000028792

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC