1. „Fabule“ a „syžet“ v ruském formalismu ...3 // a. Viktor Šklovskij ...4 // b. Michail Petrovskij ...9 // c. Boris Tomaševskij ...11 // 2. Překonání formalistického redukcionismu ...13 // a. „Histoire“ a „discours“ ve francouzském strukturalismu ...13 // b. Modely se třemi rovinami ...15 // 3. Čtyři narativní roviny ...19 // a. Generativní model ...19 // 1. dění (Geschehen) ...19 // 2. příběh (Geschichte) ...20 // 3. vyprávění (Erzählung) ...20 // 4. prezentace vyprávění (Präsentation der Erzählung) 21 // b. Místo perspektivy ...22 // c. Od dění k příběhu ...24 // d. Výběr a perspektiva ...28 // e. Zhuštění (Raffung) a protažení (Dehnung) ...31 // f. Nevybrané elementy dění ...36 // g. Od příběhu k vyprávění ...38 // h. Kompozice vyprávění a perspektiva ...40 // i. Od vyprávění k jeho prezentaci ...41 // j. Generativní model perspektivy ...44 // k. Dění a příběh vyprávěcího aktu (Erzählgeschehen // und Erzählgeschichte) ...46 // l. Sémiotický model ...47 // m. Simultánní existence rovin ...49 // KOMENTÁŘ Wolf Schmid a problematika // narativní transformace ...50 // O autorovi ...50 // K textu ...53 // Literatura ...59 // Rozšiřující literatura ...64