Obsah // Jiří Pelán: Na cestě k humanitě (koncepce výchovy ? občanství // a učitelské profesi)... 7 // Jiří Pelán: Filosofie pro děti — filosofování s dětmi (koncepce nového oboru, konfrontace Childern’s philosophy prof. Lipp-manna a našeho pojetO... 14 // Erika Vonková: Význam studia filosofie a jejích dějin pro učitele // občanské výchovy... 25 // Jiří Vítek: Ke smyslu české filosofie ... 30 // Petr Jemelka: Ekologie — a co si s ní počít?!... 41 // Blažena Švandová: Umění být racionální... 48 // Magdalena Buchtová: Krása jako potřeba, či vytržení?...55 // Radovan Rybář: Poodhalená „tajemství“ kulturologie ...60 // Milan Valach: Etika v měnícím se světě... 69 // Ivan Holý: Existuje ještě společnost?... 75 // Marta Goňcová: ? problému teorií demokracie ve 20. století... 80 // Oldřich Králík: Je ekonomické myšlení potřebné pro učitele? ... 89