Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 30.04.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
BK
V Praze : Grada, 1992
347 s. : il. ; 23 cm

objednat
ISBN 80-85623-07-2 (brož.)
Nestůjte za dveřmi
Obsahuje bibliografii a rejstřík
000062866
Předmluva 15 // 1. Proč řízení informačních systémů? 19 // 1.1 Informační systém a jeho úloha v podniku 19 // 1.2 Chybné názory řídících pracovníků na informace 20 // 1.3 Strategický význam IS pro budoucnost podniku 21 // 1.4 Rozvoj technických prostředků informační technologie 24 // 1.5 Poslání informačních systémů 25 // 2. Současné problémy IS 29 // 2.1 Nedostatek projekčních a programátorských kapacit 29 // 2.2 Maintenance boom 30 // 2.3 Specifické vlastnosti softwaru 31 // 2.4 Nedostatečná orientace IS na uživatele 33 // 2.5 Nedostatečná reakce na změny v prostředí podnikání 33 // 2.6 Chyby v IS a jejich nákladné odstraňování 36 // 3. Druhy informačních systémů 39 // 3.1 Informační pyramida 39 // 3.2 Transakční systémy 39 // 3.3 Přímé řízení procesů 41 // 3.4 Informační systémy pro řízení 41 // 3.5 Systémy pro podporu rozhodování 42 // 3.6 Automatizace podnikové administrativy 43 // 3.7 Útvarové systémy 44 // 3.8 Expertní systémy 45 // 3.9 IS pro vrcholové řízení 46 // 3.10 Strategické informační systémy 47 // 3.11 Metainformační systémy 48 // 3.11.1 Struktura METIS 49 // 3.11.2 Obsah METIS 51 // 4. Přístupy k řízení výstavby informačních systémů 53 // 4.1 Softwarové inženýrství 54 // 4.2 Informační inženýrství 55 // 4.3 Organizační inženýrství 56 // 4.4 Tradiční strukturovaný přístup životního cyklu 58 // 4.5 Prototypový přístup 62 // 4.6 Objektově orientované modelování 67 // 4.6.1 Charakteristiky objektů 67 // 4.6.2 Hlavní myšlenkové principy objektového modelování 68 // 4.6.3 Objektově orientovaná metodologie 69 // 5. Plánování informačních systémů 71 // 5.1 Důležitost plánování IS a přístupy k němu 71 // 5.1.1 Stadia růstu (Stage of Growth Approach) 74 // 5.1.2 Portofolio přístup 77 //
5.1.3 Přístup informační architektury 81 // 5.2 Business System Planning - BSP 83 // 5.2.1 Cíle a přístup metody BSP 83 // 5.2.2 Sestavení studijního týmu 85 // 5.2.3 Příprava a zahájení studie 86 // 5.2.4 Definování podnikových procesů 86 // 5.2.5 Definování podnikových dat 87 // 5.2.6 Definování informační architektury 89 // 5.2.7 Analýza dosavadní podpory podnikových činností 90 // 5.2.8 Projednání analýzy s vedoucími pracovníky podniku 93 // 5.2.9 Zpracování výsledků analýzy 94 // 5.2.10 Stanovení priorit v informační architektuře 95 // 5.2.11 Návrh řízení informačních zdrojů 96 // 5.2.12 Tvorba doporučení 98 // 5.2.13 Presentace výsledků 98 // 5.2.14 Návrh dalších opatření 98 // 5.3 Process Quality Management - PQM 98 // 5.3.1 Principy a postup metody PQM 98 // 5.3.2 Definování poslání podniku 1015.3.3 Určení dominantních vlivů 103 // 5.3.4 Definování kritických faktorů úspěchu 106 // 5.3.5 Stanovení podnikových procesů 109 // 5.3.6 Přiřazení kritických faktorů úspěchu podnikovým // procesům 110 // 5.3.7 Určení nejkritičtějších procesů a priorit IT 114 // 5.3.8 Portofolio analýza 114 // 5.3.9 Shrnutí několika zásadních pravidel metody PQM 116 // 6. Ekonomika informačních systémů 119 // 6.1 Deset otázek řídících pracovníků na efektivnost IS 119 // 6.2 Problematika efektivnosti IS obecně 120 // 6.3 Náklady na IT, jejich struktura a měření 121 // 6.3.1 Druhy nákladů na ГГ 123 // 6.3.2 Odhady pracnosti projektových prací 125 // 6.3.3 Skryté náklady na IT 128 // 6.3.4 Nositelé nákladů a postavení výpočetního střediska 128 // 6.4 Vyjádření efektů 131 // 6.4.1 Přímé ekonomické efekty 131 // 6.4.2 Nepřímé efekty 133 // 6.5 Komplexní hodnocení projektů IT 134 // 6.5.1 Hodnota návratnosti investic 134 //
6.5.2 Bodové hodnoty ostatních přínosů a rizik pro podnik 135 // 6.5.3 Technologické vlastnosti aplikace 138 // 6.5.4 Výsledné bodové hodnocení 142 // 6.6 Kritérium užitečnosti a uspokojení (utility a satisfakce) 143 // 7. Řízení datových zdrojů 145 // 7.1 Datové modely 145 // 7.2 Hierarchický datový model 148 // 7.3 Síťový datový model 149 // 7.4 Relační datový model 151 // 7.4.1 Klíče a integrita RDM 153 // 7.4.2 Normalizace RDM 156 // 7.4.3 Příklady normalizací RDM 1577.5 Databázové systémy 165 // 7.5.1 Standardní databázové systémy řízení báze dat 165 // 7.5.2 Tříúrovňová architektura databáze 167 // 7.5.3 Postup při výstavbě databáze 168 // 7.6 Správa databáze 172 // 7.6.1 Administrátor databáze 172 // 7.6.2 Datový slovník a adresář 173 // 7.6.3 Práce se systémovým katalogem 174 // 7.6.4 Autorizace práce s databází a privilegia 175 // 7.7 Práce uživatelů s databází 175 // 7.7.1 Kategorie uživatelů databází 175 // 7.7.2 Structured Query Language - SQL 177 // 7.8 Distribuované databáze 184 // 7.8.1 Definice a kategorizace DDB 184 // 7.8.2 Výhody a nevýhody DDB 186 // 7.8.3 Způsob obsahové distribuce dat 188 // 7.8.4 Systém řízení distribuované databáze - SŘBD 191 // 7.8.5 Způsob zajištění víceuživatelského přístupu k datům 193 // 7.9 Multimediální databáze 195 // 8. Strukturovaný návrh systému 199 // 8.1 Smysl a principy strukturovaného přístupu 199 // 8.1.1 Cíle strukturovaného přístupu 200 // 8.1.2 Principy strukturovaného přístupu 200 // 8.2 Techniky strukturovaného projektování 202 // 8.3 Diagramy toku dat (DFD) podle Gane a Sarson 204 // 8.3.1 Symboly a syntaxe diagramů toku dat 204 // 8.3.2 Ukázka funkční analýzy pomocí DFD 207 // 8.4 Jackson System Programming - JSP 211 // 8.4.1 Postup a symbolika JSP 211 //
8.4.2 Příklady použití JSP 214 // 9. Objektově orientovaná metodika vývoje informačních systémů 223 // 9.1 Metoda MERODE 223 // 9.2 Specifikační fáze 223 // 9.2.1 Návrh podnikového modelu 224 // 9.2.2 Návrh informačního modelu 232 // 9.2.3 Návrh funkčního modelu 235 // 9.3 Implementační fáze 246 // 10. Počítačem podporovaný vývoj informačních // systémů (CASE) 249 // 10.1 Základní pojmy ‘ 249 // 10.2 Některé mylné představy o CASE 250 // 10.3 Funkce a vlastnosti CASE produktů 254 // 10.4 Hlediska pro hodnocení CASE systémů 255 // 10.4.1 Hledisko podpory metodologie 256 // 10.4.2 Hlediska uživatelských funkcí 256 // 10.4.3 Hlediska zaveditelnosti v podniku 257 // 10.4.4 Hlediska poprodejního servisu 258 // 10.4.5 Rozhodnutí o nákupu CASE systému 258 // 10.5 Charakteristiky nejrozšířenějších CASE systémů v ČSFR 259 // 10.5.1 System Development Workbench firmy Gemini Pandata 260 // 10.5.2 EXCELERATOR firmy Intersolv 263 // 10.5.3 CASE/4/0 firmy MicroTOOL 264 // 10.5.4 MAGIC firmy MSE 265 // 11. Hotové aplikační programové vybavení pro informační systémy 269 // 11.1 Vlastní výstavba IS versus nákup 269 // 11.2 Funkční programové vybavení 271 // 11.3 Aplikační programové vybavení 272 // 11.3.1 Systémy pro komplexní automatizaci systémů řízení 272 // 11.3.2 Systémy pro řízení výroby 27411.3.4 Systémy pro automatizaci administrativních činností . 278 // 11.3.5 Systémy pro bankovnictví 279 // 11.4 Úplné aplikační systémy 281 // 11.5 Externí informační databáze 282 // 12. Zavádění, provoz a údržba informačních systémů 285 // 12.1 Strategie zavádění IS 285 // 12.2 Organizační a personální změny při zavádění IS 287 // 12.3 Provoz IS 289 // 12.3.1 Řízení výpočetního střediska 289 //
12.3.2 Výkon počítačového systému a jeho měření 290 // 12.3.3 Spolehlivost IT 293 // 12.3.4 Bezobslužné výpočetní středisko 295 // 12.4 Údržba IS 297 // 12.4.1 Důležitost údržby IS a její problémy 297 // 12.4.2 Reengineering IS 298 // 13. Ochrana informačních systémů 301 // 13.1 Význam ochrany IS 301 // 13.2 Příčiny ohrožení IS 302 // 13.3 Ochranná opatření 303 // 13.3.1 Všeobecná ochranná opatření 304 // 13.3.2 Ochranná opatření na úrovni aplikací 305 // 13.4 Ochrana dat v databázích 307 // 13.4.1 Problematika víceuživatelského přístupu 307 // 13.4.2 Příčiny poruch databáze 310 // 13.4.3 Obnovení databáze 311 // 14. Řízení lidských zdrojů v informační technologii 315 // 14.1 Člověk jako rozhodující prvek informačního systému 315 // 14.2 Nezbytnost systému výchovy pracovníků v IT 316 // 14.3 Vytváření nových kvalifikačních vzorů 317 // 14.4 Úloha Útvaru pro IS při řízení lidských zdrojů 31914.5 Zlepšování vztahu člověk - počítač 320 // 14.5.1 Vytváření nového pracovního prostředí 320 // 14.5.2 Přiblížení počítače člověku 321 // 15. Úloha Útvaru pro informační systém // v podniku 325 // 15.1 Funkce a zařazení Útvaru pro IS v podniku 325 // 15.2 Náměstek (ředitel) pro IS a jeho poslání 326 // 15.3 Vnitřní organizace Útvaru pro IS 329 // 15.4 Centralizace versus decentralizace 330 // 15.5 Změny v kvalifikační struktuře pracovníků Útvaru pro IS 332 // 15.6 End - user computing a informační centrum 335 // 15.7 Systémy klient - server a servisní střediska 337 // 16. Seznam literatury 339 // 17. Rejstřík 343
(OCoLC)39584050
cnb000072318

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC